Esky FP updates

• Topicstarter Topicstarter Beukn
  • Startdatum Startdatum
B

Beukn

Guest
Hallo,

Ik heb mij een tijdje geleden een honeybee FP aangeschaft. Nu ben ik wat op zoek naar updates die ik hier op kan plaatsen. Want de landingskids overleven niet lang bij mij :).

Ik heb hier al gezien dat je een Guru carbon frame kunt kopen. Is dit enkel bij heli-fever verkrijgbaar of kun je dit ook kopen in de benelux?
Je kan normaal alles monteren zonder aanpassingen te doen aan dit frame?

Momenteel heb ik al Lipo batterijen gestoken, Flightmax 1000mah 7.4V.
Nu vraag ik mij af of deze batterijen voldoende zijn want de standaard Nimh batterijen leveren 8.4V.
Ik heb hier al mensen gezien die ook met 11.1V batterijen vliegen. Lukt dit zonder aanpassingen aan de elektronica? Is de 4-1 controller bestand tegen dit?

Zo direct een hele vragenlijst voor jullie :mrgreen:

groeten Pieter

Het Guru frame heb ik ook alleen nog maar bij Helifever gezien.

Wat de lipo´s betreft, 7,4 is wat weinig. Voor de standaard HB is het wel voldoende maar als je gaat upgraden kun je beter voor 11,1 gaan. Wel moet je in noodgevallen (als je rotor niet vrij kan draaien) snel je gasregeling dichtdoen want de 4in1 is niet beveiligd en kan defect raken.

fp

wat ook erg goed werkt, is een HB king 2 onderstel, de heli wordt stukje stabieler en vliegt stukken beter, wel icm een 1000 3s Lipo 11,1 v gebruiken

je moet een kleine aanpassing doen aan het onderstel van de king 2 maar dat is easy done met een tangetje,

zie evt www.aerotronic.nl voor meer uitleg (staat wel ergens vermeld bij upgrades voor FPHB geloof ik.

kijk voor onderdelen eens naar deze shop :
De Modelbouwshop bij uitstek!

en de link van zijn leverancier waar hij de upgrades/ onderdelen besteld voor de Esky FP
Hobbisa B.V. E-Sky Honey Bee FP

ik zou persoonlijk niet voor 11.1V lipo's gaan,(overkill)
De controller kan er niet zo goed tegen en de motors branden veel sneller door.
11.1V is aangeraden als je een upgrade naar Brushless zou doen.
Je moet dan tevens upgraden naar blades met een verstelhoek van 8°

Als je vliegt op bv 2cellen lipo van 1000mah kan je gerust 15 minuten vliegen.
Laat je niet gek maken, op 11.1V heb je wel meer power maar dat heb je als beginner heus niet nodig !
Het is zo al moeilijk genoeg in het begin ;)

(...)
ik zou persoonlijk niet voor 11.1V lipo's gaan,(overkill)
De controller kan er niet zo goed tegen en de motors branden veel sneller door.
11.1V is aangeraden als je een upgrade naar Brushless zou doen.
Je moet dan tevens upgraden naar blades met een verstelhoek van 8°

Als je vliegt op bv 2cellen lipo van 1000mah kan je gerust 15 minuten vliegen.
Laat je niet gek maken, op 11.1V heb je wel meer power maar dat heb je als beginner heus niet nodig !
Het is zo al moeilijk genoeg in het begin ;)

niet met je eens,
ik vind de 11,1v veel fijner vliegen.
de power geeft gewoon een beter gevoel, altijd power achter de hand.
verder is mijn elektronika en bladen gewoon 'stock' dus dan kan echt prima!

Het gaat er niet om dat jij het fijner vindt vliegen, het gaat erom dat dit geen opgelegde maatstaf moet zijn voor iemand die begint met deze hobby.
Je zal er niet beter door vliegen door een hogere headspeed, trager is altijd beter.
Als je echter wat geoefend bent is het uiteraard een +
Voor een beginner vindt ik dit niet aangeraden.!!
en zeg me eens, hoe lang doe jij met de standaard stockmotors, hoevaak moet je jouw tailmotor vervangen, hier ben ik benieuwd naar :)-

Het gaat er niet om dat jij het fijner vindt vliegen, het gaat erom dat dit geen opgelegde maatstaf moet zijn voor iemand die begint met deze hobby.
Je zal er niet beter door vliegen door een hogere headspeed, trager is altijd beter.
Als je echter wat geoefend bent is het uiteraard een +
Voor een beginner vindt ik dit niet aangeraden.!!
en zeg me eens, hoe lang doe jij met de standaard stockmotors, hoevaak moet je jouw tailmotor vervangen, hier ben ik benieuwd naar :)-
ik heb de hele 2e hands over genomen, en weet niet hoeveel de vorige eigenaar ermee gevlogen heeft!
ik heb zelf de stockmotor nog niet vervangen, en de tail is zojuist zijn power kwijt geraakt. en daar moet ik even een nieuwe voor bestellen.
dit is naar ~15 vluchten van ~20 min.
let wel, ik weet niet hoeveel de vorige eigenaar ermee heeft gevlogen!

Back