Esky Honey Bee v2 main motor testen

Nadat ik de 'fuze mod' heb uitgevoerd op mijn Esky Honey Bee V2 en er 2 keer mee heb gevlogen wilde vanmorgen de main blades niet meer draaien.
De tail motor deed het wel gewoon.
Om te testen dat mijn 4-in-1 controller wel goed was heb ik de tail motor even aangeslopen op de main motor uitgang (onderste aansluiting) en die deed het daar nog steeds dus het was niet de 4-in-1 controller.

Dus nu kan het in de bekabeling zitten of is de main motor kapot.
De bekabeling heb ik grotendeels al vervangen zonder resultaat, maar
hoe kan ik de main motor veilig testen?

Ik heb hem al ontkoppeld durf hem niet zo maar tegen de 2 ijzeren pennetjes te houden van de 4-in-1 controller.
Iemand tips?

ik zou niet zo maar draadjes van motortjes tegen andere aansluiting gaan houden als waar het voor bedoelt is, zo sloop je nog meer als wat er misschien kapot is.

als je het niet vertrouwt of werkend krijg laat er dan even iemand naar kijken die er verstand van heeft. zo voorkom je dat je op kosten komt te staan.

mvg hans

In de bekabeling kán het bijna niet zitten. Zijn 2 draadjes van de 4in1 naar de motor...

Ik denk (weet het bijna zeker ;) ), ook gezien de problemen met het opstijgen in je vorige topic, dat de hoofdmotor overleden is.
Motortje kost weinig, maar is wat moeizaam aan te komen.
Je zou het motortje kunnen testen met een 12 volts transformatortje, maar als hij dan wel draait en de Honey Bee vliegt er dan nog steeds niet mee ben je ook niets verder.

Mijn ervaring: gebruik niet de Xtreme 380 motor (EHB-005), deze "pakt" teveel Ampére en daar kan de 4in1 niet tegen. De fuse-mod helpt niet, reageert te traag op de extra Ampére-vraag.
Eventueel kun je wel de Super-370 motor gebruiken (van de Honey Bee CP3) of de normale 370 met een 9 tands pinion (tandwieltje).

Groet,
Robbie

Als een brushed motor op zijn eind loopt, komt er een steeds groter gat tussen de borstel en de rest
De vonk moet verder springen, dus is er meer stroom nodig voor dezelfde beweging

Als het een zeer goed gebruikte borstelmotor is, behoort verslijten tot de opties...

Pak een 1,5 volt batterij, en hou je beide draadjes van de motor eens aan beide kanten van de batterij.
Waarschijnlijk doet de motor het dan.
Zo niet, motor erg overleden
Doet de motor het, is hij misschien toch versleten

Dank jullie voor de reacties. Het toeval wil dat in het kleine drop waar ik woon (+/-6500 inwoners) het toeval wil dat hier een internet shop zit voor o.a. rc helicopters en zij hadden nog een main motor op voorraad. Hoewel zie niet konden zien of de 'oude' motor kapot was heb ik de nieuwe geplaatst en nu werkt alles weer!

Morgen weer verder met leren vliegen dan maar :-)

Denk er even aan dat er 'iets' speling zit tussen het motortandwiel en het grote tandwiel. Als de motor te strak tegen het grote tandwiel aanzit is het motorlagertje aan de tandwielkant snel kapot = nieuwe motor.

Merk je (al) dat de nieuwe motor meer kracht heeft ??

Groet,
Robbie

Dank jullie voor de reacties. Het toeval wil dat in het kleine drop waar ik woon (+/-6500 inwoners) het toeval wil dat hier een internet shop zit voor o.a. rc helicopters en zij hadden nog een main motor op voorraad. Hoewel zie niet konden zien of de 'oude' motor kapot was heb ik de nieuwe geplaatst en nu werkt alles weer!

Morgen weer verder met leren vliegen dan maar :-)

tip voor het leren vliegen

crash is gas dicht......anders doet je nieuwe motor het ook niet lang.

mvg hans

...

crash is gas dicht......anders doet je nieuwe motor het ook niet lang.

Ik hou er niet van anderen te verbeteren, maar dít is niet zo...
Je 'moet' wel bij een crash (als je hem toch niet meer "gaat redden") wel direkt het gas dichtdoen, maar als je dit niet of niet snel genoeg doet, 'overlijdt' niet de hoofdmotor maar de 4in1 (en dat is het duurste onderdeel van de Honey Bee)

Groet,
Robbie

Ik hou er niet van anderen te verbeteren, maar dít is niet zo...
Je 'moet' wel bij een crash (als je hem toch niet meer "gaat redden") wel direkt het gas dichtdoen, maar als je dit niet of niet snel genoeg doet, 'overlijdt' niet de hoofdmotor maar de 4in1 (en dat is het duurste onderdeel van de Honey Bee)

Groet,
Robbie

ik zie dat niet als verbeten maar mee als communiceren

ik zeg ook, doet het niet LANG. motortjes kunnen niet veel hebben.

waarschijnlijk de eerste keer ook zo gebeurd

hij heeft die mod uitgevoerd dus zal de zekering er eerder uit vliegen.

mvg Hans

Denk er even aan dat er 'iets' speling zit tussen het motortandwiel en het grote tandwiel. Als de motor te strak tegen het grote tandwiel aanzit is het motorlagertje aan de tandwielkant snel kapot = nieuwe motor.

Merk je (al) dat de nieuwe motor meer kracht heeft ??

Groet,
Robbie

Ik had idd al gelezen van de speling.
Morgen ga ik hem weer vliegen. Dan weet ik of het uitmaakt met deze nieuwe motor :-)

UPDATE: De oude en nieuwe motor presteren eigenlijk even goed.

Laatst bewerkt:
Back