Esky electronica in HK450

Hey iedereen heb net mn HK450 helemaal in elkaar gezet.
Nu alleen de Electronica nog. ik vraag mij af of de zender,ontvanger en servo,s van de Esky Honeybee kingv2 ook op deze werken.
Ik weet dat de belt cp de zelfde electronica heeft maar had ergens gelezen dat wanneer je deze elec over zou zetten dat je met reserve servo zat of zoiets ik kan me het eigenlijk niet voorstellen.

Mvgr

Marc

De zender en ontvanger zijn te gebruiken.
De servos zullen waarschijnlijk niet sterk genoeg zijn.
Motor en esc ook niet.
Van die reverseservo weet ik niets.

oke want daar ging het om, was iemand op een ander forum die zei dat je dan zat met de mixer van de esky zender ofzo! Maar lijkt mij dat wanneer je de servo armpjes omzet dat het gewoon moet werken! .

Gr

Bij de king zit er geen mixer in de ontvanger.
Deze heeft een gewone ontvanger en een aparte gyro.
Bij de honey bee fp en de lama zit er wel een mixer in.
De ontvanger van de king kan je dus gewoon gebruiken.

Grtz, Demen.

Hoewel ik geen fan ben van de Esky servo's zijn deze zonder meer toe te passen in de HK450.
Het verschil met de veel gebruikte HTX900 is niet zo groot.

Groeten, Wilbert.

De Esky 6 kanaals van een King/Belt CP zender heeft een eCCPM ingbouwd dus zou het met een 120º servo opstelling kunnen werken op een 450.
Echter kun je de pitch curve e.d. niet instellen!!!! daarvoor kun je het beste toch een computer zender gebruiken!
En de servo's reageren lineair.... dus de heli zal erg vel reageren om je stickbeweging!
Ik was dit ook van plan, maar ga mijn oude vertrouwde Graupner MC-20XD gebruiken hiervoor...op de 40Mhz en PCM... danmaar met een vis hengel helivliegen.

Ik raad het af om die set te gebruiken op een 450, ik zie veel te vaak bij indoors dat zo`n King2 of belt CP er tussenuit gaat door storing.
Meestal blijft de schade dan beperkt, maar een 450 helie is toch iets om wat beter spul in te bouwen, houd ook rekening met omstanders. Ik betwijfel trouwens dat die servootjes het aankunnen, de tandwieltjes strippen al bij het minste geringste.

Back