esky honey bee vraagjes

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
en jawel, daarnet via men vriend, een honey bee fp gekocht :D

en nu heb ik meteen een paar vraagjes, die ik niet direct kan vinden hier opt forum.

ik had ergens gelezen dat je op de standaard setup gerust 3S lipos mag aansluiten.
is dat zo?
anders heb ik hier nog 2 pakketjes liggen van 3S 1000 mah 20C

en ook had ik gelezen, dat je je gewone zender (bij mij een mx-12) kan gebruiken op de honeybee, hoe doe ik dat dan?
gewoon kristal vervangen?
of een hoop aanpassingen?

en nu hopen dat ie er snel is :D

groeten!

over accu wete ik niets van.
Maar weet wel dat je je eigenz ender kan gebruiken,heb ook al getest met mijn futaba T6exa,gewoon kristal verwisellen,lukt prima.
Ik wacht wel nog steeds op een oplossing,men staartrotor draait verkeerd,heli told dus maar wat rond!Echt irritant hoop op een snel antwoord hoor,dacht om de + en de - om te wisselen en zo te solderen maar lijkt me direct drastish he....

mvg sven

De E-sky 4 in 1 box kan inderdaad 3s aan. Dus je kan je accu'tjes prima gebruiken.

@sven311, je moet gewoon de polen omwisselen van de motor. Dan zal hij de andere kant draaien.
Niet de polen van de accu-->regelaar veranderen
Klink misschien wel dom, maar mensen hebben het wel eens gedaan.

Als je een DD hat motortje gebruikt, kijk dan ook of je je propje goed gemonteerd hebt

ok super!
heb wel nog 2 extra ncads gekocht voor zekerheid dat ik lang genoeg ga kunnen vliegen ;)
lipos komen er later op.

en hoe zit het dan met zender?
gewoon kristal vervangen? met degene van de TX van de mx-12? nice nice :D

samuel speltdoorn zei:
en ook had ik gelezen, dat je je gewone zender (bij mij een mx-12) kan gebruiken op de honeybee, hoe doe ik dat dan?

groeten!

das vreemd want ik heb een esky honey bee V2 CP, en die lag in de prak. toen belde ik naar een modelbouwwinkel om te vragen of zij helicopters hadden zonder afstandsbediening, zodat ik tenminste de zender nog kon gebruiken. bleek dat ik nieuwe zender etc moest kopen omdat die esky en walkera helicopters een totaal ander (eigen) protocol zouden gebruiken zodanig dat die zender en ontvanger niet onafhankelijk vervangen kunnen worden. heeft hij mij nu in de maling genomen? ik ben benieuwd.

djorkaef zei:
das vreemd want ik heb een esky honey bee V2 CP, en die lag in de prak. toen belde ik naar een modelbouwwinkel om te vragen of zij helicopters hadden zonder afstandsbediening, zodat ik tenminste de zender nog kon gebruiken. bleek dat ik nieuwe zender etc moest kopen omdat die esky en walkera helicopters een totaal ander (eigen) protocol zouden gebruiken zodanig dat die zender en ontvanger niet onafhankelijk vervangen kunnen worden. heeft hij mij nu in de maling genomen? ik ben benieuwd.

Dan heeft iemand je in de maling genomen :P
Ik heb het kristal vanuit de bijgeleverde zender es in mijn Futaba T6EXAP gestopt, en ik kan daarmee men Esky Honey Bee FP wél besturen :roll:

hallo

de zender gaat prima met de juiste kristallen
die lipo's gaan perfect erop maar hou je vliegtijd rond een minuut of 5 oml de motortjes te laten afkoelen anders hou het tailmotortjes maar 5 vluchten uit
ook is het raadzaam de motortjes te roderen in water( vind info hier ofp het forum over de werkwijze)
het beste om te leren is met een trainingskruis en stel de pitch van de bladen af zodat je ongeveer 3/4 gas juist opstijgt
hoe meer toeren ,hoe stabieler en correcter dat hij zal vliegen

hopelijk zijn je vragen beantwoord

jup inderdaad :D
staat dit ook allemaal in de handleiding?
zulke tips?

maja, ik post wel nog wat vraagjes als ik hem heb ;)

alvast bedankt aan allen!

mvg

Standaard staartmotor vervangen dooor DD Hat motortje.
Doet veel langer mee en stuurt beter.

groeten

Hoi,

Ik heb wel begrepen dat de zenders van walkera met een ander protocol werken, waardoor ze niet met andere zenders kunnen worden bestuurd.
Je kan dus niet met een walkara zender een esky heli besturen.
Uit bovenstaande berichten blijkt dat het bij esky heli's wel kan.

Groeten,
Cornelis

aha zo. dan werden walkera en esky iets te hard veralgemeend.

nuja het maakt niet echt uit het was een 6kanaals CP zender, had ik toch niks deftigs mee kunnen doen met men FP noch men mini Titan.

Back