Ervaringen met Hextronix D9 Lipo's van United Hobbies?

Discussie in 'Accu & laad techniek' gestart door Tadango, 26 feb 2007.

  1. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik vindt deze lipos erg interesant qua prijs/specs: https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=4289

    Ik vraag me alleen af of die 12C ook echt gehaald is. Ik zoek dus ervaringen met de 12C lipo's van Hextronix. Ik lees wel eens van ze doen het goed enz. maar ik wil echt metingen / cijfers. Ik verwacht niet dat ze gelijk presteren aan mijn Hyperion / thunderpower 16C packs maar 12C moet genoeg zijn voor de meeste kisten. 80 euro of 180 vindt ik een groot genoeg verschil ;)
     
  2. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb hem hier liggen. Moet nog even wachten op mijn nieuwe tandwiel, maar dan kan ik weer verder testen op mijn Sceadu evo die ik heb omgebouwd naar elektro met spul van UH :).

    Ik trok met het vorige tandwiel 28 amp in hover. De accu lijkt niet te zijn gebruikt zo koud, maar goed, dat is idd natuurlijk geen geweldige performance test.

    Denk dat ie die 12C toch zeker wel kan redden.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    okee. Ik ben erg benieuwd naar de spanning die hij levert bij bv 30A. Als dat mooi rond de 3.3-3.5V per cel of hoger ligt ben ik tevreden. Ik ga ze met ongeveer 350W gemiddeld belasten dus op 6s zou dat rond de 18A zijn. Piek vermogen word 1000W dus +/- 50A.

    Dat ze niet warm worden bij 28A is opzich al een goed teken maar cijfers zeggen meer. Je zou haast voor dat geld een pack halen om te testen....... dilemma dilemma.... eens kijken hoeveel speelgeld ik heb........
     
  4. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Tadango,

    leuke site, mooie prijzen.
    Zelf heb ik ook nog wel belang voor een accu of enkele andere dingen.
    Indien je zou bestellen ben ik wel bereid wat mee te bestellen. Dan kunnen we verzendkosten delen.

    Zelf al ervaring met deze shop?

    Groeten Vincent
     
  5. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Heb er zelf 4 4S1p 2200 20c lipo's besteld en aantal 3s1p 2200 20c besteld.
    Die zijn, is mijn ervaring, te vergelijken met de Hi-model lipo's van Rctechnics.
     
  6. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Lijkt dus goed te zijn....

    zelf was ik erg weg van de ELE pakketten 15C en 20 C maar helaas, die zijn er nie meer.

    toch maar eens wat bestellen..
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb er al een paar keer wat besteld en tot nu toe snelle levering (mits op voorraad) en goed spul. Het is goedkoop dus niet altijd perfect (draad op meenemer te klein enz) maar het geld meer dan waar.

    De HXT 50-52b (nu 50-55B) motor (zoek maar eens op het forum) is maar 40 euro en doet het perfect. Als de accu's zich net zo goed verhouden is het prachtig :)

    Ik zal eens 1 als proef bestellen.. moet ook de kleine (135mAh) testen dus een goed excuus ;)

    Samen bestellen heeft niet heel veel zin omdat het pakket dan te groot wordt en de douane vervelend kunnen gaan doen ;) Verzendkosten gaan ook per gewicht. Wat had je ingedachten dan?
     
  8. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Hoi Tadango..

    Die motor in je Calmato ken ik wel heb ik zelf zien vliegen.. en werkt zeer overtuigend.

    Zelf heb ik belang bij de 1800 of 2200 3s lipo's
    stuk of 2 a 3 ....

    Groeten Vincent
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik ben bang dat we dan boven de 1kg uitkomen (tot 1kg goed te verzenden, niet te duur).

    Als je het los besteld komen we op dezelfde kosten uit denk ik.
     
  10. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Super shop, alleen jammer dat hun immens populaire hextronix 20-30C 3 S 2200 mah ALWEER later gebackordered staan :evil: ...

    Blijkbaar hebben méér mensen al door dat dit zéér goeie packs zijn voor geen geld ...
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    dat zegt opzich ook wat :) Veel mijn orders staan nu ook in backorder... heb ik tenminste goed spul besteld ;)
     
  12. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Er komt 1 pack deze kant op en die gaan we eens flink testen ;) Helaas kan ik maximaal 50A volgas trekken nu...... als iemand een test run wil maken met een t-rex 600 oid is hij van harte welkom :) Ik wil wel eens zien wat dit pack doet bij 60+ A :)
     
  13. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    60+ is hij dus niet voor gemaakt op zich hè...
    maar toch leuk om te zien wat het doet idd...

    Ik heb een aantal 3S360, 3S460, 3S1300, 3S2200 en ook die 6S4100 dus. Tot nu toe over allemaal tevreden.
    die 460's trek ik in mijn shocky max 10 amp uit ongeveer en ook die houden het prima.

    de 3S1000 packs heb ik een keer voor iemand anders besteld en die houden het ook zeer goed.

