Esky belt cp v2 kantelt

• Topicstarter Topicstarter 0gravity
  • Startdatum Startdatum
0

0gravity

Guest
Hallo allemaal,

Om te beginnen, ik ben in het bezit van de belt en al snel een keer omgevallen met een windvlaag, het 1 en ander kapot aan de rotorkop en bladen en uiteraard alles netjes vervangen door nieuwe onderdeeltjes.
Nu zit ik met het probleem dat wanneer ik wil opstijgen de helikopter in no time een duikvlucht naar links neemt, maar helaas wel zo ver dat deze met de rotorbladen (nog net niet ondersteboven) terechtkomt. Kan iemand mij alsjeblieft een tip of een uitleg geven over wat ik zou kunnen doen hieraan. Heb zelf best een aardig paar uurtjes google afgestruind en kwam wel tegen dat na een crash en onderdelen vervangen je de servo`s moet bijstellen. Heeft misschien iemand een plaatje van alle servo`s hoe die moeten staan of misschien een duidelijke uitleg?

Alvast bedankt.

P.S. Ben niet heel goed in het jargon van deze hobbie

Kijk eens of een van je o-ringen stuk is. Dat zijn de links die om je feateringsschaft (asje waaraan je bladen vastzitten) is gescheurd
Groet
Martin

test je je servos voor dat je gaat optoeren? het lijkt er op dat de linker servo niet meedoet.
je servoarmen moeten 90 graden staan bij midstick op idle (even motorkabels loshalen)

+1

en heb je ook gekeken of de servo's niet kapot zijn gegaan na de crash?
vaak is zo'n defect ''verborgen'' d.w.z dat de servo het op het eerste gezicht gewoon doet, maar er ergens binnen in de servo een tandwiel een paar tanden kwijt is.
heb hier al eens een heli daardoor de grond in zien gaan...

beweeg ze eens afzonderlijk (heli uitgeschakeld) voorzichtig op en neer.
de weerstand zou gelijk moeten zijn over de gehele draai.

suc6
Hoogvlieger

inderdaad eerst servo's checken.(vermoed ook dat er een niet goed werkt)
dan op mid stick (gas) LET OP MIN 2 MOTERDRADEN LOS HALEN

idle inschakelen. BEN ER ZEKER VAN DAT DE MOTER DRADEN LOS ZIJN
nu moeten alle 3 de servo armpjes mooi 90 graden staan zoniet deze dan los halen en weer haaks zetten.

ook moet je swash plate mooi horizontaal staan zoniet dit aanpassen d.m.v linkjes langer/korter maken.

dan testen dat je op mid stick een bladhoek hebt van 0grd
gas stick onder -8 tot -10
gas stick boven +8 tot +10(dit kun je afstellen d.m.v linkjes bij bladhouder langer/korter te maken. langer= meer negatief , korter = meer positief)

waardes moeten wel gelijk zijn met stick omhoog of omlaag

nu zou je heli recht op moeten stijgen.

Dank jullie wel voor alle reply`s, ik heb ze zojuist gelezen en ga eens even rustig ervoor zitten om deze tips uit te voeren. Nogmaals bedankt! Ik laat even weten of het gelukt is

Mvg Stefan

Hallo piloten,

Ik ben ondertussen een heel aardig eind gekomen, staartservo vervangen het rondspinnen is gestopt :) Ben even met de heli langs de rc shop geweest en het 1 en ander besproken en nieuw aangeschaft, nu ook in het bezit van de graden meter voor de bladen. Nu dus alles netjes afgesteld dat het niet scheef staat beide rotorbladen op 3 graden positief gesteld (op aanraden van de rc shop) maar de gehele copter wil gewoon niet opstijgen, als ik de 3D stand aanzet draait hij heel echt heel snel en als ik die uitschakel en volgas geef met joystick klinkt het alsof ik een lege batterij heb... is mijn motor stuk?

3 graden is te weinig om lift te creëren. zet hem op de 2 uiterste standen van de stick op 8 tot 10 graden.
het wegvallen in toeren kan te maken hebben met gouvernor instellingen in de esc.
als je op normal mode 1 vast toerental insteld ben je er waarschijnlijk van af. ik heb op normal de throttlecurve 0-80-80-80-80. dit werkt voor mij perfect want je hebt geen gouvernor nodig.

