Esky Belt-CP cnc head probleem

• Topicstarter Topicstarter jd_m
  • Startdatum Startdatum
J

jd_m

Guest
Hallo,

Kort geleden heb ik een CNC head gekocht die al in elkaar zat, ik hoefde 'm alleen nog maar op de helikopter te zetten. Dat heb ik gedaan en alles lijkt goed te zitten, de bladen draaien de goede kant op en ze zitten in de goede richting vastgedraaid.

Nu is het probleem dat de bladen helemaal verticaal kunnen draaien i.p.v. mooi horizontaal. Als ik een beetje throttle geef voel ik dat de wind de verkeerde kant op blaast (naar boven).

Ik heb zo duidelijk mogelijke foto's proberen te maken:

Stand van de wieken:
dscf1053h.jpg

dscf1054.jpg

Swashplate:
dscf1055k.jpg

Let niet op de belt, die heb ik tijdelijk losgehaald voor de tail upgrade.
dscf1056h.jpg

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de bladen horizontaal blijven staan?

Als ik dat zo zie dan zijn de bladen ook niet met een pitch gauge afgesteld of wel?
Of krijg je dat uberhaupt niet voor elkaar. Misschien moet je je linkage wat langer maken???? (die korte aan de bladen) Want als ik dat zo zie zijn die maximaal ingekort.
Kan het niet helemaal goed zien op de foto ....

Succes!

maak eens een foto zoals de eerste, maar dan met paddelbar horizontaal?
Want zo een foto maken geeft al een vertekend beeld.
(edit)
En koppel dan je motordraden eens los en koppel de accu aan (= ontvanger aan zonder dat moter draait) en zender aan en maak dan eens eens nog een foto bij gas laag en een bij gas hoog.(edit)

gr Richard

Laatst bewerkt:
Voor alle duidelijkheid: ik heb met dit antwoord geen nare bedoelingen!

Als ik deze vraagstelling lees, sorry, maar dan is mij, zelfs met de foto's erbij gewoon totaal niet duidelijk wat nu het probleem precies is.
Verticaal draaiende bladen????
Horizontaal draaiende bladen????

Sorry, maar wat multisession ook al zegt, er is waarschijnlijk geen enkele vorm van afstellen of zelfs maar het controleren van de afstellingen aan te pas gekomen. Maar een andere rotorkop is niet zoiets als een setje mooie velgen onder je auto laten zetten (als het past zal het wel rijden) maar moet je meer vergelijken met de volledige wielophaning vervangen. Dat moet ook eerst uitgelijnd, nagemeten en gecontroleerd worden.

Mijn verzoek EN advies: Zoek eerst eens uit hoe de boel hóórt te staan, waarschijnlijk ben je er dan zelf intussen ook wel achter gekomen wat je probleem is. En voor jezelf is het een stuk leerzamer. Want, laten we eerlijk zijn: als je niet door hebt dat er iets fout is als de pitch gewoon zwaar negatief staat en hier moet vragen wat er aan de hand is, dan weet je nog maar zo weinig van heli's dat ik niet weet of het wel verstandig is om ermee te gaan vliegen.....

Groet, Bert

daar ben ik het helemaal mee eens

alles begind met de werking en stopt dan bij vliegen

ik zelf heb er de zelfde rotor kop op staan en met een beetje kennis hier op de forum op gedaan te hebben is alles pici bello in orde

dus effe goed rond kijken en dan veel knutsel plezier

Bedankt voor de reacties. Ik zal morgen de handleidingen goed doornemen en dan eens proberen het allemaal af te stellen, ik dacht namelijk dat de CNC precies hetzelfde kwa hoogte enzo was als de plastic versie.

Ik heb de helikopter vliegend onder controle, ik kan hooveren en nose in lukt ook al aardig, maar er zat heel veel speling in mijn plastic head en ik kon deze aluminium versie voor een prikkie krijgen.

Als ik er weer niet uitkom zal ik de foto's maken waar Richardcj naar vroeg.

Edit:
@martin
Ik heb even op je website gekeken en deze handleidingen helpen goed, bedankt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back