Ervaringen Skylark OSD

Beste forumleden,

Wat is jullie ervaring met de SKYLARK OSD?
Na een poos wat gelezen te hebben leek het mij wel een redelijk OSD.

Wat ik persoonlijk het belangrijkste vind is:
  • Volt/MaH meter
  • Altitude meter met bewegende streepjes
  • Home positie

T25kVsXcFNXXXXXXXX_!!265677212.jpg

Sites:
Homepage Skylark FPV Store
RCgroups The smallest full-featured OSD——Skylark Tiny OSD - RC Groups

Youtube info
EdMJbYRcQVs[/media] testing with Skylark Dianmu OSD (narrated flight) - YouTube
YdrMZhE69BA[/media] look at Skylark's Dianmu OSD - YouTube
[URL="
All-in-1 FPV video / OSD / transmitter Review[/URL]
rkAN_bQGbS0[/media] Naza w/GPS, FPV, with SkyLark "all-in-one" on-board cam, video tx, OSD, GPS - YouTube
diglhmEqVlQ[/media] DJI Naza Quad Test Flight - YouTube

Known issues

Hoop dat jullie er iets meer over kunnen vertellen, het is voor mijn DJI F450.

Groetjes en bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb meerdere trace 4
Veel vlieg maten ook
Top spul

Je kan data ook op simple zetten
Dan krijg je ook rond draaiende pijl
Wijst hij omhoog vlieg je recht op je af

Ook opstarten en sats zoeken. Is paar sec

Rob

Hoi Rob,

Wat is het grote verschil tussen Trace IV & TINY OSD? Lijkt me het 60amp? Ik vlieg toch 3S of ooit 4S, en AAT is nog niet nodig :).
Het is al duidelijk gelukkig, mijn quad trekt toch geen 60A dus zou geen probleem moeten zijn :)

Ondertussen heb ik een Tiny OSD III overgenomen van een forumlid, ik ga jullie meer vertellen zodra ik het thuis heb.

T2uGJrXiJNXXXXXXXX_%21%21265677212.jpg

Laatst bewerkt:
Zelf heb ik ook de skylark osd's allemaal in gebruik gehad en dit tot zeer grote tevredenheid.
Je kan de osd ook aanpassen naar je eigen zin.........er is ook firmware upgrade beschikbaar , snelle gps fix , je moet enkel de volt/mah meter de eerste keer goed callibreren en dan is het perfekt.

Zelf heb ik ook de skylark osd's allemaal in gebruik gehad en dit tot zeer grote tevredenheid.
Je kan de osd ook aanpassen naar je eigen zin.........er is ook firmware upgrade beschikbaar , snelle gps fix , je moet enkel de volt/mah meter de eerste keer goed callibreren en dan is het perfekt.

Dankje voor je bericht, dat klinkt goed.
Voor de firmware upgrade heb je een speciale usb kabel nodig is het niet?

Ik gebruik ook Skylark OSD Tiny III en ben er zeker tevreden over (DJI Flamewheel F450).

Zie hier een testje (met radar aan)
Je kan kiezen met radar of eenvoudiger display, dan is nog steeds alles te zien wat je als FPV-er nodig hebt.

Instellingen maak je via je pc (aan USB hangen).

Enige minpunt is dat je flight summary (mits die aan staat) geprojecteerd wordt indien je snelheid nul is, en dit kan ook tijdens een vlucht zijn met een quadcopter als je bijv. ff om je heen wilt kijken op hoogte.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Miccim,

Thanks voor de informatie, hoe accuraat vind jij de altitude meter?
En heb je voor jouw DJI F450 nog extra componenten moeten gebruiken om het aan te sluiten? Of kun je alles aansluiten met wat er geleverd wordt? Volgens mij kun je alles 12V aansluiten toch?

Twijfel alleen even of de Gopro hero 3 nou 12v of 5v gevoed moet worden..

Thanks allemaal!

@Peter P,

Alle componenten zitten erbij (GPS + kabeltje, stroomsensor + kabeltje, OSD), de OSD heeft wel 5V nodig. Deze heb ik uit de ontvanger afgetapt. Ja kan ook een kleine, lichte step-down converter gebruiken om van 3S of 4S-LiPo 5V te maken.

De (2) aansluitkabeltjes (met bijv. servoconnector) op de OSD moet je zelf maken daar dit per setup (en camera) kan verschillen (bijv. wel of geen RSSI gebruiken). Is overigens goed zelf te doen.
Ik bestel er vrijwel altijd een extra kabeltje bij, kan weleens handig zijn om in huis te hebben.

Hoogte lijkt me redelijk in orde (moeilijk te checken), hij heeft een baro-sensor aan boord. Hoogte bij start en landig kloppen vrij goed (goed genoeg vind ik).

BTW: GPS-hoogte is nooit zo nauwkeurig itt lengte- en breedtegraad.

@Peter P,

Alle componenten zitten erbij (GPS + kabeltje, stroomsensor + kabeltje, OSD), de OSD heeft wel 5V nodig. Deze heb ik uit de ontvanger afgetapt. Ja kan ook een kleine, lichte step-down converter gebruiken om van 3S of 4S-LiPo 5V te maken.

De (2) aansluitkabeltjes (met bijv. servoconnector) op de OSD moet je zelf maken daar dit per setup (en camera) kan verschillen (bijv. wel of geen RSSI gebruiken). Is overigens goed zelf te doen.
Ik bestel er vrijwel altijd een extra kabeltje bij, kan weleens handig zijn om in huis te hebben.

Hoogte lijkt me redelijk in orde (moeilijk te checken), hij heeft een baro-sensor aan boord. Hoogte bij start en landig kloppen vrij goed (goed genoeg vind ik).

BTW: GPS-hoogte is nooit zo nauwkeurig itt lengte- en breedtegraad.

Hi

Trace 4 heeft geen 5 volt van ontvanger nodig

Bij de curent censor zit extra gefilterde bec
5 volt en 12 volt

Rob

Thanks! Ik verwacht dat het ook allemaal wel duidelijk wordt wanneer ik het voor me heb liggen:D

@Peter P,

Echter vroeg ik me af hoe je de stroom afgetapt hebt van je ontvanger, hoe heb je dat gedaan? Ik kan me voorstellen dat jouw ontvanger wellicht een poort heeft daarvoor, ik heb een Spektrum AR6210, en die heeft het volgens mij niet.

Anders moet ik step-down converter gebruiken wat ik liever niet doe ivm gewicht.

alvast bedankt voor je behulpzaamheid! :)

Haha....mijn ervaring met deze OSD is vrij grappig. Ik heb mijne verkeerd aangesloten, waardoor het bij de eerste test al ontploft was :D. Daarna heb ik het nooit meer geprobeerd.
Kwam ook vrij snel achter dat bij een quadcopter geavanceerde OSD met totaal niet nodig is.

Back