ESC Probleem met Quadcopter

Ik ben al goed op weg met mijn quad, zal later foto's plaatsen. Alleen ik heb een probleem met een ESC/motor. Ik kan via de pc de motoren testen. Dit gaat goed bij 3 behalve bij het probleem geval.

Zodra ik het schuifje omhoog doe en dus gas geef gaat de motor netjes draaien. Maar kom ik boven de 15% gas, hoor je alsof hij remt en wil hij niet harder draaien. Dit is alleen bij deze ESC.

Weet iemand nog iets wat ik kan proberen? Heb trottle al gecalibreerd en de ESC geprogrameerd met de kaart.

Ja heb ik gedaan het blijft dan de ESC. Na nogmaals geprogrameerd te hebben lijkt het opgelost te zijn. Maar dan staat hij wel op Lipo ipv NiMH, ik had gelezen dat hij beter op NiMH kon staan omdat hij dan niet uitvalt bij een lage piek.

Kan iemand met mij de instellingen eens doornemen? Zou ik erg waarderen. Ik heb een foto bijgevoegd van het kaartje met de mogelijkheden.

Timing
Rotation
BATT Protect
Protect type
Brake
Start
Batt Helic

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Die programmeer kaart ken ik niet, maar heb je al geprobeerd de esc met je zender te callibreren? Welke regelaars gebruik je eigenlijk?

Ik gebruik de blauwe HK 30A regelaars. Het werkt inmiddels goed. De freeflight firmware teruggezet van 1.30 naar 1.24.

Alleen de instellingen waar ik de waarde niet van weet zijn Timing en de start. Waar hebben jullie die op staan?

Back