ervaringen Waypoint servo's

Ik ben mijn kerst-lijstje aan het samenstellen en kwam op de Aircraft-world site de nieuwe waypoint 084 servo's tegen.

op het eerste gezicht lijkt het qua spec's op de alom bekende hs55 sero's van hitec.

heeft iemand reeds ervaring met dit merk servo's??

groet,

vincent

Ik heb de 060 Waypoint Servo's, nu een paar weken, in gebruik in een IFO en ik ben er (tot nu toe) erg enthousiast over, te vergelijken met Hitec's. Ik denk dus: prima kwaliteit tegen een erg aantrekkelijke prijs. Maar ik ben wellicht wat bevooroordeeld (zie mijn website).

Ik was altijd zeer enthousiast over de GWS pico+ voor indoor.
Nu gebruik ik een setje 060's van waypoint en dat zijn echt toppers (en prima prijs).

Deze W060 weegt incl. snoertje/stekker excl. hevel 6.7 gram en een S/D54 weegt incl. snoertje/stekker excl. hevel 5.5 gram (beiden werkelijk gewogen).

Voor een Ultimate/Shockflyer etc van zo'n 200-250g? waarin 3 servo's zitten is het met W060 dus kleine 4 gram zwaarder.

Die gewichtstoename moeten we ons toch geen zorgen over maken of wel....

De W-084 lijkt me wel een mooi alternatief voor de HS-55, en de W-150MG voor de HS-81MG. Ik kan alleen weinig vinden over de ervaringen van mensen met deze servo's, dus ik twijfel nog een beetje. De prijzen staan me in ieder geval wel aan. :)

Inmiddels een oud draadje maar toch, waarom een nieuwe beginnen als er al een is...
Ik heb (inmiddels 3 maanden geleden) 2 waypoint 084 servo's gekocht. Deze hebben in 3 verschillende modellen gezeten, vastgelijmd met een beetje polyurethaan lijm. Vorige week zondag stopte de hoogteroerservo ineens met werken, dit gebeurde gelukkig op de grond waardoor het vliegtuig nog heel was.
Deze servo's zijn normaal met de hand te draaien (als er geen stroom op staat), maar dat lukte nu niet meer. Na openmaken bleek het probleem electrisch te zijn, het motortje kreeg geen stroom en de tandwielen waren nog heel...
De servo is toen vervangen door een vergelijkbare servo van jamara.
En daarnet toen ik aan het vliegen was had ik ineens geen rolroer functie meer :( Weer kan ik het armpje niet meer bewegen, maar deze keer zie ik een zwarte plek waar het servosnoertje op het printje zit.
Ik heb de servo nog niet uit het vliegtuig gehaal/opengemaakt dus verder onderzoek moet nog komen.
Maar waarom zijn die 2 servo's binnen 1 week allebei kapot gegaan :?:
Doe ik iets verkeerd of zijn ze gewoon flut :?:

En hier een fotootje van de ingewanden van de twee W084 servo's.
afb10284.jpg

De linker servo is vandaag kapotgegaan en duidelijk doorgebrand, de rechter servo is vorige week gestorven en hier is geen schade te zien.

Ik heb In m'n nieuwste zwever ( Mythus 2500 ) 4 Waypoint 150 servo's zitten....
Voor de aansturing van het hoogteroer en richting "de gewone 150"met kunststof tandwielen, en voor de rolroerservo's in de vleugels de Waypoint 150 MG ( Met metalen tandwielen dus )

afb10288.jpg

De zwever moet z'n "Maidenflight" nog maken, ik verwacht eerlijk gezegd weinig problemen.....De servo's zijn me aangeraden door een goede kennis die zweert bij Waypoint servo's

Ik neem aan dat de bovengenoemde problemen zijn ontstaan na langdurig gebruik, en niet na een enkele belasting :?:

zowel dan hoor of lees ik dit graag en zal ik me zeker eens achter de oren krabben..... :wink:

ik heb ook 2 waypoint's in mijn zwever (gehad) en functioneerden prima. ik vond ze wel erg gevoelig en behoorlijk gestresst, veel brommen en lawaai maken. Maar dit was op 5 cellen, dus misschien heeft het hiermee te maken. Ze zijn iedergeval beter betaalbaar dan meeste servo's van vergelijkbare afmetingen en trekkrachten. Ik kreeg echter een keer een advies: als je een dure kist hebt met een dure motor en alles duur, waarom dan zo'n dure kist toevertrouwen aan goedkopere servo's en ontvangers?! duur spul kan natuurlijk ook kapot gaan, maar toch...

Heb nu 2 W-150's in m'n Funky Chicken, bevalt wel goed. Had ook nog 4 W-150MG's. Die heb ik aan een vriend gegeven. Een van de vier is op mysterieuze wijze overleden. (ongebruikt) Ik probeer garantie te claimen want hij is nog geen jaar oud, maar dat wil nog niet echt lukken.

Heb 3 waypoint 084's in mijn Zoom heli zitten. Tot nu toe prima, maar de tijd zal het leren... Voor de prijs lijkt het in ieder geval een goede koop!

Back