Esky Belt CP V2 Vraagjes

@Brandenburg,

Bedankt voor je reactie!
Ik zal de kop (weer) loshalen en kijken of dit bewuste 'balancing pole mounting' onderdeel nog 100% is. Zo op het oog zie ik er niets aan...

Hoop het (eigenlijk) niet :confused: ; onderdeel zal natuurlijk ook wel 'overal' zijn uitverkocht :( .

Had jij wel (in normal mode) bij 50% throttle 0° pitch en bij 0% throttle -2° pitch ??

En is de CopterX 450 een aanrader (= beter dan de Belt) ??

Groet,
Robbie

Copterx 450 is 1000x beter naar mijn mening.
En mijn belt cp v2 was ook een drama. Daarom is hij retired.
 
Bij mij is de Belt-cp2 ook naar de eeuwige vliegvelden, niks anders dan problemen. Sinds ik een (2) kloon van de Trex 450 heb, ben ik maar 2 keer gecrashed in een jaar. :D

Ach, je leert wel sleutelen van de Belt,.. :rolleyes:
 
Allemaal bedankt voor de reacties.

Ik ben 'klaar' met de Belt :bye:

Hij gaat op de kast (totdat mijn vrouw hem zat wordt :D (stofnest); dan zal hij via de garage wel in de kliko verdwijnen :mrgreen:

Wat de opvolger gaat worden; ben ik nog niet helemaal uit, maar stoppen doe ik er niet mee ;) ...

Ben nog steeds geen ervaren vlieger :hammer:, dus zal nog wel veel vragen hier...

Groet,
Robbie
 
Waarom verstel je de 3 links niet tot je -2 hebt in normale mode. Voordeel plus pitch prima, alleen geen 3d
Gr
Martin
 
Laatst bewerkt:
Nog steeds geen idee waar je woont. Breng maar langs of stuur hem op. Ik stel hem wel voor je in. Kosten versturen uiteraard voo jou.
Gr
Martin
 
Waarom verstel je de 3 links niet tot je -2 hebt. Voordeel plus pitch prima, alleen geen 3d
Gr
Martin

Martin, bedankt voor de hulp (wederom :D ), dat ik geen 3D zal kunnen vliegen, maakt niet uit (zal dat, ook als de heli dat wel kan, toch nog niet kunnen).

Maar om -2° te krijgen zouden de korte links (tussen tuimelarm en bladhouder) nog korter moeten zijn dan op de 'kortste stand' (kan dus niet) en dan moeten de lange links (tussen tuimelschijf en tuimelarm) zover worden ingekort dat de tuimelarmen helemaal 'scheef' staan. Ik weet niet of dit wel zo kan ;) )

Blijft ook nog het probleem van het 'verlopen' :rolleyes:

Maar wel leuk dat jullie nog steeds, en heel creatief, oplossingen blijven aandragen :eek:

Groet,
Robbie
 
Je hebt een bericht. Bel me even, en nee wat je zegt klopt niet

Ok, je hebt dus niet gebeld

Wat je moet doen is het volgende
. Alle links zo lang als in de handleiding staat

. Alleen aan de links die van de servo's naar de swashplate lopen draaien om:
.. De swahplate perfect horizontaal je zetten;
.. De pitch in te stellen.
De links die van de swashpate naar boven lopen gebruik je ALLEEN om te zorgen dat je geen bladspoor hebt, en nergens anders voor

Groeten
Martin, en bellen mag echt wel tussen 18 en 20 uur. Ik bijt niet ( vaak)
 
Laatst bewerkt:
En is dit nog goed gekomen ? of heb je de moed maar opgegeven:(

Toevallig heb ik dezelfde helikopter gekocht, maar ik schik hier toch wel van, krijg het idee dat ik de verkeerde gekocht heb, hij heeft alleen nog niet gevlogen omdat ik eerst wat handigheid via de sim wil opdoen;)

Misschien is er nog iemand in de buurt van Nootdorp die mij tips wil/kan geven voordat ik hem te pletter vlieg:confused:


Jan
 
...En is dit nog goed gekomen ? of heb je de moed maar opgegeven...

Nou, dit is niet goed gekomen, wat de Belt betrof. Was eigenlijk het topic al weer vergeten, maar kreeg een e-mail notificatie.

Ik heb uiteindelijk de Belt kunnen verkopen (via MP); was blij dat ik van dat kreng verlost was.

Ik vlieg nu met een KDS450S (en KDS450SV). De 'S' is de startersversie, en is veel gemakkelijker in te stellen dan de Belt. Vooral de K7XII zender is veel uitgebreider en de instelmogelijkheden hiervan maken het vééééél gemakkelijker.

Hoop dat je de Belt niet nieuw hebt gekocht, de KDS450S is maar iets (+/- 20 euro) duurder, maar is véél meer zijn geld waard.

Grt.
Robbie
 
Ach ik ga de uitdaging aan om mijn Belt in de lucht te krijgen, en het belanrijkste weer heel terug op de grond.

Maar het prijsverschil is bij V-Nix toch €35,00 en dan zit er geen alu koffer bij zoals je bij de Belt wel krijgt.

