Esky Belt CP Setup

• Topicstarter Topicstarter Salomon
  • Startdatum Startdatum
S

Salomon

Guest
Hallo,

Een tijdje terug heb ik het volgende topic geplaatst.coaxiale-fixed-pitch-heli

Nu heb ik gisteren een Eskt Belt CP helicopter gekocht. Gisteren wou de gyro eerst niet initialiseren maar dat heb ik opgelost door een ander topic op dit forum. Toen wou ik hem gaan proberen maar toen bleef de staart rondjes draaien maar dat heb ik opgelost door de plek van de staart servo iets aan te passen.

Maar nu heb ik het volgende probleem. Als ik de neus naar voren wil bewegen dan gaat hij heel erg naar rechts voor. En als ik hem naar achteren wil bewegen gaat hij naar links achter. Ik kan er wel heel laag een klein beetje mee vliegen maar ik zou graag willen weten hoe ik dit aanpas. Ik ga er nu zelf ook nog wel mee aan de gang maar als iemand kan helpen graag!

Ik heb 2 filmpjes gemaakt

Hier staan ze op youtube
YouTube - QuadCoreCP's Playlists

De kwaliteit is daar niet zo super maar ik kan de originele bestanden ook wel ergens uploaden als dat nodig is.

Alvast bedankt

Laatst bewerkt door een moderator:
Allereerst zou ik zorgen voor een volle lading in je zender, zo kan je niet gaan vliegen.

Verder valt van een heli pas te zeggen wat hij doet als je daarwerkelijk vliegt en niet op die manier, vangeknoopt op een tafel. Je heli laat zijn echte vlieggedrag het beste zien als deze 40 centimeter in de lucht hangt (of meer).
Als je servo's de juiste kant opsturen dan mag je er enigzins vanuit gaan dat je heli ook die kant op gaat als je vliegt.
Ik kan me er overigens wat van voorstellen dat de wind die je genereerd met de rotor terug slaat op de bladen op een bepaald punt waardoor je heli weg lijkt te lopen naar een kant die je niet verwacht.

Ga dus eens vliegen en probeer niet met tafel en al op te stijgen :P

Laatst bewerkt:
Hey bedankt voor jullie reacties. De paddles bijstellen heeft wel wat geholpen! Binnenkort nog een keer proberen te vliegen.. En ik vloog hiervoor ook al wel op 50 cm afstand maar toen was het ook nog zo.. Ik ga het snel weer proberen bedankt voor jullie hulp!

Ps antenne van de originele zender ( elke zender eigenlijk) helemaal uitschuiven , zo eet de zender batterijen en wordt behoorlijk warm.

Na heeeel veeel filmpjes op youtube te kijken heb ik mijn helicopter nu anders afgesteld. Net heel voorzichtig geprobeerd.. En hij vloog! ik heb mijn accu in 1x leeg kunnen vliegen.. Alleen als ik vol gas gaf blijf de helicopter ongeveer op 2 meter hoog vliegen en ging dan nog maar heel langzaam omhoog.. Misschien is de trainings kit te zwaar ? [link]http://www.rctechnics.eu/heli-training-gear-400size-p-1604.html[/link] En naar achteruit vliegen ging veel harder dan naar voren.. Als ik volledig naar voren stuurde ging hij vrij langzaam vooruit.. Dit is ook niet de bedoeling ofwel? De staart bewoog wel lekker snel.

he leuk gevlogen word tijdt dat je je trainingskit er onder uit haalt en wat betreft de hoogte als je de orginelen zender hebt zit er links een draaiknopje draai die iets meer naar rechts geeft die iets meer pitch je zal zien stijgt die iets makkelijker maar niet te veel anders verlies je je stabielietijdt

he leuk gevlogen word tijdt dat je je trainingskit er onder uit haalt en wat betreft de hoogte als je de orginelen zender hebt zit er links een draaiknopje draai die iets meer naar rechts geeft die iets meer pitch je zal zien stijgt die iets makkelijker maar niet te veel anders verlies je je stabielietijdt

Nu de trainingskit er al onder weg halen ? Dit was pas mijn 2de vlucht.. Maar merk je dan veel verschil ? En bedankt voor de tip.. Dat zal ik de volgende keer proberen.. !

Als je hem rustig en vlak neer kan zetten zie ik geen enkel nut voor een traininggear.
Je voegt gewicht toe en verstoort het zwaartepunt/vlieggedrag van een heli.
Als je nog moeite hebt om de rotor vlak te houden en vaak schuin land, of nog in de ronte stuitert, dan heeft hij uiteraard wel nut.

Eric

Bedankt ik heb het net geprobeerd.. Eerst de draaiknop iets naar rechts gedraaid dit hielp goed :) en toen nog zonder traininggear gevlogen.. Nou dan wil die wel de lucht in ! Alleen er was nog wel redelijk wat wind en dan moet ik nog wel heel erg oppassen met landen.. Maar het is goed gegaan :)

Bedankt

Back