esky ET6I voor boot hoe en wat

goede avond.

ik heb vandaag een esk eti zender met een esky ek2-0424 6 kanaals ontvanger overgenomen.
nu ben ik benieuwt hoe is deze het beste straks kan gaan aansluiten voor de volgende functies

-vooruit & achteruit
-links & rechts
-verder nog 3 servo,s aansturen
waarvan 1 met een schakelaar die op de ab zit.

wie kan mij hierin verder op weg helpen ?

alvast bedankt

mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo

alvast bedankt voor de info
het betreft hier een 2,4ghz zender

ik meen dat de zender mode 2 is (linker knuppel blijft in zijn gegeven positie staan betreft voor of achter uit .

heb er net eens een servo aan gehangen om te kijken wat op welke kanaal werkt en krijg me een rare combie,s is hier wat mee te doen haha?

kanaal 1= rechter knuppel op neer links rechts
2=linker en rechter knuppel op en neer
3=linker knuppel op en neer
4=linker knuppel links en rechts
5=gyro sw schakelaar
6=onbekend

tevens heb ik geen idee wat de 2 schakelaars doen op de linker en rechter zijde van de ab aangezien ze niks doen op 1 van de kanalen.

Lijkt aardig te kloppen hoor, alleen kanaal 1 is wat vreemd. Is dat een tiepfoutje of reageert kanaal 1 echt op alle bewegingen van de rechter stick?
Waarschijnlijk kan je deze zender programmeren met een kabeltje en een stukje software op je PC, en dan kan je ook kanaal 5 en 6 op de twee draaiknoppen bovenop programmeren.
De knoppen links en rechts zijn bijvoorbeeld voor throttle cut en dual rate, waarschijnlijk ook te programmeren als je kabeltje en software hebt.
Throttle cut: Doet wat het zegt, namelijk kanaal 3 geforceerd in de laagste positie zetten (nee je stick gaat niet bewegen...)
Dual Rate: Schakelen tussen volledige uitslag of halve uitslag op je servo's, handig als je maar weinig uitslag nodig hebt bij normaal varen en veel uitslag bij aanmeren bijv.

Gebruiksaanwijzing voor het ding:
http://hbfpnl.files.wordpress.com/2009/11/esky-2-4-ghz-et4et6et6i-user-manual2.pdf

Laatst bewerkt:
Je hebt kans dat er een mix in zit, voor de aansturing van de tuimelschijf van een heli. Dan bewegen bepaalde kanalen gecombineerd. Geen idee of je dat uit kan zetten, anders kun je niet alle 6 kanalen gebruiken.

Extra schakelaars zijn vaak voor "Idle Up" wat betekent dat de motor op volle toeren blijft draaien, en de stick alleen nog maar de instelhoek van de bladen regelt (nodig voor ondersteboven vliegen en andere kunstvlucht) en vaak ook een "kill switch" voor het gas, zodat je in 1 keer de motor uit kan zetten bij een (dreigende) crash, wat meestal minder schade tot gevolg heeft dan de gasstick vol naar beneden te drukken.

ik denk dat aan deze zender niets te programeren valt als je de handleiding zo leest
het is gewoon een zender die voor een heli gebouwd is geworden einde verhaal
de enige stekkers die je kan inpluggen is laden en leraar /leerling
ik denk dus dat je een verkeerde zender gekocht hebt

gr raf

ben der bang voor:''(

in principe heb ik aan 4 kanalen voldoende

1-roer
2-motor
3-verlichting dmv 1 servo en 2 micro switch
4-servo tbv los klep

nu kom ik met kanaal 3 en 4 goed weg en de giro sw aleen de verlichting word een probleem ben ik bang.
iemand hier meschien een oplossing voor dan ken ik namelijk toch de zender gebruiken hahaha

bedankt voor jullie hulp.

