esky esmart -> t-rex 600 concurent

Hoi,

Het is geen T-rex 600 concurrent, want deze heli is .30 size... de T-rex 600 is .50 size.

Overigens is het best eng dat allerlei bedrijfjes nu ook zelf grotere electroheli's op de markt gaan gooien, vaak zonder goed getest te zijn.

Cheers,

Richard

http://www.helidirect.com/product_info.php?cPath=29&products_id=2161
[Specification]:
(1)Length:1070mm;
(2)Height:370mm
(3)Width:210mm;
(4)Main blade diameter:1185mm
(5)Tail blade diameter:220mm;
(6)Engine Drive Gear:12T
(7)Main Drive Gear:120T
(8)Gear ratio:1:12:4.62
(9)Empty weight:1600g
(10)Battery:6S2P

E-smart.jpg

Ik heb nog niet een test gezien van Alan Szabo, maar betekend dat gelijk dat het troep is wat helemaal NIET getest is??? Lijkt me dat ze echt wel testen voordat er wat op de markt gebracht word. Het ziet er ook best aardig uit.

waarschijnlijk begint na het succes van de trex 600 nu weer allemaal goedkope gekloonde chinese zooi te komen, net als de rex en de mini helies allemaal gekloond werden.

de T-Rex is van Align en komt uit Taiwan... Lijkt me "bijna" China... De meeste klonen maken de laatste tijd volgens mij nu een sprong vooruit. Een goede reden waarom ze zo goedkoop kunnen leveren is niet direct omdat de kwaliteit slecht zou zijn, maar puur omdat ze bijna GEEN ontwikkelingskosten hebben gemaakt (align dus wel vet veel). Het ontwikkelen van een nieuw model kost erg veel geld en moet je terugverdienen met de verkoop.

Als je het ontwerp gewoon jat, dan kost je dat niets en betaal je enkel de productiekosten (en die zijn bij al die bedrijven laag).

Nogmaals, Dit geval heeft helemaal NIKS met een T-rex 600 te maken... hij gebruikt wel 6s batterijen maar heeft een VEEL kleinere rotordiameter. Hij lijkt er niet eens erg op.

Het betreft dus een KLEINERE helicopter, eerder een maatje Swift alleen dan met 6s.

Het is jammer dat er goedkope clones zijn, maar aan de andere kant weer goed voor de marktwerking. Het dwingt Align (en andere merken) wel om hun zaakjes op orde te hebben, om niet de markt te verliezen aan de goedkope chinese imitators. Vaak is de chinese imitatie shit niet echt je van het... Ik heb zelf ook een Walkera DF36 gehad en het vloog prima, maar sleet VERSCHRIKKELIJK snel.... De lipo's die erbij zaten waren van het model "Gooi ze in de maas en hoop dat ze zinken" :roll:

Overigens is de kwaliteit van de T-rex 600 niet te vergelijken met eerdere Align producten, alleen de 450SE is kwalitatief wel ok... maar zelfs die is nog beduidend minder dan de 600. Gerard zal dit zelf gaan beamen nadat hij hem gebouwd heeft.

Cheers,

Richard

wat ik er van gehoord heb is dat hij in kwaliteit een stuk beter is dan de century swift.
en het bedrijf e-sky heeft ook al succes geboekt met het model esky beltdrive (dit model is ter grote van een zoom 400) die volgens vele heel goed in elkaar zit!
ik denk dat in deze heli best wel potentie zit ! :)

Deze heli is een E-smart geen E-sky dus ik denk dat je ze niet kan vergelijken. Wel grappig overigens dat men altijd probeert om op de "goede" naam van iemand anders probeert mee te liften door een soortgelijke naam te gebruiken.
Net als Align en ThunderTiger met hun dinosaurussen...

Cheers,

Richard

de E van e-smart is de E van e-sky dus smart is de naam van het model die e-sky eraan gegeven heeft kijk maar eens op de site van esky.
de fabriek van esky zit in een stad ongeveer drie kwartier rijden van Hong kong ik ben daar geweest en ze maken daar zeker niet alleen rotzooi maar wel degelijk ook kwaliteits spul :)

Ok, dan had ik het fout.

En wat voor degelijk kwaliteitsspul maken ze dan? Deze heli?? Die moet zich eerst nog even bewijzen denk ik zo...

Cheers,

Richard

daar heb je zeker gelijk in Richard!
je ziet er inderdaad nog niet veel op forums.
ik ben wel zeer benieuwd moet ik zegge ik ben nammelijk ook een beetje aan het uit kijken voor een electro model uit die klasse.
ik vindt de trex 600 erg mooi maar het prijs kaartje voor deze heli met een vatsoenlijke setup is ook erg mooi.

mvg Tom

ik vindt de trex 600 erg mooi maar het prijs kaartje voor deze heli met een vatsoenlijke setup is ook erg mooi.

Ik vind deze heli helemaal niet zo super goedkoop... Reken er nog eens een goede motor bij + regelaar en je zit ZEKER aan de prijs van een T-rex 600. De motor & regelaar van de 600 zijn, als je de combo koopt, gewoon belachelijk goedkoop.

Deze heli zal 279 euro kosten, maar daar komt dan nog een motor + regelaar bij + ontvangeraccu en regulator terwijl je dat bij de T-rex 600 alu versie dit alles krijgt voor 479 euro.

Knappe jongen als je voor 200 euro een motor + regelaar + 2s lipootje + omvormer weet te vinden.... Ook is de leverbaarheid van de T-rex 600 onderdelen vooralsnog vele malen beter dan van deze heli. Niet geheel onbelangrijk.

Cheers,

Richard

tomvb zei:
daar heb je zeker gelijk in Richard!
je ziet er inderdaad nog niet veel op forums.
ik ben wel zeer benieuwd moet ik zegge ik ben nammelijk ook een beetje aan het uit kijken voor een electro model uit die klasse.

mvg Tom

Setup is niet zoveel anders als bij vergelijkbare heli's. En de motor/regelaar combi die wordt meegeleverd is simpel gezegd ruim voldoende voor veeleisende vliegers!

Greetz, Aldert

Back