esky een geschikte beginnersheli ?

• Topicstarter Topicstarter matthijsraptor50
  • Startdatum Startdatum
M

matthijsraptor50

Guest
Hallo

Even een vraagje, de esky is dat wat om te beginnen?
Het gaat hier om een kennis die niks speciaals wil maar wel een heli waar je meer mee kunt dan alleen een rondje vliegen en waar je nog makkelijk aan onderdelen kunt komen.
De prijs moet natuurlijk wel betaalbaar blijven.
En JA hij heeft al een simulator :yes:
Het moet een komplete set zijn voor een mooi prijsje dus dacht ik aan de esky.
Ik hoor slechte verhalen over de walkera ivm de kwalliteit, maar wat is daar nou van waar?

Gr Matthijs

Als het om een beginnersheli gaat (FP). dan maakt ie een prima keuze.
die dingen lijken allemaal erg op elkaar.
De Walkera DF04 is ook prima. niet veel verschil. alleen zou de esky electronica standaard 3cellen lipo aan kunnen dacht ik, maar dat weet ik niet zeker.

Kijk eens hier:
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=41412
veel info te vinden voor een beginnende helivlieger.
De slechte verhalen over walkera komen meestal van gefrustreerde mensen die teveel geld hebben betaald voor een "kwaliteits" heli die ze maar niet vliegend kregen...

Ik heb nu 4 DF04's voor anderen uit de doos gehaald en zonder afstellen de lucht in gestuurd. Gelijk prachtig stabiel!

een belangrijk verschil is dat er bij de esky standaard een lipo zit en bij de goedkopere walkera loodzware nicd baterijtjes!!!

en nog wat belangrijks de walkera heeft een 600mha nicd en de esky een 1000 mih lipo dus ook een veel langere vliegtijd.
de esky kost 175 pleuro's en de walkera maar 92 ???en beide een compleete set. een verdacht groot prijsverschil dacht ik zo :)
Maar wie kan me vertellen welke het beste vliegt?

geen van beide .

zeker als je je fijne grote r50's gewens bent is die spielerij van de bovenste plank.

pak iets "echters" als een trex 450.

uuh gerard. Jij bent blijkbaar grote Raptors gewent.
als je wilt beginnen met indoor helivliegen met een klein budget, is de DF04 of de esky een goede heli.
Aan zijn naam te zien, kent ie zelf de raptor en de T-rex ook wel :)

Een "verdacht" verschil is het trouwes niet hoor.. Er is weinig verdacht aan. De DF04 is extreem goedkoop idd. Worden er gewoon belachelijk veel van gemaakt, zit nimh bij, simpele lader, en dan ben je ongeveer al bij het prijsverschil.
Ik vlieg de DF04 met lipo, 2cell. Vliegt heerlijk. Maar gister nog een DF04 met standaard pack ingevlogen en dat dat pack zwaar is, maakt ook niks uit hoor. Das in het begin wel handig omdat ie NOG stabieler is!

Als je toch gelijk naar lipo wil, dan is de esky misschien een goede investering. Zit ook een aardig ladertje bij!
Met 1000 zal je idd langer kunnen vliegen.
ik vlieg ook met 1000mah 2cell.

Voordeel van de DF04 is dat voor echte beginnenrs je voor weinig geld gewoon een paar ladertjes en accu's erbij kan nemen waardoor je bijna continu kan vliegen zonder "over te stappen" op lipo.

Eigen keuze. qua bouw en vliegen heb ik alleen met de DF04 gevlogen. Lijkt me dat de Esky ongeveer hetzelfde is. Allebij niet stuk te krijgen.

Even lezen Gerard, het is voor een kennis van hem, met zoals ik het begrijp weinig ervaring.

ah nee idd fout gelezen, als je wil spelen met zon ding prima, maar ik dacht dat het voor matthijs zelf was, en dan zou het wel eens een teleurstelling kunnen zijn.

ps niek, een picollo is het uber frotste micro helietje wat er bestaat, vliegt alleen indien gelanceerd door schoenmaat 45 ;)

Een Esky FP moet wel een beetje soort van vliegen, de CP doet dat ook.. maar bijzonder slecht, mijn ervaringen zijn iniedergeval niet positief.

Overigens zijn alle FP helietjes eigenlijk prulletjes, die weinig met serieus heli vliegen te maken hebben... tis meer speelgoed, wel leuk overigens. Een piccolo heb ik weleens gevlogen, die deed het prima.... tot dat 2 weken later niek in de buurt was geweest met een schroevendraaiertje.. :evil: (de Pic van Alexzzz)

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
niek in de buurt was geweest met een schroevendraaiertje.. :evil: (de Pic van Alexzzz)

??? nee dank u...

Bovendien was Urlien de eigenaresse.
Om daar met schroevendraaiers bij in de buurt te komen... Beiden studeren voor advocaat!

je kan het prul vinden. Vooral makkelijk om te zeggen als je al groter en beter spul heb. Om te beginnen vind ik het toch niet slecht.