Je kan hem wel gebruiken, maar niet de volle 6 kanalen. Als je die wel nodig denkt te hebben, zul je naar wat anders moeten kijken, vrees ik.

hallo

je komt er niet mee weg
als je de motor bedient dan gaan er een paar servo's mee bewegen
dit is ingeprogrameerd omdat anders de heli plots zou stijgen en zijn staart beginnen roteren
daarom is er dat tegen koppel met het richting roer
als je meer servo's zou aan sluiten dan ga je zien dat er meer tegelijk gaan bewegen

gr raf

potverdikkie word dus op zoek naar een andere :( iemand nog wat in de aanbieding voor een zacht prijsje hahaha

Geld niet voor elke heli-zender. 4 kanaals heli's hebben geen swash-mix nodig, ik heb de zender van nijn Align 100s nog gebruikt voor mijn Hertha Jeep, voordat ik overstapte op de 9x zender. Ik kon alle 4 kanalen gebruiken, alleen ging 1 servo 20 graden uitslaan bij een bepaalde stand van de gas-stick. En dat was bedoeld als hulp bij het opstijgen, maar niet elke 4 kanaals heli heeft dat.

hallo jan

ik denk toch dat je een beetje verkeerd bent
want als ik op de zender ga staan dan komt er dit
zendero.jpg

en daar staat toch duidelijk dat de zender voor een heli bedoelt is
en bij de specs. stat er ook drie keer heli en een keer plane
of de plaine modus voor een boot werkt ????
Super active and passive anti-jamming capabilities.
Very low power consumption.
High receiving sensitivity.
8 model memory, digital control.
Can be programmed by PC with included software.
Full range 2.4GHz 6-channel radio.
4-Model Memory.
4 Type (Airplane, Heli90, Heli120, Heli140).
Integrated timer.
Contrast Adjustment.
Throttle cut.
Computer Programmable.
USB Socket.
Use a linear spread of fine paragraph by exces antenna.
It covers the entire band width of he antenna bandwidth range.
High quality and stability.

gr raf

Bij plane-mode zijn er standaard geen mixen actief. De Turnigy 9x is officieel ook een heli/plane zender, maar is perfect bruikbaar voor boten.

De Esky zender uit dit topic is echt gemaakt om gebundeld te worden met een heli, en daardoor al voorgeprogrammeerd. Dan loop je wel tegen aparte dingen aan.

potverdikkie word dus op zoek naar een andere :( iemand nog wat in de aanbieding voor een zacht prijsje hahaha

Er is volgens mij nog wel een mogelijkheid om die mix uit de zender te halen, kijk eens in het batterij compartiment, daar zitten een 2 tal dip-switches.
Zet deze beide in de stand off, volgens mij is de mix er dan uit.
Is al een poosje geleden dat ik daar iets over gelezen heb, dus sorry als het niet klopt.

Laatst bewerkt:
hallo jan

ik denk toch dat je een beetje verkeerd bent
want als ik op de zender ga staan dan komt er dit
zendero.jpg

en daar staat toch duidelijk dat de zender voor een heli bedoelt is
Raf,

Deze zender is met de programmeerkabel en wat software zelf te programmeren. Standaard zijn er geen mixen actief, er zijn er maximaal 3 te programmeren.
Ik heb hiervan 5 stuks rondslingeren en vaar daar alleen mee...

hallo

ja dan is hij wel te gebruiken
maar dat chinees spul zit soms raar inelkaar
bedoel dan niet constructie maar wat programatie aan gaat
heb zo een machientje hier en daar word ik knetter gek van
1000 en 1 instellingen maar allemaal verkeerd en iets om programeren dan help je meteen heel de programatie door elkaar
en kan je maar alleen resetten en terug op nieuw beginnen

gr raf

Er zitten onder de batterijen idd switches om de mix te programmeren. Hoe ze precies horen te staan weet ik niet.

Maar de mix kan eruit, vast wel op Google te vinden. :D

jullie zijn geweldig .
zover ik momenteel heb kunnen testen kom ik op 5 bruikbare kanalen uit aleen kanaal nr 6 die verliest nu zijn functie .

ik heb die schakelaartjes onder de batterijen bijde op on gezet en nu werkt het zonder problemen ben hier zeer blij mee nogmaals bedankt.

Back