Ervaringen Micro antenne

Iemand ervaringen met een Micro Antenne. Volgens de specs kan je je antennekabel vlak bij de ontvanger afknippen, connector eraan solderen en klaar. Micro Antenne zelf is maar 20 cm en is voor 35 MHZ.
l_marc1.jpg

Op mijn DF 4 deed ie het perfect :)

Heb de antenne op 5 centimeter van de printplaat afgeknipt -> solderen die hap -> gaan met die heli 8)

Geen last van storing gehad of mindere reikwijdte... Maar ja zo'n kleine DF 4 moet je niet te ver weg in de lucht zetten want dan zie je niks meer :roll:

Tja, maar ik wil hem op een DF60 zetten. En die heeft iets meer reikwijdte nodig. Ik vind het zonde om de antennekabel van mijn graupner ontvager eraf te knippen om er achter te komen dat het niet werkt, en dat ik de ontvanger moet openschroeven om er een nieuw draadje op te solderen...

Ik zou met die maat heli niks nada noppes doen met de antenne. Om voor je neus een beetje te hooveren is het misschien prima, maar als je dan een beetje gaat rondvliegen om er achter te komen dat je zoveel storing hebt dat je neer gaat... Beetje jammer.

Inderdaad. De antenne die op de #04 zit is een beetje lang maar prima rondom de skids te bevestigen. Mij lijkt het een onnodige uitgave, de looks zullen er niet echt op vooruitgaan.

ik heb 'm zelf gemaakt met een smoorspoeltje en een stukje gitaarsnaar. Maar alleen op m'n 04. Afstandtest gedaan tot een meter of 80. verder ga ik met dat kleine ding toch niet. De 450 heb ik uitgerust met een iets langere antennebuis, en daarmee genoeg lengte om de originele antenne erop te laten.
Conclusie: leuk voor indoor, parkflyertjes en 04-tjes. voor de 450's etc zou ik het risico niet nemen.

Op zich kan het en hoeft het niet perse bereik te kosten, maar strikt genomen zou je dan wel e.e.a. moeten laten inregelen door de servicedienst..

Back