Ik heb hier nog volgende set liggen van mijn verloren stinger 64 van HK :https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=11166
ik heb nu een versa wing gemaakt in depron, en zo deze edf set willen ombouwen naar een pusher voor de wing : [media=youtube]dveLR_WZDdw[/media]
de edf set vloog in mijn stinger met een 4s batterij. Ik had nu deze motor gemonteerd om mijn versa wing en ipv een edf unit, gewoon een 2 blads prop gemonteerd en de motor omegkeerd aangesloten, zodat de pusher prop in de juiste richting draaid.
De motor starte, maar eens ik volle bak ging, begaf de esc het (lekkere geur
)
Nu is de vraag waarom? is het omdat de motor door van een 5blads edf unit naar een 2blad prop meer toeren gaat draaien bij full trottle en zo de standaard esc van 45A meer Amps doorkrijgt en zo verbrand?
Ik ben echt niet goed in die berekeningen, dus wat kan er wel, en welke esc moet ik gebruiken , eentje emet meert amps...?
ik heb nu een versa wing gemaakt in depron, en zo deze edf set willen ombouwen naar een pusher voor de wing : [media=youtube]dveLR_WZDdw[/media]
de edf set vloog in mijn stinger met een 4s batterij. Ik had nu deze motor gemonteerd om mijn versa wing en ipv een edf unit, gewoon een 2 blads prop gemonteerd en de motor omegkeerd aangesloten, zodat de pusher prop in de juiste richting draaid.
De motor starte, maar eens ik volle bak ging, begaf de esc het (lekkere geur

Nu is de vraag waarom? is het omdat de motor door van een 5blads edf unit naar een 2blad prop meer toeren gaat draaien bij full trottle en zo de standaard esc van 45A meer Amps doorkrijgt en zo verbrand?
Ik ben echt niet goed in die berekeningen, dus wat kan er wel, en welke esc moet ik gebruiken , eentje emet meert amps...?
Laatst bewerkt door een moderator: