Ervaringen met Plastic Magic gezocht?

Discussie in 'Plastic Modelbouw' gestart door Jecho, 4 apr 2021.

  1. Jecho

    Jecho

    Lid geworden:
    1 apr 2013
    Berichten:
    21
    Locatie:
    Nieuwegein
    Hi,
    Enige tijd geleden had ik hier de vraag gesteld over lijm waar geen of haast geen geur aan zat.
    Iemand kwam toen met Plastic Magic van Deluxe.
    Ik heb dit toen besteld en 1 keer vlug geprobeerd op iets.
    En inderdaad, er zit haast geen rare lucht aan en als je het wel rook, dan was het in no-time weer weg.
    Ideaal voor mij en mijn huisgenoten.
    Maar nu was ik dus benieuwed naar mensen met meer ervaring dan ik, met deze lijm.
    Zover ik kon beoordelen, was de verlijming goed.
    Maar hoe zit het eventueel op de lange termijn?
    Ik neem aan dat het geen probleem is.
    Maar van bijv. de Revell lijm weet ik, dat over de loop van tijd, dat de lijm wit uitslaat.
    Dus op zichtbare plekken ga je het zien.
    Hoe is dit met Plastic Magic?
    Voor het verlijmen van doorzichtige onderdelen, weet ik dat er van Revell de Clear Contacta is.
    De Plastic Magic is volgens mij dun genoeg om in alle kieren te lopen, maar heeft dit nog eventueel een vreemd effect op de doorzichtige onderelen?
    Ik bedoel, slaat de lijm na verloop van tijd wit uit?
    Mochten er mensen zijn die nog meer ervaringen hebben met Plastic Magic, dan hoor ik het graag.
    En ik hoop zelf, op zeer korte termijn, mijn hobby weer te kunnen oppakken en zodoende ook wat ervaring te krijgen met deze lijm,
    Alvast heel erg bedankt voor julie reacties.
     
  2. FredK

    FredK

    Lid geworden:
    29 nov 2018
    Berichten:
    891
    Locatie:
    Den Haag
    Jecho, de lijm wordt door modelbouwers ook juist gebruikt om bijvoorbeeld de Cockpit kap op de romp van een vliegtuig te lijmen. Juist omdat het niet wit uitslaat. Maar zoals al eerder aangeven, de lijm vult niet, de naden moeten strak passen ! Hij is duurder dan de standaard lijmen, maar als je heel netjes wilt lijmen, zonder lijm randen is dit een van de beste. En op langer duur..... hoe lang wil je dat je model meegaat ? Bij mij staan een aantal modellen al langer die gelijmd zijn met Plastic magic. Over een jaar of tien kan ik je meer vertellen.
    Succes met het oppakken van je hobby.
     
  3. Bootjebouwer 2

    Bootjebouwer 2

    Lid geworden:
    23 jul 2019
    Berichten:
    1.440
    Locatie:
    Het noorden van Drenthe
    35 jaar halen ze ook.
    Als er wat breekt is het ten gevolge van het plastic dat broos begint te worden.
    De gelijmde plekken zitten nog steeds vast.
     

Deel Deze Pagina