Esky (Honey Bee) of Walkera (Ufly) ?

Wie kan mij (onderbouwd) aangeven welke van de bovenstaande 2 helikopters aan te raden zijn?

Even ter informatie: ik heb reeds 2 Honey Bees gehad, waarvan de 1e slecht vloog en ook zeer kwetsbaar was; de 2e (gekocht als bare-bone, dus zonder electronica) was bijkans onverwoestbaar :D : alleen brak de ontvangerantenne af (de ontvanger dus van de 1e HB ;)) zodat deze met een noodvaart onbestuurbaar tegen een boom ramde; en dát kon hij niet hebben :(). Ook Xtreme upgrades gehad, maar dat werkte niet i.c.m. de originele onderdelen. Denk dat de 'Superblades XP' beter hadden gewerkt...

Ik heb nog heel veel onderdelen voor de Honey Bee, en hij is flink goedkoper dan de Ufly-S (voor het verschil kan ik heel veel kapotvliegen :)

Ik heb de HB tot nog toe nauwelijks in de lucht kunnen houden dus overstappen op een CP zou denk ik vrijwel zeker resulteren in flinke teleurstelling(en) en daarvan heb ik er in de helikoptervliegerij al genoeg gehad :yes:
Weet het dus even niet meer :rolleyes:

Hoop dus dat iemand mij hiermee kan (en wil) helpen, misschien wel dat er iemand is met ervaring met beide ;)

Groet,
Robbie

Wie kan mij (onderbouwd) aangeven welke van de bovenstaande 2 helikopters aan te raden zijn?

Even ter informatie: ik heb reeds 2 Honey Bees gehad, waarvan de 1e slecht vloog en ook zeer kwetsbaar was; de 2e (gekocht als bare-bone, dus zonder electronica) was bijkans onverwoestbaar :D : alleen brak de ontvangerantenne af (de ontvanger dus van de 1e HB ;)) zodat deze met een noodvaart onbestuurbaar tegen een boom ramde; en dát kon hij niet hebben :(). Ook Xtreme upgrades gehad, maar dat werkte niet i.c.m. de originele onderdelen. Denk dat de 'Superblades XP' beter hadden gewerkt...

Ik heb nog heel veel onderdelen voor de Honey Bee, en hij is flink goedkoper dan de Ufly-S (voor het verschil kan ik heel veel kapotvliegen :)

Ik heb de HB tot nog toe nauwelijks in de lucht kunnen houden dus overstappen op een CP zou denk ik vrijwel zeker resulteren in flinke teleurstelling(en) en daarvan heb ik er in de helikoptervliegerij al genoeg gehad :yes:
Probeer dat anders eens in de sim, hoeft weinig tot niets te kosten. Phoenix sim schijnt een goede te zijn voor heli's maar met helisimrc (ff google) kun je het ook proberen en die is gratis.
Tevens kun je dan ook zonder crashkosten werken aan oefeningen zoals RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT

Ik ben zelf begonnen met die honey bee fp en ging al snel over naar een cp-heli, esky king 3, ivm de wind waar die fp niet zo goed tegen kan ;) Die king vond ik wel een lastige om mee te leren vliegen, mede ook vanwege die zender waarop je eigenlijk niets kan instellen.

Verder wel een paar keer een walkera fp heli van een collega gevlogen, misschien was dat een Ufly-S. Het verschil vond ik dat je nog kleinere stuurmogelijkheden hebt, een beetje wind, maximaal sturen en hij kwam er niet of kruipend tegenin. Ik vond het wel opvallend dat die heli zo'n 'torque tube' had wat een betere staart controle geeft.

Als je die honey bee weer kan oplappen, waarom niet? evt deze upgrade doen [URL="
- ‪ESky HoneyBee FP V2 - DD Tail Upgrade‬‏[/URL]
Superblades zouden ook goed zijn maar wel breekbaar dacht ik dus daar kan je wellicht beter mee wachten.
Verder simmen en een plan volgen om het vliegen onder de knie te krijgen.
Dus tjah, misschien heb je hier wat aan? :)

Laatst bewerkt door een moderator:

Weet het dus even niet meer :rolleyes:

Hoop dus dat iemand mij hiermee kan (en wil) helpen, misschien wel dat er iemand is met ervaring met beide ;)

Groet,
Robbie

ha robbie
ik ben van beiden geen fan zijn beide helicopters die als een dweil rondvliegen en al zeker niet stabiel zijn.dit komt door de te lage head speed.
als je de honey bee kunt hooveren in alle richtingen (op nose in na)zou ik een cp heli kopen hier zal je zeker geen spijt van krijgen.
ik ben zelf ook over gestapt van honey bee FP V2 na een KDS450c wereld van verschil geloof me ,ik zou ook niet voor esky gaan(hoor er veel problemen over. Zou toch kijken na een KDS-450 Copter x of zelfs Align
(ps op de KDS450c passen bijna alle onderdelen van align op dit is namelijk een kloon) ;) een cp heli reageerd veel beter en sneller dan fp heli en vele male stabieler en een strakke staart dat kan je van de honey bee niet zeggen dit komt weer door de staart moter ,bij ufly daar integen word de staart aan gedreven door tandwieltjes (strakke staart) maar helaas zijn deze tandwieltjes van peperkoek breken zeer snel resultaat veel veel sleutelwerk
ts ma wat je wilt en verwacht van je heli
hoop dat je er wat mee kunt.
gr Nick

Laatst bewerkt:
Goh ik kan er misschien best inkomen dat een honeybee niet de meest geweldige heli is maar ik vind dit toch nog altijd een heli goede intro voor mezelf tot het heli vliegen. Enige dat me stoort is dat ik bij wind relatief hard mag corrigeren maar na deftige blades te plaatsen valt dit reuze mee.

