Ervaringen Strecker 195-05-LU : Goede keus???

Tadango

Forum veteraan
Ik zag de Strecker 195-05-LU. erg goede specs, wel erg duur :( Is deze het geld echt waard? Doet deze het goed met een 8x3.8 op 3s lipo's?

De Strecker motoren behoren tot de absolute top voor wat betreft buitenlopers. Ze zijn inderdaad niet goedkoop maar de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde.

De 195 05 is een typische 3 cellen lipo motor met een max piek vermogen van 100 Watt! (430 gram trekkracht met een 11x4,7)

De 8x3,8 is wat aan de kleine kant en laat het geweldige vermogen van het motortje niet helemaal tot ontwikkeling komen.

Zelf gebruik ik de 195 05 met 3 lipo's en een 10x4,7 op een Shockflyer Edge en dat laat niets te wensen over.

Ik gebruik graag 8x3.8 props. Dan houdt dit op ;) Ik vond ook een lijstje dat hij dan 210 gram doet op 3 lipo's...

Tadango zei:
Ik gebruik graag 8x3.8 props. Dan houdt dit op ;)

Waarom deze bizarre voorkeur voor 8x3,8 props bij langzaam vliegende modellen? Bij langzame modellen is het aerodynamische rendement van een grotere prop veel beter en bovenal het remmend effect in de dalende beweging groter.

Als je niet groter in propmaat kunt dan 8 inch door b.v. de lengte van het onderstel is de 228 05 44 een goede keus. Dit is een 2 cellen motor dus het gewicht blijft het zelfde.

ik heb geen onderstel :) Ik heb wel een vooraad 8x3.8 liggen en ook de hogere lucht snelheid vind ik fijner over de roeren. Is persoonlijk :)

Back