Ervaringen met Protech Ultimate???

Hallo,

Heeft iemand dit kistje?
Wat zijn de ervaringen?

Vooral door die "Airbrush" in US kleuren vind ik wel mooi en vraag me af of deze net zo vliegt als de FB Ultimate...

Groeten,
Marcel

effe een oud draadje bovengehaald.
Ik heb dus dezelfde vraag, of er iemand ervaring heeft met de ultimate van protech.
Ik heb problemen om het zwaartepunt goed te krijgen volgens de handleiding. Zelfs met een paketje 3s 1500 ligt het te ver naar achter. En ik had er graag mee gevlogen met 340'ers, dan is het helemaal een ramp.Het lijkt me toch niet de bedoeling om er lood in te plakken.

Ik kon het niet laten gisteren en heb eens een kort testvluchtje gemaakt maar het was al 22u en nogal donker buiten, met de halogeenlamp kon ik nog wel wat zien. Maar helaas waaide het nog behoorlijk. Ik heb gevlogen met het 1500 paket met het zwtp volgens de handleiding te ver naar achter, en dat bleek precies ook in de vlucht. Heel veel zinnigs kan ik nog niet concluderen door de wind en duisternis.

het is een brushless van icarus dat erop staat, vermogen over dus dat is het probleem niet.
Had jij ook problemen met het zwaartepunt?
Volgens de handleiding zou het op 20 tot 50 mm van de voorlijst van de bovenste vleugel moeten liggen. En met 3s 1500 in de neus zit ik aan 55mm. Ik kan er toch geen lood inplakken?

Als blijkt dat de Protech Ultimate niet zo'n goede eigenschappen heeft wil ik wel een FB Ultimate voor je painten Marcel! :lol: Een gepainte FB zal waarschijnlijk ook lichter zijn dan een Protech Ultimate.

Groeten Jeroen.

Nee joh,niet nodig hoor Jeroen,mijn eerste bericht was van de tijd voor ik die shockflyers had geloof ik,dus zo'n Ultimate hoef ik niet meer ;-)

OOhhhw, ik vond het eigenlijk al een beetje vreemd dat je een Ultimate wou. :roll: Nou ja, ik ga denk ik wel over een weekje aan mijn FB Ultimate beginnen.

gisteren heb ik mijn eerste serieuze vlucht gemaakt met de protech ultimate.
Setup: Icarus brussless motor (waarvan ik absoluut geen gegevens heb) met CC10 en 3s 1500, protech servo's van 4.5 gr (ben ik niet echt tevreden over)
Het vliegt wel prettig, maar ik kan geen vergelijking maken aangezien dit mijn eerste "indoor" kistje is.
Wat vind ik ervan:
- met de 1500 in de neus tegen de motor ligt het zwtp maar net goed, een lichter paket kan je vergeten. Met de 1500 vliegt hij neutaal gewoon en op de rug (geen down nodig om hem op hoogte te houden).
Dit keldert dus waarschijnlijk de mogelijkheden indoor en vind ik het grootste nadeel. Je zou hem toch moeten kunnen balanceren met een 340 paket.
-verhouding gewicht / motorvermogen met de icarus mag wat beter. Hooveren op 3/4 gas.
-vliegklaar gewicht? geen idee (batterijen weegschaal leeg)
-staaldraad landingsgestel is stevig maar te zwaar.
-ik kan niet vergelijken met andere toestelletjes maar ik vind het wel prettig vliegen (outdoor). Meskant weinig correcties nodig, rolt mooi en is vrij stabiel vind ik. Het is voor mij allemaal nieuw dus ik moet er nog aan wennen. Hooveren kan ik nog niet, ik hou dat maar een 20 tal seconden vol maar het gaat precies vrij vlot ermee voor iemand die het wel kent.
- klassieke figuren (slow roll, 4- en 8 punts rol, rollende cirkel, loopings, stall turns, rugvlucht, snaps, vrille (pos. , neg. , platte en klimmende platte) gaan er outdoor heel vlot mee. 3D zal een betere piloot achter de knuppel moeten staan

Heeft er iemand wat meer gegevens over de icarus brushless motor, ik vind hier niks over.
Ik heb nog een fonkelnieuwe AXI 2212/34 liggen, is dat misschien een betere optie voor dit toestel

ik heb mijn ultimate altijd met een typhoon micro 63D gevlogen, een tsunami 10 regelaar en een batterijpak van 3 lipo's 740mah

vloog super, maar er mankeerde iets aan de motor
(als ik vloog nam hij soms even niet meer aan, is vrij ambetant als je aan het hoveren bent :lol: )

nu maak ik een nieuwe (lichter, want in mijn vorige had ik nogal overdreven met de epoxy :oops: :lol: )
met 4.5 gram servo's, 6gram ontvanger, 2s1000mah, compact 180 en regelaar ben ik nog niet uit, wss een compact10

met deze setup zou ie super moeten vliegen :P

ultimate

hallo,
Is er soms iemand nog opzoek naar een protech ultimate ?
Ik heb er nog een splinter nieuw

Back