Ik heb doorgeoefend met de DF04 tot ik nose-in kon hoveren en redelijk 8tjes kon vliegen. Daarna kon ik zo wegvliegen en nose in hoveren met de T-Rex. Was erg blij dat ik eerst had geleerd met de DF04. Bij gewoon hoveren en uiteindelijk nose-in hoveren gaat het in het begin toch puur erom dat je de GOEDE kant op stuurt. Dat is perfect te leren met een klein helietje. Net als met een knikker op een ronde plaat bestuurt met 2 servootjes..... Alleen vind ik een helietje dan toch leuker :)

je kan het prul vinden. Vooral makkelijk om te zeggen als je al groter en beter spul heb. Om te beginnen vind ik het toch niet slecht.

Ik vind het geen prul, het is een prul. Ik heb zelf ook prullen dus ik kijk niet neer op mensen met prullen ofzo :wink:

Ik heb zelf jaren geleden eerst veel geoefend met 1 vd eerste flight sims (van CSM) met graphics uit het jaar 0 en toen een oude 2e hands Concept 30 gekocht met een tolgyro en 3001tje... daar kon ik toen zo mee weg vliegen. Binnen 20 vluchten nose in, rondvliegen, piroetjes... best leuk :P Simulators zijn echt geweldig, zelfs die ouderwetse!

Als je perse wil vliegen met weinig geld is zo'n klein dingetje best grappig, maar als je echt snel vorderingen wil maken kan je beter je geld stoppen in een goede sim en later in een goede heli. Ik heb ook eerst veel goedkope troep gekocht, om het later weer in te ruilen voor duurder spul... zonde van het geld!

Ik ben ook nog steeds student en moet hard werken voor mn spullen, maar met veel sparen en hard werken is het best mogelijk om leuke spullen te hebben. Tis maar waar je je prioriteiten legt.

Cheers,

Richard

:ontopic:

Wat ik gezien heb van de DF04 van walkera is het best een leuke helicopter!

Maar ik kan me niet van de indruk ontrekken dat bijna alle FP helietjes hetzelfde zijn en ze allemaal hun gebreken hebben. Maar een DF04tje vliegt best grappig, helemaal standaard. En voor nog geen 100 euro...

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
:ontopic:
Wat ik gezien heb van de DF04 van walkera is het best een leuke helicopter!
Maar ik kan me niet van de indruk ontrekken dat bijna alle FP helietjes hetzelfde zijn en ze allemaal hun gebreken hebben. Maar een DF04tje vliegt best grappig, helemaal standaard. En voor nog geen 100 euro...
Cheers,
Richard

Kijk, daar hebben we wat aan. Dat is exact waar het om gaat. Het is leuk voor wat je er voor betaald. Je betaald er erg weinig voor, en dus kan je geen volledig alu CP heli verwachten.. DFje moet je ook niet gaan pimpen of geld in steken ofzo. Gewoon standaard vliegen.
Ik vind het vooral zo zonde dat er zoveel jongeren worden afgeschikt die met een DF04-formaat willen beginnen. Volgens mij is het een prima start. Vooral als je geen uitzicht heb op meer geld binnen een jaar. Kan je wel beetje bij beetje gaan sparen voor een sim (die duurder is...) Bij mij DFje zat zelfs een sim. Bij die van nu zit een kabeltje zodat je FMS kan spelen. Ook leuk. Ben je toch voor weinig weer een tijdje zoet :).

Richard, het is ook duidelijk dat jij blijkbaar een snelle leerling ben. De meerderheid heeft er alleen volgens mij net wat meer moeite mee.. Sommigen doen er weken over om door te krijgen wat die knuppeltjes nou doen... Tsja.. dan kan je toch ruim een jaar lol hebben van je dfje...

Naja, Punten zijn duidelijk volgens mij :).

Tsja, wat is een prul. Ik heb pas een DF04 gekocht en hij doet precies wat ik ervan verwacht. Stijgen, dalen (soms een beetje te snel :mrgreen:) links, rechts, voor en achter. Zoals Sietse al aangaf, voor de prijs is het erg leuk oefenen en primair (voor mij dan) om te leren omgaan met de knuppels. En als er al eens iets defect gaat dan zijn de onderdelen zeer goedkoop en snel leverbaar. Dit type heli kan een hoop hebben dus perfect geschikt voor de beginner.

Volgend jaar maar eens kijken naar een raptor of een T-rex. Daarmee is neerstorten een ander, lees duurder, verhaal.

Verwacht geen super de luxe heli maar verwacht wel veel fun (en die krijg je gegarandeerd) Tip, koop wel een trainingskruis en extra accu's.

ok duidelijk de dragonfly is dus prijs/kwaliteit het beste en makkelijk aan onderdelen te komen.
Gr Matthijs

@ Gerard schreef: pak iets ''echters'' als een t-rex 450

Die heb ik al.....de SE dan wel 8)

Gr Matthijs

hallo, ik heb mij ook een esky v3lama als eerste heli aangeschaft
de winkelier raadde me zelf een duurdere en grotere om te beginnen af,begin klein en als je het
leuk vind ,koop dan een grotere heli, ik heb deze raad gevolgd
ik ben nu volop aan het oefenen , heb hem nog maar van verleden week

pascal uit belgie

Kan iemand me zeggen of je een eSky of iets dergelijks beter kunt noemen dan een micro 47G.
Want uit de berichten blijkt dat hij tot niet veel meer in staat is.
Toch lijken ze meer op een 'echte' heli omdat ze maar 1 paar rotorbladen hebben.
Heeft dit veel invloed in het vlieggedrag buiten minder stabiliteit.

Back