Esky King 2 rotorriem loopt van geleider af

• Topicstarter Topicstarter raybeez
  • Startdatum Startdatum
R

raybeez

Guest
Ik vlieg een HB King 2 en heb een probleem met de riem voor de staartrotor.
De riem schiet continu onder de linker geleider die hem geleid als hij uit de staart komt. Ik merkte het op vanwege het rubber stof wat ik tegenkwam. De riem slijt ook behoorlijk in nu.

De geleider zit gewoon vast en het rolletje rolt ook. Ik heb al geprobeerd om de schroef los te draaien zodat de geleider wat lager komt, ook dat helpt niet.
Sterker nog, als ik de rotor met de hand ronddraai schiet hij na een volledige riem omwenteling er al onder.
Ik zal uiteindelijk de riem moeten vervangen, maar het lijkt me dat dat het probleem niet oplost. Het euvel trad nl. ook op met een nieuwe (standaard) riem.

Kent iemand dit probleem? :confused:

dit is een heel bekend probleem met de king2.

ik heb er zelf geen één, maar heb gelezen dat je iets onder die geleider ofzo moet doen... lees het ENORME topic over de king2 hier ook FF door :P

fr133zz-2.jpg

In plaats van het ringetje zo'n lagertje monteren.

Maat: 2x5x2.5

Gewoon op originele schroefje doen en aan de andere kant gewoon eht originele lagertje.

JA! :):)

Kijk eventjes bij de volgende link:

RC Groups - View Single Post - Esky King V2 Owners Lounge

Het probleem is op te lossen met een trie wrap.

Bedankt voor de goede reacties.
Ik ben wat gaan experimenteren en ik wipte bij langzaam draaien van de rotor de riem weer over de geleider met een schroevendraaiertje. Als ik mijn kleine schroevedraaier onder de riem houd dan blijft deze op de geleider.
Zo kwam ik op het idee om een 2 mm dikke spijker onder de riem te steken waar deze uit de boom komt. Elastiekje er vanaf beide kanten omheen en klaar! Werkt perfect. Bovendien heeft de spijker minder last van mogelijke slijtage dan een tiewrap.
Wat me overigens opviel is de hoeveelheid power die de heli verliest als de riem van de geleider afloopt!

Bedankt allemaal!
icon14.gif

Bedankt voor de goede reacties.
Ik ben wat gaan experimenteren en ik wipte bij langzaam draaien van de rotor de riem weer over de geleider met een schroevendraaiertje. Als ik mijn kleine schroevedraaier onder de riem houd dan blijft deze op de geleider.
Zo kwam ik op het idee om een 2 mm dikke spijker onder de riem te steken waar deze uit de boom komt. Elastiekje er vanaf beide kanten omheen en klaar! Werkt perfect. Bovendien heeft de spijker minder last van mogelijke slijtage dan een tiewrap.
Wat me overigens opviel is de hoeveelheid power die de heli verliest als de riem van de geleider afloopt!

Bedankt allemaal!
icon14.gif

Dus het werkt goed ???
Ik heb en had het zelfde probleem , heb een ringetje onder de geleiderol gelegd en werkt ook goed , maar misschien voor extra safety kan ik ook wel een tie rap erbij doen!!

THNX voor de tip

P.S.
De 1e keer dat bij mij de riem eraf liep kwam door het tandwiel ( heb ik meteen vervangen) waarover de belt heen loopt, die zwabberde een beetje , misschien kun je daar is naar kijken.

Back