Esky Lama v4 overzicht

Hallo, heb het forum al doorgespit met onderwerpen van Lama v4, maar zag niet echt iets denderends.

Ik heb nu bijna een jaar een Esky lama v4 Heb nu, na een jaar veel bijgeleerd. Ik wordt gek van die heli, heb er nooit 100% van kunnen genieten omdat er altijd wat loos was. :(

Beide assen waren krom, dacht laat ik die NU maar eens vervangen.
kreeg de binnenas er niet eens normaal uit, alles zat vast, MAAR alles kon wel draaien en vliegen (slecht). Met kracht buitenas en binnenas ontmanteld, alles maar gewoon, ja kapot enzo maar ik koop toch nieuwe.

Had altijd een schuddende heli, maar had de standaard procedures al wel doorgenomen. Nu wil ik dus een 2cm verlengde binnenas kopen, en servo armpjes van volledige lengte zodat ik eindelijk WEL kan sturen en vliegen.

LP-0002 Turbo Shaft for Lama V3, V4, Dauphin & Comanche

Dat als binnenas, of toch de Aluminium look V2 van 8 MM?

En had gedacht aan een Lipo van Hobbycity, want ik kan gewoon nog geen 5 minuten vliegen en moet alweer aan de grond zetten :o

Is dit wat?
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 1000mAh 2S 15C Lipo Pack $4.62

Verder:

Bladen stuk - Xtreme hardened blades kopen
Blade grips stuk - Esky vervanings blade grips kopen, niets aluminium
Landingsgestel stuk - Boomtownhobbies Ultra flex Skids kopen
Body stuk - Heb zelf Boomtownhobbies Xtreme kit gekocht
Binnenas + Kop kapot - Xteme verlengde binnas kopen, of Supershaft (+2 CM!) kopen
Buitenas kapot - Normale buitenas vervangen
Batterij dood - Leren hoe batterijen te laden

Hebben jullie nog meer tips van bestel dit of dat mee want zus of zo, ik hoor het graag want ik wil na een jaar eens gewoon over het huis vliegen, of flycam eronder hangen.

Grt Jasper

PS: ik kan begrijpen dat dit draadje raar overkomt maar het is een beetje chaos in mijn hoofd over die heli snap het wel en niet dus ja..

Als je de verlengde as van +2cm erin zet kun je inderdaad een normale lengte servo armpje nemen. Dus ik ben ook nog op zoek naar die as, dank u voor de tip ;)
De extreme bladen en accu heb je nodig voor de flycamone. Als je dan nog goed wilt loskomen van de grond moet je de accu van de heli gebruiken om de cam aan te sturen. (Let op het voltage bij het aansluiten :) )
Landingsgestel, staart en canopy van extreme zijn 100x beter en absoluut het geld waard, je kunt niks meer kapot vliegen wat die onderdelen betreft.
Een balancer tussen je lipo lader en accu bij het laden lost al je problemen op qua accu ;)

Verder geen raar bericht, ik heb ook tips nodig dus lees lekker met je mee :D
Jakko

Koop al een 40$ dollar goeie kope oplader van Hobbycity.
Accu om camera aan te sturen?

Maar zou een 8mm verlengde as ook werken met langere servo armpjes, of krijg ik dan alsnog bladestrike?

Ik zit even naar die lipo te kijken van 1000.
Kan die wel onder de lama V3? en kan dat ook met de gewone lader?
Aangezien het een 2 cel is?

Ik zit even naar die lipo te kijken van 1000.
Kan die wel onder de lama V3? en kan dat ook met de gewone lader?
Aangezien het een 2 cel is?

je kan deze lipo gewoon laden met een balancer maar ik zou hem niet kopen hij vliegt maar 2 min langer of michien nog wel minder heb ik gelezen op het forum

Laatst bewerkt:
Back