Ervaringen met YGE 3A LiPo lader?

Ik heb een YGE 3A LiPo charger. Dit beestje kan de volgende range van laadstroom aan:
0.1A, 0.25A, 0.5A, 0.75A, 1A, 1.5A, 2A, 2,5A en 3A (1-4 cellen in serie)
De stroom is instelbaar met een DIL switch. De beschrijving van de lader gaat niet verder dan te zeggen dat je de stroomwaarde kiest door de betreffende DIL switch naar beneden te zetten, tenzij je 3A nodig hebt, dan moeten alle DIL switches naar beneden staan.
Ik heb een paar pakjes KOKAMs 3s1p 360mAH en tot nu toe heb ik die geladen op 0.25A omdat ik niet over de 1C wil gaan. Nu vraag ik mij af of ik ook 350mAH kan krijen door de DIL switches voor 0.25 en 0.1 A beide naar beneden te zetten. Dat gaat natuurlijk wat sneller dan laden met 0.25A.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Dus niet he? Doorsnee ampere meter heeft een veel te hoge inwendige weerstand waardoor de 4.2V/cell gelijk bereikt is (denkt de lader) en dan wordt de stroom afgeknepen. Dus....

Elke ampere meter heeft een dusdanig lage weerstand dat je daar stroom mee kan meter zonder dat de meter wordt opgemerkt ;)

Tadango je had gelijk. Ik weet niet waarom ik de eertse keer van die rare stroomwaarden meette (ik ging even kort door de bocht met de conclusie van de inwendige weerstand :? ). Heb het net nog even getest met een lege accu. Voor wie het wil weten hier de resultaten:

0.5A+0.75A DIL switch naar beneden = 0.33A laadstroom
0.5A+1A DIL switch naar beneden = 0.37A laadstroom

Back