ESC instellingen Sky Wing 80A (HK-500)

Hi,

Kan iemand mij adviseren welke setting ik in mijn Sky Wing regelaar moet programmeren bij gebruik van een 1600 en 1800 KV motor (500 klasse heli)?

*Het gaat om de timing mode setting;

ik heb ingesteld 30 grd. voor 10-14 pole high RPM outrunner motors. Ik kan ook nog kiezen tussen15, 7 en 1 grd.

*En de Pulse width Modulation Setting:

ik heb ingesteld 16 kHz for most outrunner motors. En kan nog kiezen 8 kHz for low RPM and low pole count motors.

Alvast bedankt,

ETienne

Reden waarom ik niet eerder heb gereageerd, met een Kontronik regelt hij deze dingen zelf dus heb me er nooit in verdiept.

30 graden is aan hoge kant maar hangt zoals de tekst zelf aangeeft van meer af dan enkel het kv, voornamelijk pole count. Dus wat is de pole count van je motor? Ik zou eerder 15graden verwachten...

pwm rate boeit niet zo heel veel. heb je ook al goed staan volgens de richtlijn van de esc.

Dank je Danny,

Het aantal polen van de motor weet ik niet, maar voor een 1600-1800 Kv motor verw8 ik toch wel 10 of meer polen.

Ik heb de timing naar 15 graden gebracht. Heb nog niet gevlogen, maar draaien zonder rotorbladen gaat soepeltjes :)

Groet,

ETienne

Aantal magneten in behuizing is aantal polen. Niet het aantal stator'tanden', al dan niet bewikkeld.

Hi Ron, ik heb elektotechniek gestudeerd ;) Heb alleen m'n motortjes niet opengehaald om de polen te tellen en kan in de specificaties van mijn gebruikte motoren het aantal polen niet vinden.

Groet,

ETienne

Had maar een echt vak geleerd :mrgreen: Meestal kun je bij buitenlopers de magneten wel zien, bij die van jou niet blijkbaar :( Voelen met omgebogen staafje tussen rotor en vaste huis door? Je zou ook kunnen proberen met paperclip de magneetpolen aan de buitenkant van de rotor te voelen. Zie
[145642] probleem-compass-6hv-motor-kakt-2 e.v.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back