Hey,
De standaard kleine staartmotortjes van de honeybee gaan inderdaad niet lang mee. Ik heb de mijne voordat ie kapot ging al vervangen door een direct drive set-up. Als je weinig geld kwijt wil zijn kan je het volgende doen:
- Koop een losse Xtreme production DD motor en propeller set.
- Koop de Staartmotor van de honeybee CP3 met propeller set.
Ik zou graag links willen geven maar kan nog niet omdat ik net lid ben
Beide passen DIRECT op het standaard frame. Geen nieuw staartframe nodig dus! Als je kijkt bij mijn foto's (album, want ik mag nog geen pics plaatsen in een bericht) zie je dat ik een DD set-up heb met een ander frame en een carbon Fiber Tail Boom. Is in principe dus niet nodig.
Voordeel van de DD motor is die ie langer is en vandaar langer meegaat. ook geeft ie meer kracht voor snellere reactie.
Je kunt ook nog het volgende doen met je oude motor:
Maak de draadjes los van de staartmotor; soldeer twee nieuwe draadjes aan je motor en sluit het circuit met een spanningsbron van 1.5 volt. Met andere woorden: zet er een AA batterij op ofzo. Motortje zou nu moeten lopen. Zo niet, dan is motor stuk, loopt ie wel zou ik toch nog eens naar de bedrading kijken...
Hopelijk genoeg info gegeven
mvg,
Erik
nog even een edit:
Koop ook een CP3 heatsink voor beide DD opties. Gebruik niet de standaard heatsink van de oude motor, die maakt slecht contact. Nogmaals, Zie mijn fotoalbum, daar zie je hem ook...