esky honey bee fp upgrades

• Topicstarter Topicstarter jurre,
  • Startdatum Startdatum
J

jurre,

Guest
hallo, ik heb 2 weken geleden mijn honeybee fp aangeschaft en ben druk aan het trainen (ook met de simulator). ik heb nu als upgrade alleen de lipo battery 11.1V 1000mAh met battery hanger. ik heb er nog helemaal geen verstand van maar wat zijn nog meer upgrades om aan te raden? heeft het ook veel verschil als je andere blades koopt met een hoek van 10°?

Ja ik heb ook een fp en aerotronic hebben ze wel een aantal upgrades ik heb hem nu ook twee weken en ook druk aan het oefenen. Ik heb al even geprobeerd te hoveren maar hij vliegt gelijk naar links voor dus eerst nog even trimmen

Hey wat leuk heb nou al meer als een jaar ongeveer mijn honey bee maar deed er niets meer mee maar nu ik al die upgrades zie ga hem maar eens opnieuw opbouwen haha ik wist daar niets van!
Is dat al lang???

greetz

Hey wat leuk heb nou al meer als een jaar ongeveer mijn honey bee maar deed er niets meer mee maar nu ik al die upgrades zie ga hem maar eens opnieuw opbouwen haha ik wist daar niets van!
Is dat al lang???

greetz

Ik kan de de skids en de lipo upgrade van harte aanbevelen !
Echt een wereld van verschil als je het vergelijkt met de standaard battery en het standaard onderstel ;)
Je moet dan trouwens ook de batterijhanger van de King 2 mee bestellen anders kan je de skids niet monteren en de battery niet ver genoeg naar voren plaatsen.
Al deze informatie staat op de site van Aerotronic, of je het daar besteld moet je natuurlijk zelf weten :)

Groet van Thierry.

Ook ik kan de upgrade van harte aanbevelen.

full

Ik vond de standaard opzet maar matig en erg fragiel. Dus besteld:

EK1-0560: Landingsgestel
EK1-0559: Battery hanger
EK1-0180: Lipo 11,1 volt 1000mah
EK1-0226: motor wires

Toen ik de onderdelen binnenkreeg dacht ik dat ze de verkeerde batterij hanger hadden gestuurd. Het paste niet echt goed. Toen maar even omgedraaid gemonteerd.

Pas daarna De aanwijzingen op de site gelezen bij aerotronic (zie hieronder) ;):

Met de 1000 mAh 11,1V LiPo accu verlengt u de vliegduur tot meer dan een kwartier! De CP2 gebruikt deze accu ook, de hoogwaardige controllers van Esky hebben hier dan ook geen enkel probleem mee. Deze accu past echter niet in het standaard onderstel van de FP. De ene optie daarvoor is dus het gebruik van het onderstel van de Honey Bee King II.

Geen zin in lastige ombouw en gesoldeer? Koop dan een ander pakket

Ombouwhandleiding:
  1. Verwijder de oude skids en battery frame. Verwijder ook de busjes waar de 4 koolstofvezelstaafjes van de skids in geplaatst worden. Let op! Deze zijn niet vastgelijmd!
  2. Pas het battery frame aan, zodat het hoofdtandwiel vrij kan draaien. Bekijk goed wat voor en achter is van het frame! Zoals het frame op onze foto's op de site staat, is rechts de plek waar de aanpassing gedaan moet worden.
  3. Ontkoppel en verwijder de 4in1 controller.
  4. Soldeer het draad van de hoofdmotor los.
  5. Plaats het aangepaste frame op de FP en schroef deze vast. Het lipje waar de 4in1 controller zat moet hiervoor afgezaagd worden
  6. Als het goed is, hebt u met de helikopter een setje dubbelzijdig tape en taille-wraps ontvangen. Plaats de 4in1 controller onder het hoofdtandwiel met 2 stuks dubbelzijdig tape.
  7. Neem het lange draadje uit setje EK1-0226 en meet af hoeveel hiervan afgeknipt moet worden om netjes bij de hoofdmotor te komen. Denk aan extra ruimte om het draad met taille-wraps aan het frame te kunnen bevestigen.
  8. Soldeer het lange draad vast een de hoofdmotor (let op polariteit) en sluit de 4in1 controller weer aan.
  9. Maak alle kabeltjes mooi vast met taille-wraps.
  10. Om de batterij te kunnen bevestigen, hebt een klittenband uit EA-001 nodig. Plaats een pad in het frame en de andere zijde op de batterij. Bevestig de batterij eventueel ook nog met een bandje.
  11. Denk om de plaats van de batterij. Het zwaartepunt van de helikopter moet samenvallen met de hoofdas. Houd de helikopter vast aan de rotorkop, zodat de helikopter in de lengerichting kan kantelen. Net als een balans moet de helikopter vlak hangen als de batterij goed geplaatst is.
  12. Installeer eventueel om de staart te verstevigen producten EK1-0561 en EK1-0291 (zie gerelateerde producten onderaan deze pagina). Voor EK1-0291 moet de staart met tape verdikt worden, zodat het houdertje past.
Waarschuwingen

