Ervaringen met Lomcovak?

Wie heeft er ervaring met het bedrijf Lomcovak, uit Praag in Tsjechie.

Ze zijn de producent van de LoLo hoogte logger, wordt momenteel veel gebruikt in de F3B en F3J klasse.

Een nieuw produkt is de Powercube snellader, ik ben eventueel geintresseerd in de aanschaf van die lader.

Wie heeft ervaring met hun produkt(en) en kan iets vertellen over service, vakmanschap, verzending en betaling van goederen?

bij voorbaat dank,

Rick van der Sloot

Rick,

Lomcovak (het is de naam van een kunstvliegfiguur uit de grote wereld aerobatics) is geen echt bedrijf maar een modelvliegende ingenieur (HTS-er) die ook zijn eigen electronica maakt en verkoopt.
De kwaliteit van wat ik gezien heb en zelf bezit (Lolo hoogte logger) is meer dan uitstekend! Dat bouw je zelf niet zo mooi! De levering was snel en de antwoorden op vragen komen snel via het web. Betalen deed ik destijds nog per eurocheck: dat was geen enkel probleem. Tegenwoordig kan je met euro's betalen via een banknummer (Iban nummer vragen, geen extra kosten) De software kent een groot aantal fanaten die zelf een versie voor de verwerking van de gegevens hebben gemaakt en gepubliceerd via het web. De Lolo logger is zo klein dat deze in een gepolsterde envelop kwam. De Lolo is de voorloper van de huidige versie, de Alti2, die meer kan dan welke ik heb. Met name de initialisatie bij het aanzetten is vervallen wat erg makkelijk is en je kan hem per radio aan en uit zetten en markeringspunten aangeven in de curve zodat je weet wat je precies op welke moment in de registratie deed met je vliegtuig. Het verbaasd mij niets dat deze loggers populair zijn in de wedstrijd wereld. De bouwer is zelf een internationaal wedstrijdvlieger en het spul dat hij maakt is zeer goed. Als je van iets dergelijks houdt dan is dit een aanrader.

MVrGr Hans Delemarre, PH7JDE

Hi,

Roman Vojtech, de man achter Lomcovak is inderdaad super vriendelijk en correct. Contact is erg soepel en betaling ook. Ik ben bij hem langs geweest in maart, maar toen had hij helaas nog geen cube liggen. Kevin Knewt uit Engeland heeft hem wel getest ondertussen... Knewt's pages Vraag hem anders eens!
Vlieg zelf nog steeds erg graag met de LoLo rond! Heb ondertussen ook een link kabel naar mijn iPaq PPC gemaakt zodat ik hoogtes kan uitlezen als ik op het veld ben....

Groetjes,

Bob

Back