    Dat die 3S2200 packs zo populair zijn is ook gedeeltelijk in combinatie met de populariteit van de T-Rex gok ik zo :). Ideale accu daarvoor. Gister de hele avond door gevlogen met die accu's :)
     
  14. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ze zijn 12-20C dus 49.2 continu en 82 piek. Ik ben dus benieuwd naar de spanning bij 60A ;) Als ze dan niet bijzonder hard inzakken zijn ze goed bruikbaar in een hoop modellen. t-rex 600 is net te zwaar dus dat is een perfecte test bank. In de calmato zullen ze het wel perfect doen.......
     
  15. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    583
    Locatie:
    Goirle
    Hallo Lipo vrienden,

    Bedankt voor de informatie en de site.
    Ik ga ook 2 paketten bestellen, t.w. 1 x 2200 3S 20-30C (voorraad -121 ) en 1 x 1000 2S 12C ( in voorraad)
    Heeft iemand ervaring met als het product niet op voorraad is wat dan de levertijden zijn?
    Hoe bestellen jullie, International (Registered) Air Mail, of normaal zónder Registered.

    Alvast bedankt,

    Piet
     
  16. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Er staan al 122 van die 3s 2200 accus in backorder..
    Hele bult bestellingen dus ..

    Tevens staat er vermeld dat de "usual waiting time 14 days" is voor een backorde product..
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik bestel daar International (Registered) Air Mail, kost 1 dollar meer ofzo en klinkt iets vertrouwder :)

    Op voorraad kan erg verschillen. 1 order is er nu al door heen terwijl een andere al een tijd staat te wachten. Soms staan er verwachte levertijden bij, soms niet. De fabriek kan het vaak niet bijhouden en het lijkt wel alsof die site opeens flink populair is geworden. -121 is wel een flinke achterstand..... ik weet niet hoe lang dat gaat duren maar 1 maand wachten moet je minimaal op rekening gok ik..... tenzij ze volgende week opeens 200 packs binnen krijgen :)

    De verzending is tot nu toe steeds lekker vlot gegaan. Ik heb ook weer bijna 2 die verstuurd worden en 1 die staat te wachten nog. Als dat weer binnen 1 week thuis is na verzending loopt dat super.
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik zie net op de site dat door het chinese nieuwjaar en daarna (1 feb - 15 maart) alles een stuk langer kan duren. Heel feb. was de fabriek dicht dus backorder producten duren dan extra lang. Nog even geduld dus, dan draaien ze weer :) Gekke chinezen..... 1 januari is toch gewoon het nieuwe jaar ;)
     
  19. Piet G

    Piet G

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    583
    Locatie:
    Goirle
    Het lijkt me dan verstandiger om nog minimaal 14 dagen te wachten met bestellen ( 15 maart)
    Mocht iemand weten als er weer voorrraad is , laat het me dan even weten.
    Bedankt,

    Piet
     
  20. sietse

    sietse

    Lid geworden:
    19 aug 2004
    Berichten:
    4.797
    Locatie:
    Den Haag
    Mja, maar niet continu dus bedoel ik :). Lijkt me mooi om te testen idd.
    Maar een T-Rex 600 te zware belasting? lijkt me niet per sé! Ligt er maar net aan wat je er mee doet. Als je zoals Richard 2200RPM draait... ja, hij haalt af en toe de 2.5 KW !!!maarja, das belachelijk en alleen nodig voor bruut 3D.
    Aldert kreeg zijn accu amper leeg zei hij.
    Als je het goed afstelt kan je zelfs onder de 20 amp in hover komen. dan is het pack dus zeer geschikt voor de T-Rex600 :).

    Ik heb hem nu dus in de Sceadu Evo met 600mm bladen. Wil ik puur mee gaan schaalvliegen, ook zo weinig mogelijk amps dus :).



    Nu met Chinese New Year zijn de wachttijden idd flink opgelopen. Het ligt heel erg aan de fabrieken. Ze zijn zo goedkoop omdat ze in principe alleen maar van chinese producenten direct van de fabriek af kopen. Ook toen met de Feigao power analyser. Toen bleef Feigao maar beloven dat ze hun order zouden sturen. duurde een flinke tijd, maar elke keer weer uitstel. Ik geloof wel dat dat echt aan de fabrieken en niet aan UH ligt.
    Met dat gezooi met die backorders is trouwens nog wel grappig. Ik had eens 2 orders met allebij enkele dingen in backorder en andere niet. Had ik een mailtje gestuurd of ze dat een beetje konden omhusselen zodat ik de spullen die ze wel hadden alvast zou krijgen. Vonden ze prima, alleen kreeg ik toen ineens enkele dingen dubbel :). Maarja, om dat nou terug te sturen naar hongkong :roll:.
    Kortom, ikke weer blij :D
     

Deel Deze Pagina