Ik heb vorig jaar een 450 clone gebouwd en twee vluchten mee gehad.
Eerste keer: maiden flight (meer hoveren)
Tweede keer: hoveren totdat de rotor een struik raakte en crashte
Nu heb ik weer tijd voor wat reparatiewerkzaamheden en vroeg ik mij af of een ESC nog aan bepaalde voltage eisen moet voldoen als het gaat om de servo's die je gebruikt.
Ik heb een K-Force 40A ESC, met 3 HXT900 op de swash en een Corona DS319HV op de tail.
Die laatste blijkt dus een High Voltage te zijn, op 7,4V
De swash servo werken op 3-6V.
Wat de ESC levert, kan ik niet zo snel opmaken uit de specs:
Specification:
Output: Continuous 40A, burst 57A up to 10 seconds.
Input Voltage: 2-6 cells lithium battery or 5-18 cells NIMH battery.
BEC: Twin voltage selection, 5.25v and 6v.Control Signal Transmission: Optically coupled system
Dus de vraag is of een 7,4 Volt servo goed zou moeten werken op de bovengenoemde ESC
Eerste keer: maiden flight (meer hoveren)
Tweede keer: hoveren totdat de rotor een struik raakte en crashte
Nu heb ik weer tijd voor wat reparatiewerkzaamheden en vroeg ik mij af of een ESC nog aan bepaalde voltage eisen moet voldoen als het gaat om de servo's die je gebruikt.
Ik heb een K-Force 40A ESC, met 3 HXT900 op de swash en een Corona DS319HV op de tail.
Die laatste blijkt dus een High Voltage te zijn, op 7,4V
De swash servo werken op 3-6V.
Wat de ESC levert, kan ik niet zo snel opmaken uit de specs:
Specification:
Output: Continuous 40A, burst 57A up to 10 seconds.
Input Voltage: 2-6 cells lithium battery or 5-18 cells NIMH battery.
BEC: Twin voltage selection, 5.25v and 6v.Control Signal Transmission: Optically coupled system
Dus de vraag is of een 7,4 Volt servo goed zou moeten werken op de bovengenoemde ESC