Esky Hobby ET61 aansluiten op sim phoenix3 lukt niet

Wie weet er hoe je de Esky Hobby ET61 transmitter werkend krijg in combinatie met mijn net nieuw gekochte Phoenix 3 inmiddels geupdate naar versie 4.

Ik kan tot nu toe nergens iets vinden dat duidelijk maakt hoe te handelen.:help:

Wie weet raad:(

Jan

Jan,

Waarschijnlijk zit 'het probleem' in dat de zender "tuimelschijf-mixt" (en dat kan niet i.c.m. Phoenix)

Oplossing:
Als je de batterijen uit de zender haalt zie je in het batterijvak microschakelaars. Volgens mij 2 stuks maar dat weet ik niet meer zeker.
Zet deze eens om; gewoon proberen er kan niets defect gaan.
Wél even noteren hoe deze stonden; als je de tuimelschijf-mix uitschakelt kun je niet vliegen met de Belt!

Dat tuimelschijf-mixen is nodig omdat voor de bladhoek-verstelling de 3 servo's moeten samenwerken.

Grt.
Robbie

In [URL="
[/URL] link wordt e.e.a. uitgelegd

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de moeite, maar ik heb schakelaartjes andersom gezet, maar het werktnog niet zoals het moet.

Bij het opstijgen kan ik niet naar links of rechts sturen, hij gaat zijwaarts over de kop en stort dan neer.

Jan,

Al gelukt ?

Zo nee,
Heb je tuimelschijf-mixen in de zender uitgeschakeld? Kun je zien in Phoenix doordat bij een stickbeweging niet meer dan 2 kanalen tegelijk mogen reageren).

Verdere instellingen in Phoenix veranderen (system, your transmitter/your controls); dan zou je eruit moeten komen. Ik heb ook dezelfde zender gebruikt i.c.m. Phoenix en het werkt wel.

Grt.
Robbie

Jan,

Al gelukt ?

Zo nee,
Heb je tuimelschijf-mixen in de zender uitgeschakeld? Kun je zien in Phoenix doordat bij een stickbeweging niet meer dan 2 kanalen tegelijk mogen reageren).

Verdere instellingen in Phoenix veranderen (system, your transmitter/your controls); dan zou je eruit moeten komen. Ik heb ook dezelfde zender gebruikt i.c.m. Phoenix en het werkt wel.

Grt.
Robbie

Hoi Robbie,

Je advies heeft geholpen, ik heb beide swits uit gezet en nu schijnt alles te werken;)

Jan

Ik heb ook een usb verloop kabel gehaald voor de Esky ET61 om eens wat te vliegen met een gratis sim. De zender wordt herkend en ik heb ook beide switches omgezet :
2 naar rechts en 1 naar links ( precies omgekeerd zoals het hoort ). Klopt het dat dan in windows 7 en xp de rechterstick ( sturen ) bij het kalibreren de assen zijn omgedraaid ? De gas hendel en z-draaiing zijn goed maar de x-y as van de rechterstick zijn precies omgekeerd. Stuur ik dus vooruit dan gaat het kruisje in het vakje naar links, stuur ik naar links dan gaat het kruisje naar boven. Hoort dit zo ? ik heb meerdere instelling van de 2 switches achter de batterijen geprobeerd maar geen effect.

Back