Ervaringen met lrp spin chopper?

Hallo,

Ik heb helemaal geen ervaring met heli rc. Nu wil ik me pa een kado(tje) geven.
En heb een beetje rondgekeken en heb het idee dat de LRP Spin Chopper 380mm wel een redelijke heli is.

LRP - LRP SpinChopper 380mm Single Blade Helicopter 2.4GHz RTF

ik had hem ergens zien staan voor 159 euro, en dat is ook eigenlijk wel wat ik er maximaal aan wil uitgeven.

ook wat filmpjes bekeken betreffende de vliegeigenschappen, maarja of dat voor iedereen zo makkelijk gaat?

Heeft er toevallig iemand ervaring mee met dit model, is het een aanrader?

Groeten Tino.

Ik ken dit model niet persoonlijk maar het lijkt mij wel iets weg te hebben van de Blade msr en Nine Eagle Pro.

Zoals ik zie een 45 graden flybar heli.
Zonder enige ervaring op het gebied van heli vliegen is het te doen maar realliseer je dat hier wel crashes mee worden gemaakt en dat er spare parts gekocht moeten worden om de heli te kunnen repareren.

Ik ben zelf begonnen met de Nine Eagle Solo Pro, eveneens een 45 graden flybar heli en deze heeft mij veel zweet en repraties gekost om de heli onder controle te krijgen.

Het is te doen maar kost wel enige moeite en dat is ook weer per individu afhankelijk.

Punt is met veel van de heli's in die prijsklasse dat er een tijdje veel van te koop is, en na een maand niet meer...
Of de handelaar zegt dat hij altijd onderdelen op voorraad houd, en als je ze nodig hebt de onderdelen niet meer verkrijgbaar zijn..

Een goede heli is niet de heli die het beste vliegt, maar de heli waar ook onderdelen van de verkrijgen zijn voor een normale prijs
Zeker beginners crashen veel, en als iets kapot is zou het jammer zijn als het niet meer te repareren is...
Dan heb je 160 eur weggegooid

Als je wilt gaan voor een fp die als beginner goed te vliegen is, zou je moeten kijken naar een solo pro v1 of v2, verschil zit in de kleur.

30 cm groot zou je moeten kijken naar een piccolo v2, of een honeybee Fp
Ong zelfde bedrag, maar is al lang op de markt en onderdelen zullen nog een stevige tijd te koop zijn

Die honeybee fp lijkt me dan inderdaad wel wat, die is ook netjes van formaat vind ik.

Het hoeft voor mij niet een fp te zijn, gaat ook om het beginnersgemak.
Ik zie dat de spareparts wel goedkoop zijn dus verstandig een paar setjes rotors mee te bestellen en zon trainings kruis misschien.

Bedankt voor de info

Groeten Tino.

Voor de reserve delen is het ook wijs een aantal van die kleine pieletjes uit de kop mee te bestellen, die willen er nog wel eens af vliegen en kwijt raken

Verder hangt het van de persoon af die er mee vliegt

Trouwens, Deze fp's zijn relatief niet al te simpel om mee te leren vliegen, maar als je er mee kan vliegen, kun je met wat geduld alles redelijk in de lucht houden. De solo pro is zelfstabiliserend, dus als je de knuppels loslaat gaat hij stil hangen (de hb of piccolo moet je echt zelf tegensturen). de overstap naar een grotere heli is dan weer moeilijker,omdat je aan dat stabiliseren gewend bent
Er zijn gigantische discussies over wat het beste zou zijn als beginner, maar de persoon zelf bepaalt wat werkt
Zelf ben ik ook met een fp begonnen (piccolo), en dat is best goed gegaan

Succes met je cadeau

Back