ESky Belt CP trilt als een gek nieuwe uit doos

• Topicstarter Topicstarter leroy1983
  • Startdatum Startdatum
@ Mr Nice,

De paddles moeten haaks op je hoofdas staan, als je stick zonder trim in het midden staat en je hoofdbladen in het verlengde van je heli.
De helie staat namelijk vaak iets voorover op zijn landingsgestel...
De waterpasjes die Finless op de paddles gebruikt, gebruikt hij om een eventueel verloop van de mix in de zender of rotorkop bij te stellen met de zgn. travel instellingen van bijv. ailleron en elevator.
Dit is een fijnafstelling die bij goede heli's meestal niet echt nodig is als je alles netjes volgens de handleiding hebt gebouwd.

Je referentie is dus de as van je rotorkop.

Eric

Laatst bewerkt:
Bedankt Mr Nice!

Ik ga het straks eens proberen, ik vrees alleen dat ik niet de juiste gereedschappen heb maar dat komt wel goed. ik hoop dat het lukt en het probleem verholpen is want nu heb ik er nog geen plezier aan

moet trouwens ook nog de onderdelen bestellen maar dat komt wel goed.

Ik laat het wel weten

@ Mr Nice,

De paddles moeten haaks op je hoofdas staan, als je stick zonder trim in het midden staat en je hoofdbladen in het verlengde van je heli.
De helie staat namelijk vaak iets voorover op zijn landingsgestel...
De waterpasjes die Finless op de paddles gebruikt, gebruikt hij om een eventueel verloop van de mix in de zender of rotorkop bij te stellen met de zgn. travel instellingen van bijv. ailleron en elevator.
Dit is een fijnafstelling die bij goede heli's meestal niet echt nodig is als je alles netjes volgens de handleiding hebt gebouwd.

Je referentie is dus de as van je rotorkop.

Eric
Dank je Eric. Dit was exact wat ik nog niet kon vinden!:thumbsup:

Dan heb ik je intentie en bericht verkeerd beoordeeld Eric. Met goede begeleiding bedoelde ik de 'live' begeleiding die ik gehad heb, een stuk effectiever dan een/het forum. En deze heli ken ik niet, in die gevallen moet ik me beperken tot algemene info.

Laatst bewerkt:
Prima Ron..
Deze heli is niets anders dan andere CP heli's.
De techniek/kennis is dus op bijna elke RC helikopter van toepassing, Vrij algemeen dus..
De ergenissen/irritaties bij sommige club/bonds mensen op deze forums kan ik soms niet zo best plaatsen..
Er zijn al diverse discussies gevoerd op dit gebied, en als er nog steeds behoefte is om een bepaalde boodschap over te brengen, start dan gewoon een nieuw topic over dit onderwerp i.p.v. te spammen in de diverse topics met beginnersvragen.
Die mensen zitten hier echt niet op te wachten, ze zijn enthousiast bezig, komen ergens vast te zitten en willen verder...
Discussieforums zijn daar voor bedacht m.i. ......

Ik adviseer ook met regelmaat, een club in de buurt te zoeken.
Maar als iedereen doet wat jij prolongeert, dan kunnen we dit forum net zo goed sluiten.
Ik ben zelf al vanaf mijn twaalfde lid van een modelvliegvereniging, en aankomend lid van een tweede vereniging zoals je weet...
Dus ik ben alles behalve "anti" vereniging...
Alhoewel ik soms wel wat moeite heb met mensen die liever "besturen" dan besturen.

Eric

... Ik ben zelf al vanaf mijn twaalfde lid van een modelvliegvereniging, en aankomend lid van een tweede vereniging zoals je weet... Dus ik ben alles behalve "anti" vereniging...
Die link had ik in mijn eerdere bericht niet gelegd, hoewel ik het hoor te weten.

Ik vrees dat mijn 'spam' niet zal ophouden. Sommigen storen zich eraan, anderen zijn er dolblij mij. Het gebeurt met de beste intenties, de 'blijen' geven uiteraard de doorslag.

Laatst bewerkt:
Bij een vereniging hoeft voor mij niet, maar ik zal als eerste toegeven dat "live" input van een meer ervaren vlieger bijna on-ontbeerlijk is.

Het heeft mij vele malen weer snel op weg geholpen na een crash of andersoortige problemen. Iemand die je helpt bij je eerste feathering shaft vervangen. Iemand die een probleem spot waar je zelf wekenlang knettergestoord van was geworden. Dat soort input houdt de boel leuk en levendig.

Heb net een helimeeting achter de rug in Zutphen en ook daar weer een schat aan info gekregen en doorgegeven aan mensen die net weer nieuw zijn. The circle of info so to speak :p

Ik heb ook hulp nodig :D

nieuwe esc gekocht van protech maar weet niet welke timings in moet stellen .

Leroy, Ik heb ook een Belt-CP.

LET OP: Alles wat je los haalt met locktite weer vast zetten!! Tenzij het in plastic gaat. Plastic borgt zelf.

