Esky Big lama....ik weet het even niet meer

Beste forumleden,

Zoals de titel al aangeeft, ik weet het even niet meer.
Ik ben een beginnend heli beoefenaar en heb enige tijd geleden de Esky Big Lama Brushless gekocht. Veel informatie opgezocht via het internet, maar ik blijf problemen houden. Wie kan mij helpen of tips geven over onderstaande problemen?

1. heli is niet consequent te trimmen. Wat ik ook doe of probeer de heli gaat soms naar links, dan weer naar rechts. Of naar voren en dan weer naar achteren. Dit alles bij het hooveren. Is het niet mogelijk dat de heli (binnen) mooi in de lucht kan blijven hangen?

2. nieuw probleem. De heli valt al draaiend om zijn as uit de lucht. Nu ben ik er inmiddels achter dat dan 1 rotor het niet doet? Zodra hij uit de lucht gevallen is en het vermogen weggenomen is kan ik weer opnieuw opstijgen. Echter is het probleem dan meestal terug binnen 30 seconden.:(
Dit probleem is er sinds 1 dag. Ook bij het opstarten draait de heli soms op de grond al naar links en dan weer naar rechts (nee schudden:confused:)

3. Brushless motor loopt warm. De achterste motor loopt dermate warm dat het heet te noemen is. De voorste motor is na het vliegen (of pogingen daartoe) lauw. De achterste wordt echt heel warm. Ik dacht dat dit juist met brushless motoren niet voor komt?:confused:

Al met al dus redelijk uitvoerige vragen. Weet iemand ook de antwoorden erbij?
Ik woon trouwens in Hengelo, overijssel. Dus als iemand in de buurt hiervan een helpende hand wil toesteken is dat natuurlijk ook welkom.:)

mvg een hulpzoekende beginneling:)
 
Het verschil in temps tussen de motoren, zegt mij dat er iets niet goed is....
Nu ken ik het ding niet, maar alles loopt wel soepel ????? Tandwielen goed uitgelijnd?

Dat BL motoren koud zijn klopt niet helemaal. Bij de auto kerels willen z eook wel 80 graden worden, maar dat is weer iets anders... Handwarm mogen ze wel worden, en daart is niets mis mee, maar vooral het verschil onderling klopt mijns inziens niet!
 
Zou toch de motoren vervangen als ik het zo lees, de één is relatief koel, de andere te heet...
Voor € 7,50 per stuk heb je gewoon de originele, brushless is ook niet alles.
 
een motor warmlopen mag niet. Tip om na te zien of er iets aanloopt is goed. Wellicht kun je de bladen er af halen en hem dan laten spinnen. Kijken of hat dan warm loopt. Is dat zo: nazien wat er mis is en oplossen
Groeten
Martin
 
Dag Joren95,

Hoe kan ik dat afstellen? Ik zie een stelschroef voor Gain en Proportional.
Moet ik hieraan gaan draaien?
Correct.
Welke wat doe weet ik wel niet meer.
Maar ik denk dat je eens met de proportional moet spelen.
Ook nog eens kijken of de tandwielen goed draaien.
Misschien is er iets kromp in de rotor kop.
 
Als 1 motor veel warmer wordt kun je ze misschien omwisselen? Verhuist het probleem dan met de motor mee, dan is het de motor, blijft het probleem op dezelfde plek zitten en heeft nu de andere motor het, dan zou er wel eens wat kunnen aanlopen in het deel wat die motor aandrijft, bijv. een kromme as of zo...
 
Back
Top