Esky honeybee en sim (beginner) help?

Hallo beste mensen,
Ik heb nog nooit helicopter gevlogen en de sim die ik heb die doet het niet op mijn PC en op een andere pc doet ie het wel, maar daar krijg ik een helicopter niet eens in de lucht :confused: (ik weet zo niet welke sim dit was, hij was wel gedownload of zoiets maar hij zag er wel heel goed uit, ik zal nog ff kijken of ik die kan vinden).
Edit: Ik kreeg net een Pb en hier stond een link met een foto en hier stond mijn oude simulator bij (die ik helaas kwijt ben) de naam was: aerofly pro deluxe.

Nu vroeg ik me dus af of de Esky Honeybee FP iets goeds is om te beginnen?
Ik heb nu dus eigenlijk ook geen sim en heb van HEEEEEEEELLLLL veel mensen gehoord dat je NIET moet gaan vliegen zonder een sim, dus nu komt natuurlijk de vraag:
Weten jullie een goede sim, het liefst gratis natuurlijk ;), maar hij zou ook best tot €50 mogen kosten...
Mijn budget voor een helicopter is ongeveer €100.
Als jullie nog andere/ betere beginners helicopters weten dan sta ik daar natuurlijk ook voor open.

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Gr. Nard

Laatst bewerkt:
Ik heb gelukkig al een dummy, maar is die FMS wel een beetje realistisch of kan ik beter phoenix of iets dergelijks kopen?

Gr. Nard

Laatst bewerkt:
Beginners TIP gratis

Geloof mij ik kan het weten.
Ik ben ook pas bezig. (4mnd)En heb er nu 10.
4 speelgoed.
Rest 4ch coaxiaal
1 fp de honey bee v2
1 E-Razor 250 6ch daar wacht ik nog even mee.
Moet zeggen als ik wist wat er allemaal bij komt kijken, had ik zeker nog even er een nacht over geslapen (misschien wel 10 haha)

Als sim ben ik begonnen met clearview 35 euro erg goed. Maar kreeg een tip over de sim
Phoenix RC 90 euro Die is helemaal top. Had ik gelijk moeten doen
ik zou lekker sparen voor Phoenix.
In het begin vloog alles stuk. Veel kosten. zelfs twee keer de zelfde heli gekocht (lama 2.1 en een parkfun axial 3d) wel zonder transmitter dus scheelt in prijs. Maar goed. Echt een Verkeerde start.
Begin echt met de Sim koop een blade mxc 90 euro voor in huis niet stuk te krijgen. en voordat jij het gevoel heb ben je weer een jaar verder (hoewel)

Vlieg nu in huis met een upgrade lama 2.1 coax, lach mij rot. al twee weken zonder schade.
Ooh en LiPo, ga daar een studie voor volgen haha MaH cells 10c 2a enz enz. begin het nu door te krijgen, na heel wat uren in de nacht, en een hoop geld verspeeld door de verkeerde start.

Doe hier wat mee, zo ben ik ook geholpen, en was daar erg blij mee.
P.S FP honey bee gaat je niet lukken. Word veel repareren. Wel een goede
heli trouwens. NeXT step. after coaxiale
Suc6
Luuk

Heel erg bedankt, Luuk.
Dat is precies de reden dat ik het hier goed ga vragen, want ik wil geen verkeerde start hebben ;).
Ik had weleens gehoord over coaxial dat dat een goede begin heli was, omdat die stabieler zou zijn.
Ik ga dus, maar een lekker zoeken naar een mooie coaxial!
Maar natuurlijk eerst de sim :p.
Groet,
Nard

PS: Bedankt voor de GRATIS tip :banana:!

als je ondertussen nog geen heli hebt. ik ben begonnen met een super goedkoop 3 kanaals helietje van 25 euro (syma s107).

ik heb me hiermee rot geamuseerd in de huiskamer. 2 weken later heb ik een NE solo pro gekocht, een single rotor FP heli met een 20cm rotordiameter, IDEAAL voor in de huiskamer (het is toch winter!) en buiten ook maar het mag bijna niet waaien, tenzij je het niet erg vindt om tegen wat wind te boksen.

de solo pro vliegt zo leuk dat ik eigenlijk geen andere heli nodig had, maar waarschijnlijk is het beetje ervaring van de 3ch coax toch goed geweest. De syma s107 doet trouwens nog steeds dienst als een bezoeker ook eens wilt vliegen (SUPER makkelijk om mee te vliegen, je kan bijna niets mis doen) of als ik de batterijen van mijn solo pro ben aan het opladen.

ondertussen ben ik aan het sparen voor een goede sim (phoenix) een een goede zender, wrsl DX6i. als het het de sim goed lukt ga ik voor een 450/500 size heli en op dat moment ga ik ook langsgaan bij een club voor verdere begeleiding (ik ben er al een paar keer gaan kijken, zeer leuk).

PS: als 3kanaals coax blijkt dat de syma s107 een van de beste is (hoera voor mij), single rotor FP heli vergelijkbaar met de Nine Eagles solo pro zijn nine eagles bravo sx, blade mSR, Align TRex 100.

Edit: en nu een antwoord op je vraag :p.
de HBFP V2 is misschien een beetje moeilijker als beginner door het 90° flybar tov de 45° flybar die meer zelfstabiliserend is. ook buiten vliegen is niet heel makkelijk, als je echt buiten wilt vliegen hebt je toch minstens een 450 size CP heli nodig (ook maar gehoord) dus best met zeer weinig wind ofwel in een grote hal, want in de huiskamer is deze te groot. voor ongeveer 99 euro vind je de delux koffer versie van de solo pro deze lijkt mij voor je budget de beste oplossing.

ivm sim, 'RC desktop pilot' kan je helemaal gratis downloaden op RCkix.be, alhoewel deze voor heli's wrsl niet zo goed is, (veel te weinig modellen), je kan ook je eerste ervaring opdoen met clearview simulator (gratis demo), waarna je deze online kan kopen (je krijgt dan een activatiecode) voor ongeveer 40 euro. als je een echt goede sim wilt zou ik voor phoenix gaan( ong 90 euro) je kan altijd je eerste ervaringen opdoen met de gratis demo van clearview, top notch sim voor helis zou reflex XTR zijn, maar op deze echt zoveel beter is als phoenix, daar valt uren lang over te discussiëren.

phoenix kan je ook altijd 2ehands kopen (zorg dat je de dongle hebt!!) al de updates hiervan zijn helemaal gratis, dus als je een oude versie koopt kan je deze altijd helemaal gratis updaten naar de nieuwste.

Laatst bewerkt:
Back