Esky King V2 vraagje over staart

• Topicstarter Topicstarter steege2
  • Startdatum Startdatum
S

steege2

Guest
Hoi,

Ik heb een King V2 en ik vroeg me af of het normaal is dat als je aan het hoveren bent hij ineens naar links weg gaat draaien. Dit doet hij steeds een stukje en dan blijft hij weer recht en dan gaat hij weer. Dit gebeurd bij een gelijk throttle. Ik heb geen headlock. Wel zie ik dat mijn staart rotor niet 90 graden op de staart staat. Zo heb ik heb gekregen. Zou dit recht moeten staan ? Hij staat nu een paar graden naar onder. Ben een beginner dus alle hulp is welkom.

Zorg inderdaad dat je staart rotor goed staat t.o.v je staart. een kleine afwijking kan denk ik wel zorgen voor het draaien. Kijk ook eens of je belt wel goed vastzit, en hij niet aanloopt enzo.

Zorg inderdaad dat je staart rotor goed staat t.o.v je staart. een kleine afwijking kan denk ik wel zorgen voor het draaien. Kijk ook eens of je belt wel goed vastzit, en hij niet aanloopt enzo.

maar de tail boom kan niet draaien. Volgens mij kan hij er maar op 1 manier in.

maar de tail boom kan niet draaien. Volgens mij kan hij er maar op 1 manier in.
Schroef even de schroefjes los van de staart rotor en probeer hem een stukje terug te draaien. Blijft hij dan nog draaien, dan moet je de servo van de staartrotor steeds een klein stukje opschuiven tot hij niet meer naar links draait.

Succes

Ik heb de servo zo verplaats dat hij nu recht vliegt. de rotor achter valt volgens mij in een gaatje in de boom dus kun je niet anders vastzetten.
opzich blijft hij wel even op koers. Maar dan gaat hij na een paar seconden ineens draaien. Zou de servo niet goed zijn of de gyro ?

Ik weet niet of je nog iets met de gain kunt doen ?

Mogelijk is de gyro een beetje gaar, maar dit klinkt meer als een slippende belt. Staat de belt wel goed op spanning ?
Dit kun je checken door de tailrotor met de hand vast te houden. Probeer voorzichtig de hoofdrotor te draaien. Als de belt op de juiste spanning is is dit bijna niet mogelijk. Als de belt te slap staat zal hij over het staart tandwiel heen slippen

Mogelijk is de gyro een beetje gaar, maar dit klinkt meer als een slippende belt. Staat de belt wel goed op spanning ?
Dit kun je checken door de tailrotor met de hand vast te houden. Probeer voorzichtig de hoofdrotor te draaien. Als de belt op de juiste spanning is is dit bijna niet mogelijk. Als de belt te slap staat zal hij over het staart tandwiel heen slippen

:) ik heb jouw instructies hierover gezien idd.

De belt staat goed op spanning, ik moet flink doordraaien wil hij slippen.
Het kan niet iets met de gain zijn ?

Daar zul je mee moeten spelen inderdaad. Dat is gewoon een kwestie van trial and error. Beetje meer gain, minder gain. Net zolang tot de staart goed blijft staan

Ik heb net geprobeerd om de hov. pit. knopjes op de zender iets naar links te draaien, beide op -1. Volgens mij gaat het nu beter. Hij haalt dan een wat hogere rotatiesnelheid met de staart rotor en hoofd rotor toch ?

Back