Ervaringen met Mega Power Infinity-960SR ?

Charger

Ik heb hem gisteren binnengekregen met 12s balancer.. super set..werkt prima!

alleen ontdekte ik dat mijn 3s3p lipo 2 cellen stuk had waarmee je dan niet meer kan laden als je de balancer ertussen zet...

nou moet ik wel zeggen dat het mijn eigen schuld is hoor de lipo.. maar ja hij schijnt daar dus goed beveiligd voor te zijn.

verder is hij volgens mij net zo goed als de powerpeak.. (op de bid na dan.. maar dat heb ik nu ook niet nodig)

echt een koopje bij hobbycity

inkoop 199 dolar (132 euro) + 44 euro inklaringskosten en btw + 20 euro verzendkosten..klaar
(het enig nadeel is dan wel.. als er iets stuk is ben je het zeker een paar maandjes kwijt..maar de service daar is naar mijn ervaring echt goed)

Heb deze lader ook op komst (als ze uit backorder zijn). Het lijkt me wel een prima lader; ik ben wel nieuwsgierig naar de eventuele douanekosten.

Hey Al coholica,

douane kosten alleen op deze set was voor mij 15 euro. BTW komt er ook nog bij.

bekijk het zo-- 199 dollar komt incl. verzendkosten en alle bijkomende kosten 1 op 1 uit dus ietsje minder dan 199 euro

om je indicatie te geven...
laat me in iedergeval weten als je de boel binnen hebt of je hetzelfde betaald hebt... ben ik zelf wel eens benieuwd naar of dat ze bij de douane ook prijzen uit de duim zuigen,,

veel plezier met de lader en balancer

Laatst bewerkt:
gisteren stond de postbode er mee aan de deur, vandaag gaan ophalen in het postkantoor.

Geen extra kosten moeten betalen. Pakket was wel opengedaan door de douane maar zonder gevolg terug toegekleefd op een amateuristische wijze.

wat we gelukkig wel opvalt is dat de lader niet geel is maar goudkleurig. Alles ziet er goed uit, nu kunnen we hem eens uittesten.

Peter

Ik hoop vandaag een briefje van de postbode in mijn bus te vinden, en dan kan ik er nog snel om gaan.

Hopelijk heb ik evenveel geluk met de douane.

Tim

P.S.: Peter, welke waarde had jij op het pakket laten noteren ?

Deze lader kan dus alleen maar lipo's laden?
Dat vind ik toch iets te weinig voor dit geld...

ook NiCad/NiMh evenals LiFePo4 cellen kun je hier probleemloos mee laden, inclusief diverse laadprocedure mogelijkheden. probeer de specs van dit apparaat maar even te googlen dan spreekt dat voor zich

De mijne staat zijn eerste CH-DC-cyclus af te raggen met nieuwe batterijen. Ziet er veelbelovend uit.
Even doordacht als zijn grote neef (Robbe PPI3). Waarschijnlijk gewoon schaamteloos gekopieerd door die Chinezen.
Ik kan er niet van wakker liggen en ben enorm blij met mijn nieuwe aanwinst.

Greetz

En ze geloven het nog ook, mooi. Dus tot 30$ wordt blijkbaar geen moeite gedaan om de administratieve molen te starten ... ziet er goed uit voor de toekomst. ;-) Nog meer spul uit het oosten voor ondergetekende ;-)
Ik had ook 30$ laten noteren en gelukkig geen controle.

2F@st4U.:[BE]:.;773980 zei:
Waarschijnlijk gewoon schaamteloos gekopieerd door die Chinezen.

Ik heb er ook een besteld... Jammer genoeg nog in backorder, nog even wachten dus. Ik denk dat de vork anders in de steel zit. Ik denk dat Robbe de Infinity 3 bij een of andere Chinese fabriek koopt en dan zn eigen stikkertje erop plakt. En dat vervolgens deze fabriek, of een andere Chinese handelsonderneming de 'soortgelijke' lader onder een andere naam verkoopt.

Ben nog steeds aan het wachten tot ze uit backorder zijn. Maar ja...voor dat prijsverschil moet je er wat voor over hebben.
Heeft iemand al bidchips geprobeerd op deze lader? De robbe veride doet bidchips maar deze el cheapo versie, die uiterlijk net hetzelfde lijkt, maakt nergens melding van bidchips.

ook NiCad/NiMh evenals LiFePo4 cellen kun je hier probleemloos mee laden, inclusief diverse laadprocedure mogelijkheden. probeer de specs van dit apparaat maar even te googlen dan spreekt dat voor zich

Net heel eventjes naar het uitgaand vermogen gekeken, dat is slechts 180 Watt.
Met 10A laadstroom heb je maar 18v. Mav, met 18/3.65=4.93 A123 cellen kan je maximaal laden voordat je laadstroom inkakt. 5s1p A123 cellen zit rond de 4S lipo. Lijkt me zeer matig, vooral omdat je met A123 het vermogen in de hogere spanningen en lagere stromen moet gaan zoeken. Net andersom als bij Lipos.

8 cellen = 180/(8x3.65)=6.16A
10 cellen=4.93A
12 cellen=4.1A

Als je weet dat de LiFe cellen al met 16A geladen wordt en met succes ook al bij 20A dan schieten de tranen je wel in de ogen op het veld als je een keer of 5 langer mag wachten op een vol pakketje. Dat zijn Lipo tijden LOL!! Weg voordeel.

Groetjes! Erik

Erik, een beetje ouwehoeren tussen het vliegen door is ook wel leuk:D. En als je 2 laders met 2 C aan het werk heb staan dan is het met lipo ook heel goed te doen.:thumbsup:

Back