A
Atchoo
Guest
Zoals sommigen misschien wel weten ben ik mijn eigen multicopter aan het ontwerpen. Nu ben ik bij het hoofdstuk ESC aangeland, en dan met name de plaatsing van de ESC's.
Ik heb al redelijk wat gelezen, en ben tot de volgende conclusies gekomen:
- Hou de kabels tussen je lipo en je ESC's kort.
- Hitte kan de prestaties van de ESC's negatief beïnvloeden.
Als je de ESC op de arm plaatst heb je automatisch koeling van de props, maar welk onderdeel van de ESC wil je dan juist gekoeld hebben?
Ik heb bijvoorbeeld Afro 12a ESC's, en was bijvoorbeeld aan het denken welke kant ik nu het beste boven kan leggen, en of ik ze wel op de armen moet plaatsen. Als ik ze namelijk op het frame plaats, heb ik minder lange kabels nodig tussen de lipo en de ESC's.
Misschien denk ik er ook wel teveel over na, want gisteren bij de eerste keer hoveren, waren ze nog ijskoud (wel op de arm, en dus onder de props) .
Denken jullie erover na welke kant van de ESC je boven legt?
Ik heb al redelijk wat gelezen, en ben tot de volgende conclusies gekomen:
- Hou de kabels tussen je lipo en je ESC's kort.
- Hitte kan de prestaties van de ESC's negatief beïnvloeden.
Als je de ESC op de arm plaatst heb je automatisch koeling van de props, maar welk onderdeel van de ESC wil je dan juist gekoeld hebben?
Ik heb bijvoorbeeld Afro 12a ESC's, en was bijvoorbeeld aan het denken welke kant ik nu het beste boven kan leggen, en of ik ze wel op de armen moet plaatsen. Als ik ze namelijk op het frame plaats, heb ik minder lange kabels nodig tussen de lipo en de ESC's.
Misschien denk ik er ook wel teveel over na, want gisteren bij de eerste keer hoveren, waren ze nog ijskoud (wel op de arm, en dus onder de props) .
Denken jullie erover na welke kant van de ESC je boven legt?