Jan
 
Lol heli vliegen gaat met crashen en opstijgen... T komt altijd goed de belt cp's zijn
langdurig reparabel, t vergt wat kennis en inzicht, maar het wordt naarmate je t vaker doet steeds makkelijker om hem weer op te bouwen en af te stellen
 
Ik ben ook beslist niet anti E-Sky :D

Heb een King V3 gehad en een Honey Bee FP V2 dit waren absoluut fijne toestellen. Een Honey Bee hoef je bijna niet af te stellen (alleen de tuimelschijf haaks) en bij de King was het afstellen een kwestie van de links op lengte; dan als er sprake was van flink bladspoor iets verstellen en klaar.

Bij de Belt bleef ik bezig en steeds klopte er niets van :confused: dat is bij de KDS niet zo.

Robbie
 
Hoi...
Ik heb jaren een belt.cp gehad en was er ook best happy mee (wist niet beter). De beste update heb ik pas aan het einde gedaan (omdat ik niet eerder durfde denk ik) en dat is de DTS update... kijk maar eens op TQlQYVz3hUI[/media] CP DTS modification - YouTube

of er zijn nog zoveel andere fimpjes van te vinden...

Doe dit en je zult je belt veeeeeeel beter kunnen besturen..

Bedenk dat het je hooguit 1 frame kost om het ongedaan te maken...
(maar dat wil je daar na toch niet meer)..
Verder niet te veel updaten want de meeste zijn alleen maar cosmetisch en hebben geen ander nut dan geld uit je portemonnee te halen...


Benno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als jehet slim doet, gaat je frame echt niet stuk. Wil je weten hoe bp me dan even. Volgens mij heb ik de benodigde onderdelen nog liggen, ook?.... Overigens levert een trex clone head een veel beter op dan de dts mod, vind ik
Groet
Martin
 
ik heb ook een esky.:D
en ik had ook alles via handleiding gedaan.
maar elke is anders blijkbaar (wel jammer):confused:. maar je kan het beste een keer op een vliegclub hem laten afstellen heb ik ook gedaan en ik kan gewoon ermee rondvliegen ik had het in vught gedaan:D:D:D

groetjes luc
 
Alles afgesteld volgens handleiding, echter dan klopt van het bladspoor helemaal niets (meer dan 2cm :()

Vragen:
1. Hoort er zoveel speling in de links te zitten (je kunt de tuimelschijf ca 0,5 mm bewegen zonder dat de servo's "meegaan"?
2. Moet het bladspoor nu worden afgesteld met de 'lange links' tussen tuimelschijf en tuimelarmpjes op de rotorkop of met de 'korte links' tussen de tuimelarmpjes en de bladhouders, en waarom?
3. Hoe krijg je de balans juist (met de standaard 1800 MAh LiPo hangt de heli 'achterover'. Gewicht toevoegen? Zo nee, hoe dan wel?
4. Hebben de links een 'buitenkant' en zo ja hoe zie je dat?

Groet,
Robbie

Ik zie nog niet direct de antwoorden maar misschien kijk ik er overheen...
Ik ben nog steeds een Esky lover maar ken ook heel goed hun beperkingen...
Eerst maar effe de antwoorden..
1. De Belt-cp heeft indirecte swash sturing en via die schanier punten zit er inderdaad heeeeel veel speling op de besturing en dat ga je merken als een vrij slappe, indirecte sturing...
Ik heb verschillende Belt-cp's gehad en gevlogen en ik vergelijk ze eigenlijk als vliegende bakstenen...
De enige oplossing is een modificatie toe te passen die "direct to swash" wordt genoemd. Hierbij worden de 3 servo's verplaatst op het frame zodat de indirecte linkjes verdwijnen... Zoek maar een op youtube...

2. Bladspoor is een bekend fenomeen bij de belt-cp.
Ik heb ze gehad waar ik het nooit helemaal er uit kreeg..
Ook heb ik verschillende bladen gehad die heeeeel erg bladspoor gaven. Maar de hoofd oorzaak is de flybarcase die los zit van de hoofdas...
Je kunt dat merken doordat de flybar niet alleen op en neer schanierd maar ook enkele milimeters heen en weer kan gaan zonder dat de hoofdas verdraaid...
Die kleine schroefjes achter de bellhiller arem zitten dan los maar er breekt ook regelmatig daar iets van het kunstof...
Speling in de flybar case geeft een niet af te stellen bladspoor...
Verder de lange linkjes (tussen swash en belhiller) uit draaien om het blad omhoog te draaien en die kleine linkjes moeten ingedraaid worden voor hetzelfde resultaat.
Echter de kleine hebben een 2x zoveel effect en zijn dus grover...
Maar eigenlijk moet je de 0 graden altijd eerst afstellen en dus servo's haaks op de linkjes, belhiller haaks op de hoofdas en de washout evenwijdig en dan de bladen op 0 graden...

3. de belt-cp hangt idd altijd achterover..
veel hebben de accu verder in de neus hangen op een langere batterij plaat die onderin gelijmd wordt.
Een grotere en dus zwaardere accu is een simpeler oplosssing...

4. de linkjes hebben idd een binnen en een buiten kant...
als je goed kijkt hebben de zwarte linkjes een zoet (verzonken) gaatje en is de andere kant scherp...
Dus is het beter de verzonken kant op de balletjes te drukken...
maar veel maakt het niet uit.
(overigens is dat voor bijna alle merken maar veel hebben een lettertje als kenmerk...

Het is nog al een verhaal geworden...
Voor meer vragen weet je mij te vinden...

Benno
 
Back
Top