Forumtipje:
Geef (ook) woonplaats of regio op in je profiel op, dan kan iedereen dat altijd zien links onder je gebruikersnaam. Is handig voor verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties, drinkgelagen en wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek.

Hallo piloten,

Ik ben ondertussen een heel aardig eind gekomen, staartservo vervangen het rondspinnen is gestopt :) Ben even met de heli langs de rc shop geweest en het 1 en ander besproken en nieuw aangeschaft, nu ook in het bezit van de graden meter voor de bladen. Nu dus alles netjes afgesteld dat het niet scheef staat beide rotorbladen op 3 graden positief gesteld (op aanraden van de rc shop) maar de gehele copter wil gewoon niet opstijgen, als ik de 3D stand aanzet draait hij heel echt heel snel en als ik die uitschakel en volgas geef met joystick klinkt het alsof ik een lege batterij heb... is mijn motor stuk?

Kort door de bocht:
Trek 2 draden tussen je motor en de esc los
Zender aan in normale mode
Lipo aansluiten
Zender in idel up zetten (schakelaar naar je toe)
Trottle stick in het midden zetten
Bladen samenvouwen en kijken of ze op gelijke hoogte staan. Zo ja goed. Zo nee: lengte kleine linkjes bij je rotorhead aanpassen

Groeten
Martin

zie mijn eerdere post je hebt nu een pitch meter dus moet het lukken.
3graden is echt te weinig of heb je 3graden op mid stick ? tis mij niet echt duidelijk:D

met welke zender vlieg je?

s6

Wederom dank voor jullie tips,

Als allereerst ik ben over een aantal dagen in het bezit van het ebook van de collective pitch heli.
Ik ben in het bezit van de originele zender de esky 6 channel transmitter 0406A.
Mijn profiel is bijgewerkt :D
De rotorbladen zijn netjes evenwijdig aan elkaar na idle up stick naar je toe, mid stick throttle.
De man van RC shop vertelde dat ik mid stick 3 graden positief moest instellen.

Mvg Stefan

3grd op mid stick is best mogelijk.
wat voor pitch heb je bij vol gas? dit moet min +8grd zijn
wat voor pitch heb je bij gas dicht? ongeveer -4 tot -8
heb je de roterbladen goed om gemonteerd ?
en welke kant draait je roter deze moet met de klok mee draaien als de staart na je toe staat.

images

zo moeten je bladen zitten als je de orginele bladen hebt kun je deze ook niet verkeerd monteren.

3grd op mid stick is best mogelijk.
Mee eens als je de heli toch niet op z'n kop wilt vliegen :) het geeft je een grotere resolutie op de stick dus die is minder gevoelig op de pitch wat met leren hoveren wel prettiger kan zijn.
De "3d" heli's zijn echter ontworpen voor 0 graden pitch op mid-stick dus zo afstellen is in principe het beste. Tevens moet je de rest van de kop, de mixer armpjes enzo, controleren bij 0 graden pitch.

Een programmeerbare zender kan je dan wel zo inregelen dat je op mid-stick 3 graden hebt maar met de standaard esky zender kan je nauwelijks iets wijzigen.
Ik denk dat het het best is om de heli af te stellen zoals bv in deze video (is een reeks van) ESky Belt CP V2 Beginners Guide - Part 3 - YouTube en vervolgens misschien wat te experimenteren met de hover pitch knop op de zender waarmee je het punt waarop de heli hovert iets kan verleggen.