Success, Wilbert.

even een andere domme vraag, wat bedoel je met locktite? ben nog redelijk nieuw hierin dus zal wel stomme vraag zijn maar toch vraag ik het

tnx alvast weer :)

Cliché...maar, Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden
Loctite is een merknaam voor een vloeibaar borgmiddel.
Dit kan je evt. gewoon uit het rek halen bij de bouwmarkt.
Je hebt meestal een aantal kleuren.
Rood en blauw zijn de meest voorkomende.
Gewoon een drupje op het schroefje, even langs je vinger halen anders wordt het een kliederboel, en oppassen dat er geen Loctite in lagers terechtkomt.
Blauw kan je met normale kracht weer losdraaien en de resten makkelijk verwijderen, deze gebruik ik eigenlijk voor alle verbindingen van staal in staal/aluminium.
Verbindingen in plastic kunnen na een aantal keer ook wat losser worden, je kan dan een klein drupje Secondenlijm (CA) op het schroefje doen voordat je hem erin draait.

Eric

Laatst bewerkt:
ik had ook een nieuwe cp belt carbon besteld en bij mij trilde de boel ook erg
nieuw uit de doos,wat bleek mn main shaft krom zonder gevlogen te hebben.!?!?
nu heb ik de mainshaft vervangen en draait de boel weer prima maar alles moet
nu nog afgesteld worden,iets waar ik nog totaal geen ervaring mee heb. ook nog niet
veel ervaring met vliegen kan een ervaren heli vlieger mij hierbij helpen?
ik ben bang dat als ik het gewoon maar probeer dat ie ong. 7 sec. heel blijft.
help! help! alvast bedankt
Alex uit Avenhorn Noord Holland.

... Gewoon een drupje op het schroefje ...
Niet vergeten schroefje en moertje te ontvetten.

... Blauw kan je met normale kracht weer losdraaien en de resten makkelijk verwijderen ...
Rood is bijna niet los te krijgen met modelbouwgereedschap, daarvoor moet naar verhitting met een soldeerbout gegrepen worden.

Loctite 'hard uit' door gebrek aan lucht ('anaëroob', daarom zit een flesje nooit helemaal vol). Loctite aanbrengen op het deel van de schroefdraad buiten de moer heeft daarom geen zin. Loctite is niet goedkoop maar je doet er erg lang mee.

heb de feathering shaft vervangen en trillen is opgelost, alleen nu nog het afstellen.. ook nog niet veel ervaring mee

hij heeft de neiging naar links te hellen zodra ik toeren wil maken, wat is de beste manier om dit op te lossen?

alle tips zijn welkom

Leroy,
Wat bedoel je met naar links hellen?
Als de Heli net los komt gaat hij naar links.
Dat heet ground effect. Maar dat zou je al weten als je dit draadje gelezen hebt

Gewoon je heli rustig uit elkaar halen, alles checken, weer in elkaar bouwen, opnieuw proberen (alles moet in balans zijn en recht staan), dat sleutelen leer je alleen door het te doen, heli vliegen is 80% afstellen, anders gaat ie echt de lucht niet in.
En onder dat sleutelen, afstellen, kom je toch niet uit.

Suc6.

Als ik me niet vergis deed mijn esky belt cp v2 dat ook, als de rechtse skit los komt tegen sturen dan komt die andere ook vrij.
Gebruik je een trainer ?????

ja hij wil naar links toe gaan als hij loskomt.. dan moet ik tegensturen maar durf niet echt door te gaan

moet ik dat altijd doen tegensturen of is dat in te stellen dat dat minder wordt?

... Als de Heli net los komt gaat hij naar links.
Dat heet ground effect. Maar dat zou je al weten als je dit draadje gelezen hebt
Groundeffect heeft hier weinig mee te maken, dat is de stuwing van lucht die optreedt tussen rotor en terra firma.

Het kan ook zijn dat de heli niet goed is getrimd, en dat kun je nog niet als je nog niet kunt vliegen. Niet goed getrimd, niet leren vliegen. enz.enz. Dus -> ervaren vlieger, club.

Een heli met rechtsdraaiende rotor helt altijd naar links, niet alleen bij het loskomen. Een linksdraaier helt altijd naar rechts, de achtergrond is erg eenvoudig:
[58294] pirouette

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke Ron, thnx, maar mijn esky helden ook tijdens het opstijgen, mijn t-rex 450 overigens niet.
Maar zonder trainer niet door drukken, ik had op een gegeven moment het gevoel dat het wel goed ging komen en toen kon ik hooveren (heel raar, maar waar)
En dan ga je steeds een stapje verder (je cash flow gaat dan wel stapjes terug)

Maar als je niet durft, niet doordrukken want je gaat de mist in, maar dan leer je wel sleutelen.

Ik doe het zonder trainer, zonder simulator met een trex 450 en een MX16s ( ik heb al een walkera HM040 en een Esky HB king V2 versleten ) en ik kan alleen nog hooveren, en ik vind het nog steeds super leuk maar ik weet al als ik een rondje wil vliegen dat ik ga crashen, maar heeeeeeeeel rustig aan ga ik steeds een stappie verder.
Zonder simulator duurt het allemaal veeeeel langer, ben nu denk ik al een jaar bezig.
Helikopter vliegen is TERING moeilijk, maar SUPER tof.

Back