ESC / Lipo connectors

Hallo,

Weet iemand wat standaard aansluitingen van ESC/Lipo's zijn?
Op mijn GL450C zitten de plus en min los van elkaar en hebben ze ieder (plus en min) een apart steekstekkertje wat ik met elkaar kan verbinden.
Op een Esky heb ik gezien dat er een speciaal stekkertje zit, wat ervoor zorgt dat de plus en min als het ware aan elkaar zit. Het lijkt me wel handiger om het zo te hebben omdat je dan in 1 beweging beide kabels los kunt maken. Weet iemand of dat er een standaard is, of doet ieder merk wat anders?
Is het aan te raden de aansluiting om te zetten?

Groeten,

Jeroen

Elk merk is anders. Het beste zijn de 4mm goudstekkers voor je GL450C of de deans stekkers. Bij de 4mm goudstekkers heb je ze los (meest gebruikt) of in een houdertje. Het maakt niet uit welke van deze opties je gebruikt maar met een houderdtje of de deans kan je nooit kortsluiting maken door verkeerd aansluiten. Bij de deans wel het vrouwtje aan de accu zetten ;) Bij 4mm moet je het vrouwtje aan de + van de accu zetten en altijd de + als eerste los koppelen en als laatste aansluiten, dan is kortsluiting haast onmogelijk.

Hallo,

Weet iemand wat standaard aansluitingen van ESC/Lipo's zijn?
Op mijn GL450C zitten de plus en min los van elkaar en hebben ze ieder (plus en min) een apart steekstekkertje wat ik met elkaar kan verbinden.
Op een Esky heb ik gezien dat er een speciaal stekkertje zit, wat ervoor zorgt dat de plus en min als het ware aan elkaar zit. Het lijkt me wel handiger om het zo te hebben omdat je dan in 1 beweging beide kabels los kunt maken. Weet iemand of dat er een standaard is, of doet ieder merk wat anders?
Is het aan te raden de aansluiting om te zetten?

Groeten,

Jeroen

Ik gebruik 3mm Align plugjes..bevallen mij prima...

connect_1.jpg

connect_2.jpg

connect_3.jpg

Ik gebruik Deans, lekker makkelijk omdat ze meestal ook op de accu's die ik bestel zitten en ik met 1 actie de twee polen verbind. En omdat ik ze zelf niet makkelijk los krijg denk ik ook dat ze in vlucht wel blijven zitten...

Voor bepaalde types 'goudsteker' zijn ook een soort houdertjes te koop waardoor ze als het ware weer één steker worden, deze zijn 'gemixed' te gebruiken met 'losse' goudstekers van het zelfde formaat .... in ieder geval voor vliegende objecten kun je beter stekers van het type 'Tamiya' of 'AMP' (mini, en gewoon in zowel vertinde als goud uitvoering) niet gebruiken, hiervan gaan de busjes na verloop van tijd wat minder goed klemmen en dus ook minder goed contact maken ... voor een auto (of boot) niet zo erg de auto blijft stilstaan, maar een vliegend object zal contact met de aarde zoeken ....

ja daar heb je wel een punt inderdaad.
ik zal eens kijken of ik die deans ergens los kan bestellen.
Kan ik dan gewoon de huidige stekkertjes van de ESC en LIPO afhalen en vervangen door deans?
Voor het uitsluiten van kortsluiting en gewoon handigheid lijken me de deans het handigste!

Back