Beste allemaal,

Ik ben nu in het bezit van het Ebook afstellen en onderhouden van de RC heli.
Heel mooi geschreven allemaal en goede uitleg, alleen ik loop vast op elevator en aileronhoek afstellen.
Motor draden los, zender aan, neus vd heli naar je toe, rotorbladen in 1 lijn, flybar recht, heli aan, 3D knop aan, throttle vol open, pitch gauge op de rotor (10graden) is de bovenkant van de pitch gauge gelijk aan de flybar? Ja deze is gelijk aan de flybar, als je volledig naar links stuurt is deze dan nog steeds gelijk... Nee verre weg van... Hoe moet ik dit corrigeren? Ik snap het niet helemaal, ligt dit aan de hoogte van de swashplate?
Heb gisteren mijn swashplate lager gebracht om eens wat te proberen, toen draaide mijn motortje goed veel toeren, ik volgde de handleiding van Martin en nu draait mijn motor veel minder toeren, nu wil ik niet interpreteren dat Martin zijn handleiding niet goed is, maar wat is er aan de hand met me heli. Hij stijgt ook nog steeds niet op terwijl full throttle mijn hoek 10 graden is op beide rotorbladen, daarom heb ik al eerder gezegd, als ik bepaalde instellingen hanteer lijkt het alsof mijn motor echt heel erg afgeremd word. Wanneer ik secuur naar alle onderdelen kijk zie ik niets wat defect is.

Ook wanneer ik de beginners guide volg boek ik nog steeds geen resultaten met opstijgen, ik kan wel huilen.

Groet Stefan

Beste allemaal,

Ik ben nu in het bezit van het Ebook afstellen en onderhouden van de RC heli.
Heel mooi geschreven allemaal en goede uitleg, alleen ik loop vast op elevator en aileronhoek afstellen.
Motor draden los, zender aan, neus vd heli naar je toe, rotorbladen in 1 lijn, flybar recht, heli aan, 3D knop aan, throttle vol open, pitch gauge op de rotor (10graden) is de bovenkant van de pitch gauge gelijk aan de flybar? Ja deze is gelijk aan de flybar, als je volledig naar links stuurt is deze dan nog steeds gelijk... Nee verre weg van... Hoe moet ik dit corrigeren? Ik snap het niet helemaal, ligt dit aan de hoogte van de swashplate?
Heb gisteren mijn swashplate lager gebracht om eens wat te proberen, toen draaide mijn motortje goed veel toeren, ik volgde de handleiding van Martin en nu draait mijn motor veel minder toeren, nu wil ik niet interpreteren dat Martin zijn handleiding niet goed is, maar wat is er aan de hand met me heli. Hij stijgt ook nog steeds niet op terwijl full throttle mijn hoek 10 graden is op beide rotorbladen, daarom heb ik al eerder gezegd, als ik bepaalde instellingen hanteer lijkt het alsof mijn motor echt heel erg afgeremd word. Wanneer ik secuur naar alle onderdelen kijk zie ik niets wat defect is.

Ook wanneer ik de beginners guide volg boek ik nog steeds geen resultaten met opstijgen, ik kan wel huilen.

Groet Stefan

Draden los
Zender aan in HH lock mode en normale vlucht
Lipo aansluiten
Zender in idel up
Stick in het midden
0 pitch, staat op de site hoe te controlleren
Swash desnoods verplaatsen om dat mogelijk te maken of aan beide kleine linkjes op je bladgrips draaien (evenveel slagen)
Pas op draaiknop voor pitch op je zender eerst in het midden zetten

Afremmen kan niet. Met de esky zender kun je geen trottle bereik instellen

Groet
Martin

Beste mensen,

Ikzelf kom er gewoonweg (misschien door geen ervaring) niet uit.
Is er iemand hier in de buurt van Katwijk ZH die mij wil helpen, de man van rcshop had ik al gevraagd of hij deze wilde afstellen voor me, maar hij knapt dit liever niet zelf op, want hij stuurt me naar huis met een bouwtekening waar ik niets aan heb. Uiteraard verlang ik niet dat dit gratis gebeurd een kleine vergoeding kan daar wel van af uiteraard.

P.S. Iedereen bedankt voor jullie hulp.

Mvg Stefan

Laatst bewerkt door een moderator:
is er dan niemand die bij deze jongen in de buurt woont om even een blik op zijn heli te werpen, ik kom zelf uit venlo voor mij is het te ver.
vind het toch vreemdt dat met 10gr pos pitch de heli nog niet wil opstijgen:confused:

hoop dat iemand je even kan helpen gr Nick

-10grd pitch gashendel onder
0grd pitch gashendel midden
+10grd pitch gashendel boven

met deze afstelling zou de heli gewoon op moeten stijgen.
maak anders een filmpje en wat foto's wellicht kunnen we je dan meer helpen

Back