esky belt cp v2 gyro gain probleem

• Topicstarter Topicstarter darkowner
  • Startdatum Startdatum
D

darkowner

Guest
hallo ik ben hier nieuw en mijn vraag is; mijn heli tolt in de ronde maar als ik mijn gyro gain uit zet ''schakelaar zender'' (esky et 61 6ch. 2.4ghz)tolt hij niet meer rond en reageerd mijn servo voor mijn tail perfect maar betekend wel dat mijn gyro uit staat dus dacht ik dat mijn gyro kapot was heb er een nieuwe op gezet heeft niet geholpen ook mijn tail servo is vernieuwd helpt niets mijn vraag wat kan er kapot zijn de zender of ontvanger

Leuk eerste bericht.
to the point ;-) Welkom op het MBF!

volgens mij staat je gyro gain NET WEL aan als je hem volgens jou "uit" zet....
mss is de schakelaar fout gesoldeerd? kan toch?
Ken je de functie van een gyro? want als je hem "uit" zet dan houdt hij de staart......
mmmmmm volgens mij werkt ie dan en doet ie wat hij moet doen...

Je moet het knopje/schakelaar reverse, verzetten.
Even een voorbeeld-plaatje, nr 4.
2008520115928992.jpg

Om welke gyro gaat het?

Hier liep ik in het begin ook tegenaan met de Esky zender.

Heeft verder niets met je gyro of tailservo te maken.

Bij de esky zender is het:

Schakelaar omhoog ( Op 0 ) = Gyro aan ( lampje op gyro brand )
Schakelaar omlaag ( Op 1 ) = Gyro uit ( lampje op gyro is uit )

Eigenlijk omgekeerde wereld dus..

dat weet ik zelf ook wel maar als ik hem juist op (0) aan zet werkt hij niet goed meer en het is toch echt de bedoeling dat hij aan staat met lampje rood

Hier liep ik in het begin ook tegenaan met de Esky zender.

Heeft verder niets met je gyro of tailservo te maken.

Bij de esky zender is het:

Schakelaar omhoog ( Op 0 ) = Gyro aan ( lampje op gyro brand )
Schakelaar omlaag ( Op 1 ) = Gyro uit ( lampje op gyro is uit )

Eigenlijk omgekeerde wereld dus..

Het probleem heeft volgens mij niks met de zender te maken, of hoe de zender werkt.
De gyro blijft compenseren, en daardoor draait hij rond. (hij haalt zijn put dus niet, en wil er naar toe blijven gaan)
Op het moment dat hij zijn gyro uit zet, draait hij niet meer rond. (en hoeft de gyro niks meer te compenseren, en draait hij dus niet meer rond)
Tenminste, dit is hoe ik het probleem zie, van het ronddraaien.

Leuk eerste bericht.
to the point ;-) Welkom op het MBF!

volgens mij staat je gyro gain NET WEL aan als je hem volgens jou "uit" zet....
mss is de schakelaar fout gesoldeerd? kan toch?
Ken je de functie van een gyro? want als je hem "uit" zet dan houdt hij de staart......
mmmmmm volgens mij werkt ie dan en doet ie wat hij moet doen...

nee nee ik weet wel waneer hij aan of uit staat en ja ik ken de functie van gyro als hij aan staat en ik geef gas moet hij niet als een gek rond tollen

Het probleem heeft volgens mij niks met de zender te maken, of hoe de zender werkt.
De gyro blijft compenseren, en daardoor draait hij rond. (hij haalt zijn put dus niet, en wil er naar toe blijven gaan)
Op het moment dat hij zijn gyro uit zet, draait hij niet meer rond. (en hoeft de gyro niks meer te compenseren, en draait hij dus niet meer rond)
Tenminste, dit is hoe ik het probleem zie, van het ronddraaien.

ja je dat klinkt al beter maar als de heli stil staat en ik stuur naar links en rechts reageert de servo niet goed komt niet in de gyro stand terug dan happert de servo

Jaje dat klinkt al beter maar als de heli stil staat en ik stuur naar links en rechts reageert de servo niet goed komt niet in de gyro stand terug dan happert de servo

Klopt, omdat de heli de positie niet heeft gehaald waar je heen stuurt.
En dit klopt ook wel, want hij staat stil.
Hij zou het wel moeten doen, als de gyro uit staat. (dat de servo weer in het midden uitkomt)

Klopt, omdat de heli de positie niet heeft gehaald waar je heen stuurt.
En dit klopt ook wel, want hij staat stil.
Hij zou het wel moeten doen, als de gyro uit staat. (dat de servo weer in het midden uitkomt)

ja dat klopt ja als de gyro uit staat werkt hij perfect maar de gyro moet toch in normaal mode staan en niet in reverse

ja oke blijft vreemd wand de heli heeft het altijd goed gewerkt maar na een lichte crach niet meer maar ga volgende week nog eens bekijken moet nu eerst zelf geopereerd worden kan nu even niet meer sleutelen aan heli

Jawel, het is maar hoe je de gyro geplaatst hebt namelijk.

hee inderdaad als ik hem op rev zet werkt hij goed heb ik dan mjn tail rotor niet goed terug geplaatst :???: mijn gyro stond toch echt altijd op norm stand maar na een crach tail boom vernieuwd en toen begon de ellende

:banana::banana::banana:

ja dat klopt ja als de gyro uit staat werkt hij perfect maar de gyro moet toch in normaal mode staan en niet in reverse

nor/rev heeft met de te compenseren draairichting te maken.
dus staat deze verkeerd wil de gyro dus ook de verkeerde kant op compenseren gevolg nog harder rond tollende heli dus omzetten die handel
en proberen :D

Back