D
djorkaef
Guest
Hallo,
Ik heb n mini Titan ESC en stock motor liggen en ik zou die willen gebruiken voor een andere toepassing dan Heli vliegen. Vermits die Titan toch gecrashed is en ik de moed om te vliegen toch al een tijdje kwijt ben. Resumé: gecrashte Titan hersteld naar orgineel en 4S lipo gebruikt, tandwiel tijdens vlucht gestript en terug de grond in.
Wordt zo'n ESC gewoon aangestuurd door een voltage 1-5V? Er komen drie draadjes binnen wat zijn die 3 precies?
Het zit namelijk zo ik zou een experimentje willen doen: een soort elektrische supercharger (batterij aangedreven turbo) maken om in de luchtinlaat van men auto te zetten. Motortje maakt denk ik tot 40.000 rpm en ESC werkt op 12V tot 40Amps dus lijkt me niet zo'n slechte toepassing bovendien is de stand van mijn gaspedaal elektrisch truggekoppeld in 4 trappen dus kan ik dan evt naargelang die stand het toerental regelen.
(kan me het geluid al voorstellen haha 1990 Celica 2.0 Gt-i)
beetje zoals dit maar dan beter : P fIXHvlmLux0[/media] - Brushless electric supercharger(?)
Wat ik dan wel zou moeten hebben is een sterke propellor/schroef (axiaal) die ik rechtstreeks op de motor kan zetten diameter 5-10cm en van zodanige vorm dat hij niet alleen debiet levert maar ook druk kan leveren (ook al is het maar weinig). Als er mensen zijn die ook daar iets vanaf weten laat het me aub weten!
Groetjes
Ik heb n mini Titan ESC en stock motor liggen en ik zou die willen gebruiken voor een andere toepassing dan Heli vliegen. Vermits die Titan toch gecrashed is en ik de moed om te vliegen toch al een tijdje kwijt ben. Resumé: gecrashte Titan hersteld naar orgineel en 4S lipo gebruikt, tandwiel tijdens vlucht gestript en terug de grond in.
Wordt zo'n ESC gewoon aangestuurd door een voltage 1-5V? Er komen drie draadjes binnen wat zijn die 3 precies?
Het zit namelijk zo ik zou een experimentje willen doen: een soort elektrische supercharger (batterij aangedreven turbo) maken om in de luchtinlaat van men auto te zetten. Motortje maakt denk ik tot 40.000 rpm en ESC werkt op 12V tot 40Amps dus lijkt me niet zo'n slechte toepassing bovendien is de stand van mijn gaspedaal elektrisch truggekoppeld in 4 trappen dus kan ik dan evt naargelang die stand het toerental regelen.
(kan me het geluid al voorstellen haha 1990 Celica 2.0 Gt-i)
beetje zoals dit maar dan beter : P fIXHvlmLux0[/media] - Brushless electric supercharger(?)
Wat ik dan wel zou moeten hebben is een sterke propellor/schroef (axiaal) die ik rechtstreeks op de motor kan zetten diameter 5-10cm en van zodanige vorm dat hij niet alleen debiet levert maar ook druk kan leveren (ook al is het maar weinig). Als er mensen zijn die ook daar iets vanaf weten laat het me aub weten!
Groetjes
Laatst bewerkt door een moderator: