Baldspoor zorgt voor trillingen die je efficientie van je motor verlagen en slijtage van lagers en bewegende onderdelen enorm versneld. Daarnaast komt het de vliegeigenschappen bepaald niet ten goede.
Aan de andere kan is de king met de standaard bladhouders en bell hiller mixing waarschijnlijk iets te flexibel voor hge headspeeds. Zeker met carbon. Als dat de oorzaak is zou ik gewoon doen wat Frans zegt: niets. Maar alleen als je 100% zeker weet dat je bladen 100% in balans zijn. Dus het gewicht op de 10e gram nauwkeurig matchen, zwaartepunt minder dan 1mm verschil en volledig in balans. Dan pas dynamisch balanceren op de heli.
Ik ben bezig met een king en de headspeed is bijna exact 3000rpm met de standaard bladen. Dat is misshcien net iets teveel dus ik ben heel hard na aan het denken hoe ik het rotorhoofd wat steviger kan maken. Helaas kost een goede rotor bijna 2 keer wat de barebone kost en kun je als je die nodig denkt te hebben beter op een grotere heli overstappen!
Grtz, Jeroen