ESC met stroom biept oneindig.

Hoe kan ik dit dan testen zonder een servo te kopen ? Alle programma's op de computer weigeren dienst...

Er zin misschien geen servoimpulsen. Dan werkt het niet.

Een goedkoop servo'tje kost een paar Euro. Beter een paar Euro uitgeven dan dagen blijven tobben en niet verder komen.

Als je een oscilloscoop hebt, moet je impulsen van 1-2 msec, afhankelijk van de stickpositie, meten tussen de min en de impulsuitgang van elk ontvangerkanaal.

GOED NIEUWS

Ik heb via een nieuwe computer de .pdf nog eens helemaal van in het begin gevolgt. Na de configuratie volgde het 3D model van mijn quad de bewegingen van mijn echte quad foutloos (in MultiWiiconf). Dit gebeurde niet op mijn vorige computer. Nu ik ook via Arduino alles heb geconfigureerd kan ik de batterij insteken zonder dat de ESCs beginnen te biepen ! Ik ga nu de ontvanger weer aankoppelen (had alles losgekoppeld, en zo stapvoor stap gedaan tot alle ESCs verbinding hadden) en de ESCs proberen te calibreren.

Eeeeeen laat maar. Exact waar ik begon. De ESCs biepen weer als een gek, het 3D model op het scherm volgt helemaal niet (beweegt niet) enzovoort. Wat is het probleem ? Ik begin m'n hoop te verliezen ...

boardjes komen met firmware erop. misschien niet de nieuwste, maar das geen probleem. wel moet je minimaal je boardje defineren in de sketch. je zult toch echt de esc's moeten kalibreren. als ze 1x per seconde piepen wil dat zeggen dat de throttlerange niet goed is ingesteld. je regelaars hebben het idee dat throttle niet op nul staat bij initialisatie. dit kan idd ook komen doordat je throttle kanaal gereversed is zoals al eerder aangegeven, dus dat ook even nakijken in de multiwiigui. dus.. zorgen dat zender en ontvanger gebonden zijn, verbindingen van de obtvangen naar het multiwii board goed!! controleren, zorgen dat elke esc goed op het boardje zitten, en de esc's kalibreren.

Op de foto's van de ontvanger in de derde post lijken de connectors op de kanalen 6, 7 en 8 anders geplaatst te zijn dan de andere kanalen en ook de bind-connector zit nog op de ontvanger aangesloten. Dat zal niet de bedoeling zijn als de zender al aan de ontvanger is gebonden.

Ook de rood-zwart-rode draden zitten duidelijk anders als de oranje-rood bruine op het controllerbordje . Bruin en zwart zijn de min. Bij de ene wijst de min naar buiten, bij de andere naar binnen Kan best kloppen, maar zou toch alle handleidingen nog maar een een keer heel goed doorlezen.

Omdat er bij het aansluiten veel mis kan gaan is het heel belangrijk bij foutonderzoek systematisch te werk te gaan. Heb je al verschillende malen aangeraden eerst te controleren of er signalen uit de ontvanger komen. Zijn die er niet, dan zal het controllerbordje ook niet functioneren. Maar tot op heden heb je met dit advies erg weinig gedaan...

Back