Esky Honeybee kalibreer-problemen

• Topicstarter Topicstarter MG23
  • Startdatum Startdatum
M

MG23

Guest
Sinds vorig jaar mijn 1e heli aangeschaft (Esky Honeybee 3D) en al veel kosten gemaakt voor de aanschaf van onderdelen. Nu heb ik een nieuwe 4-in-1-controller en servo's aangeschaft. Bij het aansluiten van alle onderdelen kan de heli niet kalibreren. Alle onderdelen raken van slag. Wie weet wat hier het probleem van kan zijn?? Alle onderdelen heb ik vervangen en weet nu niet welk onderdeel kapot is. (Of ze hebben mij een kapotte onderdeel toegestuurd) :(

Ik hoop dat iemand mij hieruit kan helpen. Alvast bedankt.

Was de vorige controller kapot?

Ik mis nog de status van de controller, kleur van LED'je en al dan niet knipperend. Wanneer deze niet kan kalibreren dan is dat natuurlijk het probleem van de controller. Met onderdelen van slag raken bedoel je dat de servo's gaan trillen enz.?

Even contact opnemen met de leverancier is hier meestal het devies :wink:

groeten,
Aldert

Waarom heb je een nieuwe controler en servo`s ?
Het lijkt alsof je geen radioverbinding krijgt waardoor de boel gaat shaken. Heb je wel de juiste band ? 35 of 40 mhz en het juiste kristal geplaatst ? Heb je eerst de zender aangezet ?

@Rhelie:
De vorige controller en servo's zijn doorgebrand. Ik gebruik gewoon de kristallen die ik al had met frequentie 35Mhz. Alvorens ik de heli aansluit, zet ik altijd eerst de zender aan. Ik ben bang dat de controller kaduk is....

@AeroTronic:
Het ledje blijft rood/groen knipperen. Deze zou groen moeten worden wanneer alle onderdelen zijn gekalibreert. Tijdens het knipperen, begint de hoofdmotor plots te draaien en de servo's raken van slag....snel de accu maar afgekoppeld.
Ja, met van slag raken bedoel ik idd het trillen van de servo's.

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Met de leverancier even aan de telefoon hangen / e-mailen en controller terugsturen en nieuwe eisen.

Simple as that :wink:

Repareren van een controller is lastig, ten eerste al omdat je niet weet wat stuk kan zijn.

Storing connectie zender<->ontvanger kan het niet zijn, het is immers in de fase daar aan vooraf.

Nog een keer weer geprobeerd dan één keer? Was het overigens wel een volle batterij die je daar aansloot?

Groeten,
Aldert Berends

Ik heb direct een email gestuurd naar de leverancier. Maar tot op heden nog geen bericht ontvangen......Vandaag weer geprobeerd aan te sluiten...blijft nog raar doen.
Accu was helemaal volgeladen. Of zou de accu een kortsluitinkje hebben??? :(
Lijkt mij toch niet.......

Heb je het ontvanger kristal wel in het controller board/ontvanger en het zend kristal in de zender? Dit maakt namelijk verschil uit. Probeer anders eens een ander kristal van dezelfde frequentie.

De TX-kristal zit in mijn zender en de RX in mijn controller. Zouden de kristallen kapot kunnen zijn??

Wanneer de controller kaal aansluit aan de accu, blijft het LEDje rood/groen knipperen. De zender staat wel aan. Is dit normaal omdat de onderdelen niet zijn aangesloten??

Back