Is ideaal toestel voor me om te leren hoveren en wat simpele rondjes en achten te vliegen. Heb al enkele keren brokken gevlogen, waarvan eentje een hele vieze knal was tegen een muur en heb echt nog niet veel kosten gehad. Als ik iets stuk had was het een onderdeeltje van nog geen 2 euro zoals de rotor head of eens een kromme flybar. 5 keer brokken en nog voor geen 25 euro aan schade gevlogen.
Ik blijf erbij dat dit een goede trainer is vooral door de lage crashkosten.
Als je niet in clubverband leert vliegen is dat toch wel een niet onbelangrijk aspect.

Zodra ik vlotjes nose in kan hoveren zonderen nadenken en men figuren vliegen zal ik ook wel snel de overstap maken naar een 450CP maar ik denk dat ik men HB niet snel op de kast ga laten staan. Blijf het een leuk toestel vinden.

Ik veronderstel dat je versie 1 hebt van de FP honeybee? Versie 2 is op een aantal vlakken een stuk sterker hoor zoals de landing skids.

Denk dat je als beginner vooral moet kijken naar de prijzen van reserve onderdelen en de beschikbaarheid ervan. Perfect gaan FP's helaas nooit vliegen maar ik heb er alleszinds heel veel plezier van. Fiber blades van xtreme of superblades XP gaan zoiezo je leven een stuk makkelijker maken!

Laatst bewerkt:
Ik heb weinig positieve verhalen gehoord over de honeybee en het feit dat hoveren na al die tijd nog steeds een issue is zegt misschien ook een hoop.

Maar ik kan ernaast zitten natuurlijk.

Je kan altijd Paul Rautenbach zijn natuurlijk FlyingC ;) ( [URL="
- ‪Learning to Fly the Walkera 4#6 - More Practice.mov‬‏[/URL] )
Toen de man het licht aan zetten, ging het een stuk beter :lol:

EDIT
ik heb nu 2x Honey Bee2 en ik heb er nu al veel plezier mee 8-)

heb van de week mijn nieuwe HB2 upgraded aka carbon bladen tail frame,
anderen motor (gyro) servo's etc...

nu nog ff wachten totdat de wind wat gaat zakken en ik kan testen..
weet niet of je er wat aan heb maar denk gooi het in de groep(thread)...

Hahaha, dat ie voor de derde keer dat ding half door het raam heen laat knallen, geweldig

Lijkt ook wel alsof ie wel een neutje lust, onze Paul

LOL

Is (nog steeds) niet helemaal duidelijk :rolleyes:

Ik neig nog steeds naar de Honey Bee, voornamelijk omdat ik er nog heel veel onderdelen voor heb (en de 2e ontzettend taai was....:))
Op diverse fora wordt aangegeven dat van de Ufly-S de staartaandrijvingstandwieltjes érg kwetsbaar zijn en de 3 as gyro vaak wordt uitgeschakeld, dus hierdoor zie ik de meerwaarde van de Ufly niet meer zo :p)

Heb voor mezelf nog niet het idee dat ik voldoende vaardigheid heb om het vliegen met bijvoorbeeld een 450 size CP aan te kunnen, zonder te crashen binnen 15 seconden ;)

Kan natuurlijk ook nog flink blijven oefenen met mijn NE Bravo SX, micro heli :D is misschien ook wel goed voor mijn zelfvertrouwen...

Groet,
Robbie

Is (nog steeds) niet helemaal duidelijk :rolleyes:

Ik neig nog steeds naar de Honey Bee, voornamelijk omdat ik er nog heel veel onderdelen voor heb (en de 2e ontzettend taai was....:))
Op diverse fora wordt aangegeven dat van de Ufly-S de staartaandrijvingstandwieltjes érg kwetsbaar zijn en de 3 as gyro vaak wordt uitgeschakeld, dus hierdoor zie ik de meerwaarde van de Ufly niet meer zo :p)

Heb voor mezelf nog niet het idee dat ik voldoende vaardigheid heb om het vliegen met bijvoorbeeld een 450 size CP aan te kunnen, zonder te crashen binnen 15 seconden ;)

Kan natuurlijk ook nog flink blijven oefenen met mijn NE Bravo SX, micro heli :D is misschien ook wel goed voor mijn zelfvertrouwen...

Groet,
Robbie

beste robbie
ik crashte ook zeer vaak met de honeybee dit komt meestal door de instabiele staart.
maar met met mijn kds maar 1x gecrasht en was ook nog eens mijn eigen schuld
lette even niet goed op.
en vlieg nu toch al een tijdje met deze heli (2maanden)
je moet ook niet verwachten er gelijk mee rond te gaan vliegen want dat resulteerd zeker in een crash .
maar gewoon rustig aan beginnen stap voor stap
zie yeUTh3iWRec[/media] - ‪How to Fly RC Heli Lesson 1-6‬‏
ik kan nu pas rondjes vliegen op het veld en vlieg nu in totaal bijna 1jaar
ik zou toch voor een 450 cp heli gaan maar ieder voor zich natuurlijk;)

Back