ervaringen Spektrum AR7200BX

Hoi Mensen,

ik zit eraan te denken om ter vervanging van mijn losse ontvanger en gyro (3GX), over te gaan op een Spektrum AR7200BX. Wat is jullie ervaring hierin of is er nog een beter/handiger alternatief.

Groeten,
Peter

Hoi Mensen,

ik zit eraan te denken om ter vervanging van mijn losse ontvanger en gyro (3GX), over te gaan op een Spektrum AR7200BX. Wat is jullie ervaring hierin of is er nog een beter/handiger alternatief.

Groeten,
Peter

Heb zelf de AR7200BX ook op twee van mijn heli's zitten, niets mis mee.
Maar op twee andere heli's heb ik een Vbar zitten, vind ik persoonlijk toch net even iets fijner.

mvg. Freddie

Dan zou je even met mijn 600 moeten vliegen....
Dan voel je het waarschijnlijk meteen..

trouwens, op mn 450 zit een mini vbar.
die zou je ook eens kunnen proberen..

Nu hebben mijn 3g's op zich altijd goed gewerkt. vloog altijd goed, geen gekke dingen etc.
je was wel eens even bezig om hem een keer goed te krijgen, maar eenmaal goed was het ook goed.
Vbar vliegt gewoon heel anders. Rustiger, lijkt het. aan de andere kant ook weer niet, want hij is agressief genoeg.
eerste feel iig is een kalmer vlieggedrag.
ook veel minder afstellingsperikelen. je moet altijd wel een beetje blijven finetunen om hem goed te krijgen, maar dit is wat makkelijker dan bij align

De beast heb ik weinig ervaring mee, kan dus niet uit ervaring melden hoe de mb en de vbar onderling verschillen qua vliegen.
Wel hebben de nieuwe vbar's tegenwoordig satelietingangen, waardoor je geen ontvanger meer nodig hebt als je spectrum gebruikt.

Laatst bewerkt:
Mijn voorganger heeft het prima verwoord :yes:Vbar is makkelijker in te stellen dan de AR7200BX, althans dat is mijn mening. En het verschil in vliegen moet je gewoon voelen, is niet goed uit te legen.
Bij mij wordt alles vervangen door Vbar ter zijne tijd.

mvg. Freddie

Waarin is de Vbar fijner? En als je ze vergelijkt met 3GX?

Dank,
Peter
Het is wat vergelijkbaar met de verschillende heli modellen, menigeen heeft wel wat een voorkeur voor het een of ander. Eigenlijk zou je verschillende moeten proberen maar ik ken geen winkel waar dat zou kunnen.

Die vbar bestaat volgens mij al (relatief) lang en andere types worden er vaak wel mee vergeleken. Volgens mij kun je daar geen miskoop aan doen, maar met de AR7200BX ook niet echt. Het is maar net wat je er van verwacht.
Subjectief kun je bijvoorbeeld kijken naar:
-sensor-techniek; microbeast/beastx en dus die AR7200BX is wat dat betreft ietwat verouderd maar zeker wel goed
-governor functie
-'self-level' of 'rescue' functie; er zijn fbl gyro's die de heli zelf weer rechtop kunnen zetten, evt in combinatie met de lucht in sturen. Sommige, zoals bijvoorbeeld skookum sk720 kunnen dat ook icm een gps ontvanger. Een msh brain is volgens mij de goedkoopste met een self-level functie maar het verschilt of dat goed werkt.
-in/afstelmogelijkheden en hoe je dat doet
-service en ondersteuning vanuit winkel of fabrikant; zeker niet onbelangrijk. Horizon hobby wou m'n dx6i wel laten ophalen door een koerier voor een software update (ik kon 'm niet missen ;)) en een ander uiterste is bv MSH want die helpt je als klant niet verder en ben je qua service afhankelijk van de winkel.

Laatst bewerkt:
de MSH brain is mijn favoriete unit, en op helifreak vind je alle support die je nodig hebt !

Lol of aan mij vragen kan ook ;)

Back