Esky HB king V2 afstellings vraag

Ik heb onlangs iets langere bladen op esky gezet ( ik denk dat ze Ca.0,5 tot 1cm langer zijn ) en de boel afgesteld swashplate recht , geen bladspoor meer etc. jullie kennen het verhaal wel , dus ik wilde hem uitproberen reageert me staart niet meer...!! vaag toch.

Nu is mijn vraag :" Kan dit temaken hebben met die langere bladen. "

M.v.gr.
Maarten

doet je staart helemaal niets, of reageert de staart een stuk minder?
door die langere bladen kan ik me zo voorstellen dat er meer koppel veroorzaakt wordt waardoor de staart harder moet werken. mischien dat daar het een en ander afgesteld moet worden?

succes

Zou kunnen , dus dan zou ik de staart iets meer pitch moeten geven, kan het is proberen , hartelijk bedankt.
Vlieg jij ook een esky hb king v2 ??

Groetjes

Nee, sorry

Ik vlieg met een piccolo V2
Iets heel anders, maar leuk om mee te vliegen

Stomme ik , het probleem was een de stekker tussen de gyro en de servo , die zat verkeerd om, heel dom, kwam er gister achter !!!!!
Vandaag weer 3 accu`s leeg gevlogen en ging naar omstandigheden goed.

Maar thnx voor de hulp
Groetjes
Maarten

Bladspoor??

Wat is een goede manier om bladspoor uit de bladen te krijgen als je niet dat ene tooltje hebt (ik heb geen idee hoe dat ding heet).
Is daar een makkelijke manier voor, of is het net zolang pielle tot het eruit is ?!?!

B.v.d.
Maarten

zender instelling honey bee king 2

wie kan mij helpen met de instellingen voor een spextrum dx6 .
want ik kan er geen wijs uit komen .

groetjes john

het is minimaal , vraag me uberhaupt af of je het er wel uit krijgt bij een hb king 2

Ik had 0 bladspoor toen ik met de 1000mA lipo's vloog, nu vlieg ik met 1700mA en heb bladspoor...(kleine 5 tot 8 mm) iets meer gewicht en het klopt al niet meer... Ik zou als ik jou was niet te veel zorgen maken over bladspoor met een King II... die dingen vliegen altijd... :lol:

Frans.

getunede rotorkop esky

Baldspoor zorgt voor trillingen die je efficientie van je motor verlagen en slijtage van lagers en bewegende onderdelen enorm versneld. Daarnaast komt het de vliegeigenschappen bepaald niet ten goede.
Aan de andere kan is de king met de standaard bladhouders en bell hiller mixing waarschijnlijk iets te flexibel voor hge headspeeds. Zeker met carbon. Als dat de oorzaak is zou ik gewoon doen wat Frans zegt: niets. Maar alleen als je 100% zeker weet dat je bladen 100% in balans zijn. Dus het gewicht op de 10e gram nauwkeurig matchen, zwaartepunt minder dan 1mm verschil en volledig in balans. Dan pas dynamisch balanceren op de heli.

Ik ben bezig met een king en de headspeed is bijna exact 3000rpm met de standaard bladen. Dat is misshcien net iets teveel dus ik ben heel hard na aan het denken hoe ik het rotorhoofd wat steviger kan maken. Helaas kost een goede rotor bijna 2 keer wat de barebone kost en kun je als je die nodig denkt te hebben beter op een grotere heli overstappen!

Grtz, Jeroen

Mij is verteld dat als je die paarse rotorkop van esky gaat kopen die aluminium dat dat misschien wel mooi is en stevig enzo , maar dat uiteindelijk de rest van de heli te zwak is en dat het frame het eenkeer gaat begeven.

Back