ESC waterdicht maken met Hete Lijm mogelijk?

ik dek alles af met puty, en laatste tijd met kit, eerste gaat er makkelijk af, het laatste eigenlijk ook :) ik heb nooit problemen maar rij dan ook met verstand en niet vol door plassen e.d.

Prima , alles wat die yanks vertellen is heilig ?
...
Heilig? Nee hoor. Maar ga niet net toen alsof Plasti Dip slecht spul is, dat is het niet.

Verder zijn het niet alleen 3 yanks, maar pakweg een half miljoen hits op google. Medic van rcsparks (Is geen yank trouwens, maar een Canadees) zegt er altijd bij dat electronica en water nooit 100% samen gaan en dat je je garantie ook kan vergeten. 't Zal ook best eens mis gaan, zeker als je je esc even in de plasti dip plonst en er dan maar het beste van hoopt.

Niets is waterdicht.
Ook niet een esc die door de fabrikant als waterdicht verkocht wordt, Plasti Dip niet, ballonnen niet, radioboxjes niet.

Iets is meer of minder water resistant.

M'n Axial rijdt vaker door water dan over land, en doet dat prima met een geplastidipte esc en servo. M'n ontvanger zit in een plastic boxje, waarvan de naden en het gat van de bedrading zijn dichtgesmeerd met siliconekit.

Als je liever een ballon gebruikt, prima, is ook niet 100% waterdicht en hou vooral temperatuur in de gaten. Zelfde verhaal met een 'waterdicht' plastic doosje.

Rest ons dus alleen te rijden met mooi weer, maar dan zal je zien dat er net een meeuw overvliegt en via een koelopening op de printplaat van je esc schijt. :)

Voor de liefhebbers, hier gaat het dus niet goed:

Aan de andere kant:
Toen het ging regenen bij de kwalificaties in Heemstede kwamen er ook overal potten Plasti Dip tevoorschijn. 't Spul zal dan toch wel ergens goed voor zijn.
Doorspoelen naar 6:08

Laatst bewerkt door een moderator:
zo onder water door rijden en gek dat je problemen kan krijgen....
maar een auto is ook geen boot of onderzeeer hoor!!! :D:D:D
en als je o zo graag met water speelt dan zal je toch aan een boot moeten ;););)

100% waterdicht zal je heel moeilijk krijgen ja, hoeft voor mij ook niet, ik ga niet onder water rijden e.d. Als het maar spatwater dicht is, en het mogelijk is om een keertje toch door die plas water heen te racen.

Ik zag trouwens bij toemen en op andere sites " outerwears " producten, dit zijn luchtende " doeken " die je om je chassis kan doen en schijnt ook waterdicht te zijn, hoef je alleen maar om je chassis te doen. Dit gaat wel buiten mijn budget maar misschien handig voor anderen. Houd het ook gelijk schoon en stofvrij. hier een linkje Outerwears - RC Shroud Black - Traxxas Stampede 4x4 - Outerwears - Toemen Modelbouw

die doeken zijn bestand tegen water en vuil maar je auto wordt er niet waterdicht door,
enkel spatwater stof dicht en het ademt enigszins de warmte kan dus weg
maar het is nog geen waterdicht duikpak

100% waterdicht zal je heel moeilijk krijgen ja, hoeft voor mij ook niet, ik ga niet onder water rijden e.d. Als het maar spatwater dicht is, en het mogelijk is om een keertje toch door die plas water heen te racen.

Ik zag trouwens bij toemen en op andere sites " outerwears " producten, dit zijn luchtende " doeken " die je om je chassis kan doen en schijnt ook waterdicht te zijn, hoef je alleen maar om je chassis te doen. Dit gaat wel buiten mijn budget maar misschien handig voor anderen. Houd het ook gelijk schoon en stofvrij. hier een linkje Outerwears - RC Shroud Black - Traxxas Stampede 4x4 - Outerwears - Toemen Modelbouw

Vergis je niet in de Outerwears die werken heel goed, gebruik er één op mijn Slash 4x4 nog geen seconde spijt van gehad. Ja spatwaterdicht, af en toe een plas is ook geen probleem. Die dingen sluiten met klitteband heel goed je chassis af maar laten wel lucht door dus minder kans op warmte problemen.

Gr

Vergis je niet in de Outerwears die werken heel goed, gebruik er één op mijn Slash 4x4 nog geen seconde spijt van gehad. Ja spatwaterdicht, af en toe een plas is ook geen probleem. Die dingen sluiten met klitteband heel goed je chassis af maar laten wel lucht door dus minder kans op warmte problemen.

Gr

Sluit het de hele chassis af? En al eens die " cleaner " moeten gebruiken of word het niet zo snel vies?

Dit vind ik nog altijd het mooiste op yt wat dit betreft: 3E7pNOlmKvQ[/media] How-To: Waterproof Mamba Max ESC - WARRANTY INTACT! - YouTube
Div methodes beschreven op servos: How to Build a Robot Tutorial - Society of Robots
Zon outerwear is wel een mooie oplossing

Volgens sommigen hier is zo'n doosje niet optimaal, zorgt voor condens en zo kan de esc alsnog kapot gaan. Mijn servo is standaard waterproof van traxxas.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back