ESC met dragbrake essentieel?

Hallo allemaal,

ik ben redelijk nieuw hier met de hobby en heb me een B5 team kit van associated gekocht en steekt ondertussen ook goed in elkaar. Na een paar keer rondrijden op een plaatselijke omloop met astroturf matten, begin ik me af te vragen of een goede ESC met dragbrake opties niet een veel betere stuurmanskunst tot gevolg kan hebben (of in ieder geval sneller kan rijden). Nu bol ik nogal rap uit voor de bocht gewoon omdat de ESC niet remt bij het gas loslaten.

ESC is een LRP super spin en omdat ik niet te veel wilde uitgeven om te starten heb ik dus de goedkoopste LRP gekocht.. na wat speurwerk blijkt dat de enige te zijn zonder dragbrake functies.

Graag je mening aub!

Groeten,
Gerrit

Nu bol ik nogal rap uit voor de bocht gewoon omdat de ESC niet remt bij het gas loslaten.

De auto bolt rap uit, maar de ESC remt niet bij het gas loslaten? Tegenstrijdige bewering?
Een normale ESC remt toch nooit bij gas loslaten, nét omdát je zou kunnen uitbollen.

Een dragbrake, is dat niet een toepassing, veel gebruikt bij crawlers, omdat ze niet achteruit zouden lopen als je op een helling stilstaat?

Zelf hou ik van een regelaar die bij de eerste maal achteruit = remt, en bij de tweede maal achteruit pas effectief achteruitrijdt. Vooral bij 2wd buggy's voorkom je dan dat je snel gaat spinnen. Nu, bij remmen is het ook niet de bedoeling dat je meteen 100% in achteruit gaat, met een klein tikje vertraag je ook al zonder uitbreken.

Laatst bewerkt:
met rap uitbollen bedoelde ik, lang voor de bocht al gas loslaten
echt remmen vind ik moeilijk te controleren, omdat je niet echt consistent kan remmen vind ik met die zenders
een dragbrake remt consistent 10% of 15% of hoe je hem instelt als de gashendel op 0% staat waardoor ook de neus in de grond wordt geduwd een beetje en je dus meer kan insturen ook...

Ikzelf denk niet dat zoiets van toepassing is bij snelheidsraces, maar kan me vergissen. Zou bijna hetzelfde willen zeggen als je gastrim op de zender 2 tandjes naar achteren te zetten, kan mij dat moeilijk inbeelden, voor mijn eigen auto's is het (puur recreatief) bijna een streefdoel om alles zo soepel mogelijk te laten lopen, en met op tijd gas te lossen, zonder gas te moeten bijgeven door de bochten te gaan... Maar lees dat je op astroturf rijdt, dus in een club? misschien eens peilen naar de ervaringen wie wel en wie niet gebruik maakt van deze functie.

Ikzelf denk niet dat zoiets van toepassing is bij snelheidsraces, maar kan me vergissen.

In de onroad is het wel degelijk gebruikt maar het is niet iets wat je sneller hoeft te maken, het is een optie dat voor de ene rijder werkt of wenselijk is en de andere niet.

Back