gisteren heb ik mijn eerste serieuze vlucht gemaakt met de protech ultimate.
Setup: Icarus brussless motor (waarvan ik absoluut geen gegevens heb) met CC10 en 3s 1500, protech servo's van 4.5 gr (ben ik niet echt tevreden over)
Het vliegt wel prettig, maar ik kan geen vergelijking maken aangezien dit mijn eerste "indoor" kistje is.
Wat vind ik ervan:
- met de 1500 in de neus tegen de motor ligt het zwtp maar net goed, een lichter paket kan je vergeten. Met de 1500 vliegt hij neutaal gewoon en op de rug (geen down nodig om hem op hoogte te houden).
Dit keldert dus waarschijnlijk de mogelijkheden indoor en vind ik het grootste nadeel. Je zou hem toch moeten kunnen balanceren met een 340 paket.
-verhouding gewicht / motorvermogen met de icarus mag wat beter. Hooveren op 3/4 gas.
-vliegklaar gewicht? geen idee (batterijen weegschaal leeg)
-staaldraad landingsgestel is stevig maar te zwaar.
-ik kan niet vergelijken met andere toestelletjes maar ik vind het wel prettig vliegen (outdoor). Meskant weinig correcties nodig, rolt mooi en is vrij stabiel vind ik. Het is voor mij allemaal nieuw dus ik moet er nog aan wennen. Hooveren kan ik nog niet, ik hou dat maar een 20 tal seconden vol maar het gaat precies vrij vlot ermee voor iemand die het wel kent.
- klassieke figuren (slow roll, 4- en 8 punts rol, rollende cirkel, loopings, stall turns, rugvlucht, snaps, vrille (pos. , neg. , platte en klimmende platte) gaan er outdoor heel vlot mee. 3D zal een betere piloot achter de knuppel moeten staan
Heeft er iemand wat meer gegevens over de icarus brushless motor, ik vind hier niks over.
Ik heb nog een fonkelnieuwe AXI 2212/34 liggen, is dat misschien een betere optie voor dit toestel