• Doordat de FP niet op LiPo is ingesteld, is het lastig te bepalen wanneer de accu leeg is. Bij LiPo dient u ten alle tijde te stoppen voor de scherpe spanningsdaling. Ofwel, vlieg de accu niet te leeg. De ideale oplossing hiervoor is een lichtalarmsetje. Of gebruik een kookwekker. Bepaal eenmaal de maximale vliegduur (ook te bepalen door telkens de spanning even te meten en vlieg in het vervolg die tijd minus 2 minuten.
  • Meet de spanning van de batterij als de helikopter uit staat, i.v.m. storingen!
  • Wanneer de spanning beneden de 11,1 V is, is het weer tijd de batterij weer op te laden.
  • Het frame moet aangepast worden i.v.m. het hoofdtandwiel. Het gemakkelijkst gaat dit met een ijzerzaagje en een bankschroef om het battery frame in te klemmen.
  • Door de 11,1V is op het allerhoogst haalbare toerental een groot efficiëntieverlies. Dit wordt versterkt wanneer de bladen niet goed gebalanceerd zijn (of door onjuiste instelling paddles).
  • Gebruik 11,1V NIET in combinatie met de verbeterde borstelmotor van Xtreme Production!
Daaruit bleek inderdaad dat de batterij hanger nog aangepast moet worden. Waar de batterij hanger het grote tandwiel raakt moet wat ruimte gemaakt worden.

Hierbij wat foto's.
Ze staan weliswaar niet in de juiste volgorde maar de opzet mag duidelijk zijn. Modelbouwforum.nl - Fotoalbum van robr: Skid Upgrade Honey Bee FP

Ik kom er niet uithoe ik meerdere foto's makkelijk in dit bericht kan plaatsen zoals bovenin .....stuk voor stuk toevoegen is me wat teveel werk...wie heeft daar tips voor?

Groet

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er gewoon een klein stukje uitgeveild, net genoeg om het tandwiel vrij te kunnen laten draaien.
Zodra ik de tijd heb zal ik een foto plaatsen !

Groet van Thierry.

Kan je ook i.p.v het hele onderstel van de KingII alleen de lipo ophanging van de
HB-CP omzetten op de HB-FP?
Staat dit ergens anders op dit forum?

Ik heb de Kyosho M24 bladen besteld als upgrade voor mijn HBFP

Ze schijnen het vlieggedrag te verbeteren.

van: HoneyBeeFP - EFlightWiki:
There are several popular choices for alternate fixed-pitch blades. Blades are chosen based on various criteria, including durability, lift/headspeed, and weight. Blade selection can greatly modify the way the HBFP flies, making the heli more stable to hover for beginners or resist the tendency to pitch-up during FFF for more advanced pilots.
Originally for the Kyosho M24 helicopter, M24 blades have less pitch (less lift) than standard Esky blades allowing them to spin faster to achieve the same amount of lift. The faster blade rotation makes the helicopter more stable, and less pitch makes the heli handle windy conditions a lot better. These blades are also stronger than the stock. Requires a more powerful motor or setup than the stock blades. White color. Cost about $10.

en: Kyosho M24 mail rotor blades - Heliguy.com

Ik ga het eens proberen. Hier een link naar een ander bericht voor mij met webadres van een shop in duitsland waar ze te koop zijn.

[post15]

groet

Rob

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo,
ik heb ook een honey bee fp en ik heb de volgende upgrades:

Extreem productions

Tuned motor
swash plate
torgue plate
removed the extra weight on the paddles

met deze onderdelen vindt ik het persoonlijk makkelijker te vliegen alleen kom maar van 1 ding niet af en dat is het naar links rollen van de heli.

heeft iemand hier ervaring mee??

mvg

Hoi, Ook ik ben aan het worstelen met mijn links geörienteerde Honeybee. Op een van de Youtube filmpjes werd hier voor gewaarschuwd. Het schijnt een gevolg te zijn van de torsie-krachten. Met name bij een voorzichtige (en dat doe ik ook nog) take off. Maar zodra ik ongeveer 30cm of meer van de grond los ben, heb ik er geen last meer van. Ik denk dus : gewoon rekening mee houden.

Elke heli met rechtsdraaiende rotor zal bij opstijgen naar links trekken. Dit krijg je er nooit uit. Als je het al helemaal weg kunt trimmen, zul je zien dat, zodra de heli enigszins op hoverhoogte komt, deze meteen naar rechts zal trekken.
Corrigeren bij opstijgen is de enige remedie. Als de heli eenmaal op hoogte is moet hij gewoon blijven hangen en niet naar een kant trekken. Doet ie dat wel, dan kun je 'm trimmen.
Als je er eenmaal aan gewend bent merk je 't niet eens meer want het corrigeren gaat dan automatisch.

Willem.

Back