Esky KOB en Esky Lama V 4

Deze heb ik beiden en na een kleine crash met mijn KOB heb ik de main shaft vervangen. Sindsdien is hij zeer onstabiel wat wil zeggen dat ik hem constant moet corrigeren alsof er windkracht 5 is buiten. Ook mijn besturing werkt niet optimaal meer de ene keer reageert hij te traag, de andere keer helemaal niet meer. Aan wat zou dit kunnen liggen?

2de probleem mijn mijn Lama V4 (nog nooit gecrasht). vorige week wil ik weer eens een vluchtje maken maar bij het binden geeft de ontvanger een rood lampje weer. Daarna werken alle controls behalve de throttle. die doet helemaal niks.
Iedere keer als ik de lipo verbind calibrert hij om vervolgens het continu rood ledje weer te geven met bovenste problemen.
Deze heli is amper 1 maand oud en ik begin hierdoor mijn vertrouwen in Esky (mede door de problemen met de KOB) serieus te verliezen.

Ik denk daarom reeds over te stappen naar Walkera in de toekomst tenzij hier iemand raad weet?

Thnx

Tim

Staat je throttle tijdens het aanzetten wel in de onderste positie en je trim ook? Ik weet dat bij iig de Belt CP v2 de zender/ontvanger/esc er vanuit gaat als deze niet in de onderste positie staat er een probleem is met de zender/throttle en daardoor niet op de throttle reageert om zo problemen te voorkomen. Lees ongewenst opspoelen.

Groetjes Edwin

1e probleem

Je hebt ook een grote kans dat de tandwielen van je servo`s bij de crash kapot zijn gegaan, wat het rare vlieggedrag kan verklaren.

Laatst bewerkt:
De V4 vliegt weer. Ik maakte de fout van eerst zender aan te zetten en dan pas heli. Maar bij die 2,4 lijkt dit andersom te zijn. Wanneer ik eerst heli aanzet en dan zender werkt alles

Maakt bij mij met de Belt CP v2 iig geen verschil. Ik zet eigenlijk altijd de zender eerst aan en dan de ontvanger komt nog uit het Nitro Auto tijdperk met FM zender.

Back