Alles afgesteld volgens handleiding, echter dan klopt van het bladspoor helemaal niets (meer dan 2cm

)
Vragen:
1. Hoort er zoveel speling in de links te zitten (je kunt de tuimelschijf ca 0,5 mm bewegen zonder dat de servo's "meegaan"?
2. Moet het bladspoor nu worden afgesteld met de 'lange links' tussen tuimelschijf en tuimelarmpjes op de rotorkop
of met de 'korte links' tussen de tuimelarmpjes en de bladhouders
, en waarom?
3. Hoe krijg je de balans juist (met de standaard 1800 MAh LiPo hangt de heli 'achterover'. Gewicht toevoegen? Zo nee, hoe dan wel?
4. Hebben de links een 'buitenkant' en zo ja hoe zie je dat?
Groet,
Robbie
Ik zie nog niet direct de antwoorden maar misschien kijk ik er overheen...
Ik ben nog steeds een Esky lover maar ken ook heel goed hun beperkingen...
Eerst maar effe de antwoorden..
1. De Belt-cp heeft indirecte swash sturing en via die schanier punten zit er inderdaad heeeeel veel speling op de besturing en dat ga je merken als een vrij slappe, indirecte sturing...
Ik heb verschillende Belt-cp's gehad en gevlogen en ik vergelijk ze eigenlijk als vliegende bakstenen...
De enige oplossing is een modificatie toe te passen die "direct to swash" wordt genoemd. Hierbij worden de 3 servo's verplaatst op het frame zodat de indirecte linkjes verdwijnen... Zoek maar een op youtube...
2. Bladspoor is een bekend fenomeen bij de belt-cp.
Ik heb ze gehad waar ik het nooit helemaal er uit kreeg..
Ook heb ik verschillende bladen gehad die heeeeel erg bladspoor gaven. Maar de hoofd oorzaak is de flybarcase die los zit van de hoofdas...
Je kunt dat merken doordat de flybar niet alleen op en neer schanierd maar ook enkele milimeters heen en weer kan gaan zonder dat de hoofdas verdraaid...
Die kleine schroefjes achter de bellhiller arem zitten dan los maar er breekt ook regelmatig daar iets van het kunstof...
Speling in de flybar case geeft een niet af te stellen bladspoor...
Verder de lange linkjes (tussen swash en belhiller) uit draaien om het blad omhoog te draaien en die kleine linkjes moeten ingedraaid worden voor hetzelfde resultaat.
Echter de kleine hebben een 2x zoveel effect en zijn dus grover...
Maar eigenlijk moet je de 0 graden altijd eerst afstellen en dus servo's haaks op de linkjes, belhiller haaks op de hoofdas en de washout evenwijdig en dan de bladen op 0 graden...
3. de belt-cp hangt idd altijd achterover..
veel hebben de accu verder in de neus hangen op een langere batterij plaat die onderin gelijmd wordt.
Een grotere en dus zwaardere accu is een simpeler oplosssing...
4. de linkjes hebben idd een binnen en een buiten kant...
als je goed kijkt hebben de zwarte linkjes een zoet (verzonken) gaatje en is de andere kant scherp...
Dus is het beter de verzonken kant op de balletjes te drukken...
maar veel maakt het niet uit.
(overigens is dat voor bijna alle merken maar veel hebben een lettertje als kenmerk...
Het is nog al een verhaal geworden...
Voor meer vragen weet je mij te vinden...
Benno