Erwin in de Tamiya cup.

Hallo,

Hierbij wil ik mij even voorstellen. Ik ben Erwin 26 jaar en kom uit Amerongen. Samen met mijn vader rij ik dit jaar voor het eerst de Tamiya cup.

Ik heb de eerste wedstrijd met mijn m05 meegedaan. Maar na lang wikken en wegen om een pro te kopen het besluit genomen om een de top stock klasse te rijden. Ik heb daarom een tt02 gekocht

full
full
full
.

de auto is voorzien van

Alu. Propeller Shaft 54501
Aluminum Propeller Joint 54502
Alum. Motor Mount 54558
High Speed Gear Set (68T) 54500
Low Friction Suspension Ball 54559
Tamiya oliedempers CVA 55-70mm 50519
Racing Radial Tire -Med Narrow 24,5mm 51023
CARSON Cup Machine 23T 906052
volledig gekogellagerd.

Komen de volgende onderdelen nog op:

Digitale servo.
Andere ontvanger.

Heb wel een aantal vragen waar ik niet uit kom?

Hoe kan je zien of een kap van Tamiya is. ik heb er 3 kappen bijgekregen waarvan 1 van Tamiya maar geen idee welke dat is.

Er zit nu een teu 101-bk in maar heb een 104 liggen. Lijkt mij dat de 104 nieuwer is en dat die het beste erin kan?

Ik hou jullie elke keer op de hoogte.

mvg,
Erwin

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk Erwin dat je Top stock gaat rijden. Je vader gaat toch ook Top Stock rijden met een TT-01?

Misschien moet je even wat foto's van de kappen plaatsen, dan is het makkelijker beoordelen.

De 104 is niet perse beter dan de 101 hoor. Als je er een beter gevoel bij hebt dan moet je de 104 lekker monteren en de 101 als spare houden.

Leuk Erwin, hoe meer hoe beter
wat Roy al meld zijn foto's van de kappen wel handig om eventueel te bepalen of ze Tamiya zijn of niet
en voor de regelaar zou ik gewoon voor de 104 gaan en de 101 als reserve er bij de 104 is een iets nieuwer design als de 101.
hou er wel rekening mee dat er geen low voltage bescherming op zit als je lipo's gebruik tijdens trainen, in de wedstrijd zal je de lipo niet zo ver leeg trekken dat het gevaarlijk word

Ik denk dat de gele kap van Tamiya is. Hij voelt het meest stevig aan.

full
full
full

full
full

Dit geen Tamiya kap denk ik.

full

@ madhouse: mijn vader gaat idd met een tt01 de laatste plaats aanvallen;)

Ik wil ook ook over een tijdje een andere regelaar kopen(105) maar mijn budget laat het even niet toe.

Owjee Jan en ik hebben concurrentie voor de laatste plaats :p

Ik zou als eerste investeren in een alu stuurinrichting en universele Tamiya aandrijfassen voorin, de standaard dogbones hebben de neiging om er bij een beetje impact er uit te vliegen en dan mis je dus aandrijving op de voorwielen.

Je voordiff moet je vullen met 500.000 diff olie, zo heb je betere tractie op de voorwielen en trek je hem makkelijker de bocht door.

Heb je ook olie dempers er op? In je eerste post staat een roll demper maar dat kan niet op een TT-02 omdat die demper voor een F1 is ;-)

Ik zal de auto stukje bij stukje gaan verbeteren. Als ik de m05 heb verkocht dan kan ik wat geld in de 02 steken.

Er zitten Tamiya olieschokbreker CVA 55-70mm #50519 op dacht. heb hem gekocht met die opties dus weet niet precies maar ze zijn wel oliegevuld idd.

Ik moet ook eerst even weten of ik een tamiya kap heb anders moet ik die als eerste aanschaffen.

Ik snap het, budget is helaas niet oneindig en beetje bij beetje verbeteren is natuurlijk ook erg leuk.

Ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar de gele lijkt mij ook een Tamiya body.

het word idd druk voor die laatste plaats en ik denk dat wij dat niet gan reden tegen deze concurrentie Roy......
de blauwe body lijk mij de Nissan Skyline (51039)

Ik ga zaterdag naar de modelbouwbeurs in Ede dus rij gelijk even langs Peperkamp modelbouw om te kijken wat een Tamiya kap is.

Had ik het maar eerder geweten, heb net mijn tamiya kap van een mercedes weg gedaan deze zat bij mijn tt02. Ik ga toch ook eens kijken of ik mee ga doen in de tamiya cup zie het steeds vaker voorbij komen en volgens mij is het erg leuk!! Succes in ieder geval

Ik weer bezig om mijn auto wat te verbeteren. Nu heb ik een vraag, welke veren zou het beste kunnen nemen?

full

Dit zijn de Tamiya cva veren

of deze

full

Deze zaten/ zitten op mijn m05.

Nu heb ik ook de ontvanger van auto verwisseld maar hij knippert nu helemaal niet meer. Wat zou dat kunnen zijn? het is een carson ontvanger.

De CVA dempers zijn prima hoor, daar heb ik bij MRC ook mee gereden. Ik zou er alleen andere veren op zetten, blauw of geel voor en achter oranje. De standaard veren van de CVA's zijn bagger.

de bovenste dempers lijken mij de standaard veren van Tamiya dan hardere veren voor en achter wat zachter bv voor hard achter medium veren
zelfde geld voor de olie
maar kijk eens in de Tamiyacuop topic van HugoW, daar staat al heel veel in beschreven

De bovenste zijn de CVA's Jan, prima dempers.

Je zou bijv. setje '53333 RC Touring Car Tuned Spring' er bij kunnen kopen en deze op de CVA's gebruiken.

Dus ik kan de vering erop laten zitten. ik kan de rode veren van de andere vering gebruiken en heb nog een setje gele liggen. Zou ik alleen de blauwe moeten bestellen. Is elke blauwe dezelfde sterkte of moet je alleen Tamiya veren bestellen?

Hebben jullie een idee hoe het kan dat als ik de ontvanger omzet hij niet meer werkt. Heb alles al geprobeerd wat op het forum staat maar hij gaan niet aan meer. Heb hem alleen overgezet en is niet gevallen ofzo.

Ik heb zelf bij MRC gereden met geel voor en oranje achter, hoe dat straks buiten gaat weet ik niet maar dit voelde goed aan.

Wat betreft je ontvanger, daar kan ik geen antwoord op geven. Krijgt hij wel power van de ESC?

Even inhaken, de dempers 50519 zijn de lange CVA's. Roy, volgens mij reed jij met de korte, de 50746. Je kan of die korte kopen, zijn niet zo duur, of de dempers van je M gebruiken. Als het goed is zijn die 50mm ophangpunt-tot-ophangpunt, daar kunnen ook de korte veren op zoals 42168.

Roy's TT-02 heeft volgens mij de dempers veel schuiner staan dan op de TT-01 zoals jij die hebt. Daardoor heeft Roy sterkere veren nodig dan jij met rechtopstaande dempers. Omgekeerd voor de demping, Roy heeft met dezelfde olie / zuiger hardere demping dan jij met de meer rechtopstaande dempers. Heel simpel; door de demper schuiner te zetten verklein je de beweging van het wiel bij gelijke demper slag.

[EDIT] Roy's TT-02:
TT-02_01.jpg

Mijn TT-01:
full

[/EDIT]

Niet alle veren van alle fabrikanten zijn gelijk gecodeerd qua kleur en zo. Ik raad echt de 42168 aan op de korte dempers, met één setje ben je al klaar zolang je niet rondom dezelfde veren monteert. Er zitten van alle drie de sterktes 2 stuks in de set.

[EDIT2] Oh sorry, ik zie net dat je ook een 02 hebt. Mijn vaud [/EDIT2]

Plaats eens een fotootje van je electrische set-up, misschien kunnen we wat ontdekken.

Hugo

Back