ESC Graupner Trainer S vraag

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door Snipes, 1 mei 2020.

  1. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Goedemiddag,

    Na een aantal jaar wil ik de vlieghobby weer oppakken. Ik heb een ongevlogen Graupner Trainer S overgenomen, maar stuit op een probleem.
    De ESC heeft zo'n klein zwart schakelaartje waarmee je de throttle kunt instellen(gas vanaf half stick of vanaf onderste positie). Nu zit er bij dat schakelaartje ook een 2-tal lampjes. Daarvan zou er 1 groen moeten branden bij aansluiten van de lipo, echter bij mij blijft deze rood knipperen en maakt hij ook geen geluid. Ik meen gelezen te hebben dat dat aan een lage accuspanning zou liggen, maar helemaal helder kreeg ik het niet.
    Weet iemand wat dit kan zijn?

    Mvg Wesly
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb even de gebruiksaanwijzing van de Trainer S bekeken en weet je zeker dat het de regelaar is en niet de ontvanger?
    Ik heb het idee dat de zender en ontvanger niet gebonden zijn want de regelaar heeft geen knopjes.

    GJ
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De regelaar heeft dus wel een knopje zie ik als ik op de regelaar zoek, raar.. nooit gezien.

    Ik heb een filmpje voor je gevonden.
    Succes!

     
  4. Snipes

    Snipes

    Lid geworden:
    10 aug 2008
    Berichten:
    252
    Locatie:
    IJsselstein(UT)
    Ja, dat was het inderdaad. Ontvanger was niet goed gekoppeld en connector van de throttle zat niet goed. Nu doet alles het.
    Thanks.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Mooi!

    Veel vliegplezier, ga voor je eerste vluchten naar een club, dan blijft ie langer heel en bespaart je een hoop geld.

    GJ
     

Deel Deze Pagina