Ervaringen Spinblades Asymetrisch

Dag Heren,

Ik zit eraan te denken om de asymetrische bladen van spinblades te kopen voor mijn trex 700.
Maar hoor verschillende verhalen hierover, zodoende ben ik benieuwd naar jullie ervaring met spinblades.

Het is alleen om rustig rond te vliegen. Geen 3d of iets.

Gr Justin

andere maten zijn anders.. maar mijn spinblades op een mini titan (450 klasse) vliegen geweldig..
ook zonder stabilisatie.

Toerental kon een stuk omlaag zonder in te boeten op bestuurbaarheid.
Voor wat ik met die heli doe, zijn ze erg goed.

wat wil jij er precies mee doen of bereiken?

Daarvoor zijn de assymetrische dan ook gemaakt . Ik heb ze gehad op mijn T rex 500 esp Pro met flybar . In vergelijking waren ze veel breder dan de stock pallen en ik behaalde langere vliegtijden . Gewoon sportvliegen , geen 3D .
Nu is deze 500 omgebouwd naar een schaalmodel met 4 bladskop en wederom heb ik voor spinblades geopteerd . Nu is het model ook FBL en weeral winst in vliegtijden zonder op prestaties te moeten inleveren . Natuurlijk ook weer geen 3D .
Ik denk trouwens niet dat ze daarvoor gemaakt zijn :confused: :cool:

Geen ervaring met de grotere maten, maar de 450 series asymetrisch van Spinblades, zijn FABELTASTISCH!

Heb begrepen dat ze op de grotere maten te licht zijn voor non-E-stab vliegen, maar weet dat niet uit eerste hand.
Voor de 450 zijn ze daar WEL heel geschikt voor....

Hoe dan ook, je kunt ze gerust kopen, ga je volgens mij geen spijt van krijgen.

Groet, Bert

Ik heb de halfsymmetrische Spinblades 710mm gehad. Oorspronkelijk bedoeld voor een heavy lift camera heli maar dat is niet doorgegaan.
Het zijn enorm brede bladen en ze zijn ook vrij zwaar. Perfect voor lange vliegtijden, low rpm en veel lift.
Hier een filmpje van de bladen op een Logo 600 SE met 1000rpm (ook inverted!):

Spinblades hebben over het algemeen een sissend geluid, ook goed te horen in het filmpje. Als hier iemand ermee de lucht in gaat worden er meteen slangengeluiden gemaakt door de anderen :P
Voor mij is dat geluid vervelend genoeg om geen spinblades te nemen, maar dat is dus iets persoonlijks.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back